Strona 1 z 1
Twardy RST omega tnl co zrobic?
: 22.04.2007 22:06:04
autor: gruchapaul
Witam panowie. Kupiłem tydzien temu RST omege TNL. Ważę 90 kg jak wsiadam na niego to troche sie wciska 1 cm spoko... ale jezeli chodzi o jazde mam wrazenie ze prawie wogole sie nie rusza.. :] to juz lepiej jezdzilo mi sie na seryjnym suntorze same sprężyny. Odkrecalem regulator naprezenia na maksa ale to jest lipa. Zależy mi zeby chodzil miekko..nawet bardzo. rower do mtb, do podjazdow mam lock outa dobrze by bylo ze jak wjade w dziure to ladnie sie wtopi amorek (jak to na sprezynkach bylo) czytalem cos o smarze itp. moje pytania
1. jak zrobic zeby byl miekki.(pokolei pierwszy raz bede rozbieral go jak cos)
2. Nie strace gwarancji jesli to zrobię ?
3. Jak juz to coś tam mam wlac. to prosze o jakas konkretna nazwe:)
z gory dzieki za odp pozdrawiam.
: 22.04.2007 22:33:55
autor: MLYNoBIKER
a to niema blokady skoku? bo jesli ma to ona sie chyba czesto pierdoli wiec radze ci to zaniesc gdzies jak masz gware
: 22.04.2007 22:42:52
autor: gruchapaul
ma blokade :] czyli przez rokrecenie trace gwarancje? a jak zrobią to w sklepie ? bo jak tez traci gwarancje to i tka to musze zrobic.. bo mi potrzebny amor a nie cos ala widelki twarde :]
: 22.04.2007 23:02:33
autor: MLYNoBIKER
idz do autoryzowanego serwisu a najlepiej do sklepu gdzie kupiłes amor. wtedy nie tracisz gwarancji
: 23.04.2007 20:11:37
autor: gruchapaul
bylem dzis. Gosciu zaproponowal mi wyciagniecie elastometru podobno to on ta sprzyne tak muli... zobaczymy jak bedzie..
: 23.04.2007 20:17:46
autor: ak47
przede wszystkim amor jest nowy i musi się dotrzeć. Przejedź ze 100km i wtedy się okaże, czy trzeba coś przerabiać. Przy wadze 90kg RST powinien sam z siebie dobijać, więc najpierw go dotrzyj.
: 24.04.2007 21:53:34
autor: gruchapaul
No przeceiz nie zmarnowalem tego tygodnia zrobilem juz 170km :D :) jest miekkie w miejscu jak sie po nim skacze.. ale w jezdzie jakby normlanie dostal bloka. w sklepie sie umowilem na darmowy tuning. Koles wyciagnie mi ten elastometr i bede mogl sobie sprawdzic jak mi to chodzi czy chce jak nie to go wkreci spowrotem. mysle ze warto sprobowac. zawsze moge wsadzic ten elastometr albo dowalic mu na naprezniu wstepnym jak bedzie zbyt miekko
: 25.04.2007 13:18:58
autor: marajan
wywal elastoemr, a jak chcesz żeby gwara jeszcze była to idź i powiedz tym co kupiłem u nich ze chcesz żeby Ci wstawili miekkszą spręzyne. TYlko do tłumika nie wlewaj żadszego oleju bo blokada przestanie działać.
: 25.04.2007 14:23:31
autor: juraski
gruchapaulto chyba dobrze że masz sztywny w jeździe po co ma ci się bujać ;] od tego jest blokada skoku lol
do kolarzówki też bujaka?
: 29.04.2007 20:12:31
autor: gruchapaul
kupka. w starszych omegach byl podobno elastometr w tych nowych nie ma juz. No twardy jest w jezdzie. np jest dziura to czuje ja na rekach dosc mocno. Tzn w miejscu ladnie sie wbija jak tak mocniej go moim ciezarem to dochodzi do tych 10 cm:)chcialbym miec miekko przy jezdzie bez lockouta a twardo z,Sugerowalem sie amorem mojego kolegi on ma manitou black elite. i amor jest miekki jak maslo. strasznie mu buja... no ale za to mu tlumi dziury tzn wmor sie ugina pod dziurami.
: 29.04.2007 22:06:22
autor: ak47
gruchapaul ten amor to po prostu kupa. Nic z nim nie zrobisz:( Nie porównuj go z blackiem, amortyzatorem 3 klasy wyższym....
Jedyne co pozostało, to przesmarowanie amorka jakimś dobrym smarem(czyt. ŁT-4 wymieszany z olejem do konsystencji miodu).
: 03.05.2007 18:45:58
autor: gruchapaul
Gdzie moge dostac sprezyne do mojego amora miekksza?? tylko od producenta czy mozna gdzies poprostu kupic taka. Mowiac przesmarowanie to co masz na mysli ;> tzn sprezyny bo golenia w ktorym jest olej raczej nie rozbieram :/
: 03.05.2007 18:53:23
autor: Bombell
Poszukaj na giełdach, na allegro moze jakis na czesci ktos bedzie sprzedawał to kupisz sprezyny. Chociaz kurcze ten amor to fajtycznie nic specjalnego. Zacznij lepiej zbierac kase na choc cos odrobine lepszego.
: 03.05.2007 18:58:44
autor: gruchapaul
dopiero go mam 3 tyofnie nie zalamuj mnie:/ wydalem 350 zeta nie dam wiecej :/ JEst jakis serwis albo cos zeby zamowic sprezyny. mi chodzi o miekkosc bo ta co mam jest dobra(nie zepsuta) zastanawialem sie czy kupic suntora XCR Rl ale wybralem rst bo podobno lepszy od suntora myslicie ze blad:/
: 03.05.2007 19:03:26
autor: gruchapaul
Sprężyna RST czerw k=1.81
Kod: 37911
k=1,81
Kolor:
czerwony
Rozmiar/Cecha:
265 mm / średnica 24 mm / twarda
Producent:
RST
Stan dostępności:
OK - dostępny w magazynie
Cena z VAT: 17,00 zł
Wiecej
to sa parametry mojej sprezyny znalezione na jakiejss stronce. wiem ze to ta bo nawet na zdjeciu tka samo wyglada z takim paskiem czerwonym. Pożcie cos wybrac. Najelepiej jakas nówka. Czy ta sprezyna musi miec tkaie same cechy ta ktora kupie?
: 03.05.2007 19:31:58
autor: Bombell
Długość i średnica musi byc ta sama. Zapytaj chłopaków z
www.cyklotur.com czy maja te sprezyny w wersji srednio tawrdej albo miekkiej.
: 12.05.2007 12:06:19
autor: gruchapaul
nie maja chlopaki nic :/ a moze upuscic oleju troszke :]?? gdzis tu ejst post ze ktos upuscil i jest nawet za miekki
: 29.05.2007 14:57:53
autor: gruchapaul
Dobra doszedlem do wniosku ze walic nawet blokade :] i tka jej nie uzywam bo za twardy ten amor jest. Prosze dajcie jakis przepis na maly tunning zeby to jakos chodzi. Sprezyn nie da sie kupic przynajmneij w necie nie ma w cykloturze tez nie :/ gwarancje... tez olac.. Juz nie daje rady bardzo nadgarstki bola od jazdy przy tym amorze. Waze 90 kg takze zeby tez nie siadal do samego konca jak na niego wejde. z gory dzieki za odpowiedz... pozdrawiam Paweł
: 10.08.2007 22:14:42
autor: KrBiker87
Miałem kiedys taki amorek jak Mozo R200. Był on na samych sprezynach i od nowosci chodził tak ze chyba sztywne widełki sa lepsze. Gdy go rozebrałem okazało sie ze był ostro zatarty a smar wygladał jak sraczka jamnika :) Nawaliłem do srodka smaru stałego i amorek odzył! :) Radze Ci zrobic to samo, RST nie ma kąpieli wiec zaden problem go rozebrac. Jedyne co bedziesz musiał zrobic to odkręcic dolne sróbki, puknąc w nie gumowym młotkiem zeby odskoczyły, wyjmujesz golenie dolne, smarujesz slizgi i uszczelki i wkładasz spowrotem. Jesli to nie pomoze to znaczy ze amorek jest przetłumiony - tzn albo ma za gęsty olej w tłumiku, albo za wysoki poziom. Wtedy wyjmujesz tylko sam tłumik z amorka (odkrecasz srobke dolna i korek gorny i wyjmujesz szaszłyk) i rozkrecasz. Ja nigdy sie nikogo nie pytałem jak cos ztuningowac, postępuj metodą prób i błędów:) powodzenia :P