ONEpointFIVE standard...
ONEpointFIVE standard...
Ostatnio sięgnąłem do prasy rowerowej z przed około 4 lat, a mianowicie do nastepującego artykułu:
http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/242/3/
Od napisania jego minęło już sporo czasu i wiele się pozmieniało. Do tej pory są zwolennicy i przeciwnicy tego patentu.
Teraz dodam od siebie "parę" słów na temat onepointfive standard.
Sam posiadam w rowerze 1.5" calową główek i amortyzator wyposażony w tzw. grubą rurę. Samo zakupienie ramy, amortyzatora nie było żadnym problemem. Schody zaczęły się przy zakupie sterów, mostka i kapsla. Pisząc do dystrybutorów w 90% odpowiedz była negatywna, że nie posiadają nic pod ten standard. W mk bike sprzedawca powiedział mi, że jestem pierwszą od ponad roku osobą, która pytała się o jakieś graty na rozmiar 1.5" :D
Na szczęście udało sie wszystko skompletować ;)
Jedynym minusem jest fakt, że te graty nie są tanie ;/
Po czasochłonnym poszukiwaniu nadszedł czas na zamontowanie tego do roweru. Na samym początku nie odczułem żadnej różnicy pomiędzy 1.1\8 a 1.5.
Po pewnym czasie przejechałem sie na rowerze o podobnych parametrach widelca tyle, że na zwykłą zapałkę i szok!!! trochę tak gumowato, w porównaniu do tego co u mnie...
Widelec jest sztywny, rower na dziurach, kamieniach prowadzi się jak po szynach ;)
A jakie jest wasze zdanie na ten temat??
http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/242/3/
Od napisania jego minęło już sporo czasu i wiele się pozmieniało. Do tej pory są zwolennicy i przeciwnicy tego patentu.
Teraz dodam od siebie "parę" słów na temat onepointfive standard.
Sam posiadam w rowerze 1.5" calową główek i amortyzator wyposażony w tzw. grubą rurę. Samo zakupienie ramy, amortyzatora nie było żadnym problemem. Schody zaczęły się przy zakupie sterów, mostka i kapsla. Pisząc do dystrybutorów w 90% odpowiedz była negatywna, że nie posiadają nic pod ten standard. W mk bike sprzedawca powiedział mi, że jestem pierwszą od ponad roku osobą, która pytała się o jakieś graty na rozmiar 1.5" :D
Na szczęście udało sie wszystko skompletować ;)
Jedynym minusem jest fakt, że te graty nie są tanie ;/
Po czasochłonnym poszukiwaniu nadszedł czas na zamontowanie tego do roweru. Na samym początku nie odczułem żadnej różnicy pomiędzy 1.1\8 a 1.5.
Po pewnym czasie przejechałem sie na rowerze o podobnych parametrach widelca tyle, że na zwykłą zapałkę i szok!!! trochę tak gumowato, w porównaniu do tego co u mnie...
Widelec jest sztywny, rower na dziurach, kamieniach prowadzi się jak po szynach ;)
A jakie jest wasze zdanie na ten temat??
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 02.04.2007 18:21:06
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 543
- Rejestracja: 13.12.2005 22:40:45
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
mistrzu222, nie robią dwupółek z rurą onepointfive... co do tego patentu to bardzo jest genialny tylko że jeszcze nie ma tak dużo części w pl (mostki, stery, kapsle, gwiazdki)które by pasował... sam też posiadam od niedawna rame z główką 1,5" tylko że jeszcze jest pike :/ mam zamiar wykorzystać to że mam taką główkę i planuje jakiegoś sherman'a 170mm albo lyrik'a bo nawet zrobili model z rurą 1,5" :D
Szczerze?
W Polsce, w naszej rzeczywistości sklepowej 1.5 cala to kompletne nieporozumienie.
Wybór części jest znikomy (stery, mostki, itp), na dodatek większość z tych rzeczy jest dużo droższa, nie ma w Polsce tanich komponentów, do tego zwykle wszystkie stery czy mostki na 1.5 są dużo cięższe (całkowitym kuriozum są stery VP redukujące 1.5" na 1 1/8 ważące 410g!!!).
Jedyne widelce na 1.5" to albo stare Shermany albo nowe Travisy i koszmarnie drogie Totemy, oczywiście można kupić stery redukcyjne i wsadzić normalny widelec, ale przecież nie o to chodzi.....
Do tego dochodzi mało powszechny fakt, że nie ma chyba w Polsce serwisu posiadającego odpowiednie profesjonalne narzędzia do nabijania i zdejmowania sterów z główki 1.5 (a przynajmniej w Krakowie).
(sam mam rame z główką 1.5" i widelec na 1 1/8 i znam z autopsji wszelkie z tym problemy)
W Polsce, w naszej rzeczywistości sklepowej 1.5 cala to kompletne nieporozumienie.
Wybór części jest znikomy (stery, mostki, itp), na dodatek większość z tych rzeczy jest dużo droższa, nie ma w Polsce tanich komponentów, do tego zwykle wszystkie stery czy mostki na 1.5 są dużo cięższe (całkowitym kuriozum są stery VP redukujące 1.5" na 1 1/8 ważące 410g!!!).
Jedyne widelce na 1.5" to albo stare Shermany albo nowe Travisy i koszmarnie drogie Totemy, oczywiście można kupić stery redukcyjne i wsadzić normalny widelec, ale przecież nie o to chodzi.....
Do tego dochodzi mało powszechny fakt, że nie ma chyba w Polsce serwisu posiadającego odpowiednie profesjonalne narzędzia do nabijania i zdejmowania sterów z główki 1.5 (a przynajmniej w Krakowie).
(sam mam rame z główką 1.5" i widelec na 1 1/8 i znam z autopsji wszelkie z tym problemy)
Junior/G3R
www.g3riders.com
www.g3riders.com
ja dosc powaznie myslalem o przejsciu na 1,5 jak bede skladal fulla, ale wlasnie nie mam pojecia jak chodzi np taki iron horse czy cos w tym stylu i jak to sie bedzie trzymac jak ktos ma cos takiego niech napisze. I czy np lepiej kupic big hita z jednopolka 150, czy wlasnie takiego iron horse (jak macie jakies inne propozycje do 400$ [chodzi o e-bay] to tez rozwaze) z jednopolka 170 mm .
_________________________
http://ddex.pinkbike.com/album/better-ones/
http://ddex.pinkbike.com/album/better-ones/
patent jest fajny, bo żeby 1 1/8 byla tak samio wytrzymałą musiała by mieć znacznie grubsze ścianki.
Choć właśnie - nie wystarczyło by jeszcze trochę pogrubić ścianki w niektórych modelach? kwestia jakich 200-300g
No i fajnie by było gdyby stery nie były tak kosmicznie drogie, mimo że znacznie lepsze na 1 1/8 są dostępne znacznie taniej.
Choć właśnie - nie wystarczyło by jeszcze trochę pogrubić ścianki w niektórych modelach? kwestia jakich 200-300g
No i fajnie by było gdyby stery nie były tak kosmicznie drogie, mimo że znacznie lepsze na 1 1/8 są dostępne znacznie taniej.
-
- Posty: 524
- Rejestracja: 23.01.2006 00:52:56
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Tez mam one poin five i jestem z niego zadowolony. Co do części to faktycznie wybór jest nieduży ale jak sie dobrze poszuka to można znaleźć to co jest potrzebne. Ja np kupiłem w mkbiku mostek za 99(da bomb) zł chyba, stery (vp na maszynach)w rowerowym za 200 i co najciekawsze nowego shermana breakouta za 950 zł :) bo człowiek był tak zdesperowany,że niky nie chce tego kupic, że oddał za pół ceny :). Nie wspomne już o tym, że rame tez kupiłem okazyjnie a więc ja na onepointfive nazekac nie mogę. Jedyną przeszkodą dla mne jak do tej pory było to, że długo zajęło mi znalezienie mostka...
Podsumowując - gorąco polecam 1.5 jeśli wiecie gdzie kupicie mostek i stery:)
PS. Był taki moment w trakcie moich poszukiwań mostka,że miałem juz kupić rf diabolusa za 450zł...:)
Podsumowując - gorąco polecam 1.5 jeśli wiecie gdzie kupicie mostek i stery:)
PS. Był taki moment w trakcie moich poszukiwań mostka,że miałem juz kupić rf diabolusa za 450zł...:)
http://www.pinkbike.com/photo/6739274/
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 30.10.2006 15:57:32
- Lokalizacja: SC
- Kontakt:
yoonior pisze:Do tego dochodzi mało powszechny fakt, że nie ma chyba w Polsce serwisu posiadającego odpowiednie profesjonalne narzędzia do nabijania i zdejmowania sterów z główki 1.5 (a przynajmniej w Krakowie).
Widzisz jakiś ty niedoinformowany. W mud-serwisie mamy wcisk do sterów 1.5, nawet dziś takowe nabijałem :) A wybijak zrobie specjalnie dla Ciebie :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość