Strona 1 z 1

Fox Damper- Ustawienia

: 27.03.2007 19:33:18
autor: zuczek09
Witam
Mam pare pytań odnośnie dampera fox'a DhX 5.0. Ustawiłem go w miare dobrze choć nie jestem tego pewnien zastanawia mnie ustawienie oporu dobicia ("Bottom-out Adjustment") O co chodzi z tymi kreskami . Chodzi mi o to na której ma być kresce żeby ustawione było na jak największy opór przy dobiciu. Jeszcze pytanie dotyczące SAG'u jak go obliczyć. Damper jest nowy. Waże około 75kg a spręrzyna ma twardość 500LBS i damper jest w ramie banshee scream.

: 27.03.2007 23:00:02
autor: pit_mojosusp
Hey, Oki wiec od poczatku... Bottom out, o jakie kreski Ci chodzi?? Najwiekszy opor uzyskasz wkrecajac go zgodnie ze wskazowkami zegara do konca (nie polecam)uzywajac 4mm klucza imbusowego(na boku adjustera). Sag powinienes miec ok 1/3 calosci skoku a ustawisz to jedynie zmienieniem sprezyny na twardsza albo bardziej miekka(jak chcesz napisz mi jaki masz skok tylnego kola i amortyzatora to sprawdze wlasciwa sprezyne dla Ciebie). Jezeli masz wentyl regulujacy cisnienie powietrza w malym zbiorniku(sorki nie wiem jak to sie po Polsku nazywa:) to napompuj do 150Psi, zapobiegnmie to czestemu zapowietrzeniu sie ukladu(powstaje efekt odkurzacza). Pamietaj o ustawieniu tlumienia powrotu prawie na full slow(99% ludzi ma to ustawione za szybko) a propedal to juz zalezy od Ciebie i od terenu w jakim bedziesz uzywal bika. Pozdrawiam i udanych huckow:))
pete

: 27.03.2007 23:05:15
autor: Jozan
http://www.mojo.co.uk/index1.htm masz tu w pipke kalkulatorek i licz, poza tym to ja też nie kumałem Foxa ale użyłem google i ściągnąłem sobie manualik do liska.

: 27.03.2007 23:45:29
autor: slayerek
mam pytank oczy jak macie sag 1/3 calosci skoku to nie dobijacie na jakims wiekszym dropie? itp

: 28.03.2007 06:57:05
autor: groochas
co do ustawienia tlumienia powrotu, to prawda jest taka, ze powinno byc ustawione tak aby zawieszenie chodzilo jak najszybciej ale nie wyrzucalo z roweru - czyli na granicy. Przemulone zawieszenie gowno daje.

: 28.03.2007 10:32:54
autor: Qba_Kona
pit_mojosusp pisze:Pamietaj o ustawieniu tlumienia powrotu prawie na full slow(99% ludzi ma to ustawione za szybko)
Nie wiem co ci da maxmymalne ztlumienie zawiechy?? Brak przyczepnosci??

: 28.03.2007 17:57:35
autor: zuczek09
pit_mojosusp pisze:Hey, Oki wiec od poczatku... Bottom out, o jakie kreski Ci chodzi?? Najwiekszy opor uzyskasz wkrecajac go zgodnie ze wskazowkami zegara do konca (nie polecam)uzywajac 4mm klucza imbusowego(na boku adjustera). Sag powinienes miec ok 1/3 calosci skoku a ustawisz to jedynie zmienieniem sprezyny na twardsza albo bardziej miekka(jak chcesz napisz mi jaki masz skok tylnego kola i amortyzatora to sprawdze wlasciwa sprezyne dla Ciebie). Jezeli masz wentyl regulujacy cisnienie powietrza w malym zbiorniku(sorki nie wiem jak to sie po Polsku nazywa:) to napompuj do 150Psi, zapobiegnmie to czestemu zapowietrzeniu sie ukladu(powstaje efekt odkurzacza). Pamietaj o ustawieniu tlumienia powrotu prawie na full slow(99% ludzi ma to ustawione za szybko) a propedal to juz zalezy od Ciebie i od terenu w jakim bedziesz uzywal bika. Pozdrawiam i udanych huckow:))
pete
skok koła to 200mm a amora hmm długośc 200mm a skok tłoka 57mm

: 28.03.2007 21:41:52
autor: pit_mojosusp
Qba_Kona pisze:
pit_mojosusp pisze:Pamietaj o ustawieniu tlumienia powrotu prawie na full slow(99% ludzi ma to ustawione za szybko)
Nie wiem co ci da maxmymalne ztlumienie zawiechy?? Brak przyczepnosci??

Po pierwsze napisalem prawie na full slow nie na maxa( wiekszosc nowych foxow pracuje dobrze na ok do 3 click od full slow/dhx air, rp3 septyne triad... to nawet na click od full slow/) Po drugie jasne jak ustawisz powrot na maxa slow to damper sie spakuje i nic z tego nie bedzie ale sa to wyjatkowe sytuacje prawie nie spotykane(serwisujemy setki damperow miesiecznie) za to z ustawianiem powrotu na za szybko to w 90% przypadkow(przesadzilem z tymi 99:)
pozdrawiam
ps. wszystkie moje uwagi dotycza tylko fox racing shox

: 28.03.2007 21:56:59
autor: pit_mojosusp
Sprezyna na kalkulatorze wychodzi ok 620lbs wiec propouje 650. Ale sprawdze jeszcze jutro dokladnie.
pozdrawiam

: 29.03.2007 08:08:48
autor: Qba_Kona
pit_mojosusp pisze: Po pierwsze napisalem prawie na full slow nie na maxa( wiekszosc nowych foxow pracuje dobrze na ok do 3 click od full slow/dhx air, rp3 septyne triad... to nawet na click od full slow/) Po drugie jasne jak ustawisz powrot na maxa slow to damper sie spakuje i nic z tego nie bedzie ale sa to wyjatkowe sytuacje prawie nie spotykane(serwisujemy setki damperow miesiecznie) za to z ustawianiem powrotu na za szybko to w 90% przypadkow(przesadzilem z tymi 99:)
pozdrawiam
ps. wszystkie moje uwagi dotycza tylko fox racing shox
Moje uwagi dotycza DHX 5.0 w Stabie Supreme. Ja ma 3 clik ale od max szybkego szybkiego powrotu!! ALe Kony lubia byc przymulone (podobno) wiec niech to nikogonie dziwi!!

: 29.03.2007 09:19:08
autor: sudi
To może ja się teraz wypowiem .

Mam DC Cane Corso z owym foxem dhx 5.0 240mm oraz sprężyną 350lbs.

Z racji na miękką sprężyne i średnią wagę ridera ( 74kg) mój damper jest ustawiony następująco : W komorze zbiornika wyrównawczego nabite 120psi, bottom out skręcony na 2 i 1/4 obrotu, tłumienie odbicia na 55% wkręcone . Ustawienie takie pozwala mi na bezkompromisową jazdę po trasach i nakurzanie dropów...mimo miękkiej sprężyny .

Nie dokręcam bardziej BO , gdyż poprostu nie widzę takiego sensu... bo nie dobijam go nawet na stosunkowo dużych dropach ( rzedu 5-6m...)- owszem nie twierdzę, że go nie dobiję na 8m ... ale to już zobaczymy za jakiś miech .

Co do pro-pedala... ja mam jedną zasadę - ZAWSZE WYŁĄCZONY :) ...jedynie go używam, i wtedy podkręcam na 90% gdyż wali deszczem, a ja muszę szybko gdzieś dojechać .

Ogólnie - każdy damper też będzie działał inaczej w różnych ramach... czego przykładem jest "badziewny" kind shock ze signów...który jak się okazuje...wcale nie jest takim badziewem .

Mam nadzieję, że coś pomogłem :)

Pozdro!

sudi