Strona 1 z 2
SR Epicon sztywność i jak zmienić skok
: 09.05.2007 08:03:35
autor: szczerb_
Witam,
jak się zmienia w epiconie skok z fabrycznego 140?
i jak się ma jego sztywność (przy 140 i mniej też) do duro d 2007?
Pozdro
: 10.05.2007 00:28:46
autor: Sulring
szczerb_ kupujac epicona dostajesz go ustawione na 100mm. W golenie z powietrzem masz cos w stylu malego tlumika sa tam dwie podkladki. Analogicznie jedna to 120mm dwie to 140mm. Wyciagasz je. Sztywnosc raczej jest ok jezdze tak juz kilka dni na nim i nie odczuwam tego wiec musi byc conajmniej ok. Porownujac go do duro obrazasz troche ten amortyzator. W przeciagu ostatnich 3 miesiecy mialem pike race nixona elite i nie uwazam, aby epicon odbiegal czyms od nich. No ta oska byla by dosc fajna. Co smieszniejsze w suntourze przynajmniej dziala regulacja odbicia w zakresie, ktory ma sens, a nie jak w rs czy manitou gdzie regulacja odbicia sprowadza sie do ,, zamula - zamula jeszcze bardziej''
: 10.05.2007 01:39:40
autor: szczerb_
Mocno mnie podbudowałeś tym porównaniem :D A co do osi to polecam założenie pełnej na nakrętki zamiast QR (oczywiście cały czas mówimy o 9mm) bo to naprawde BARDZO dużo daje jeżeli chodzi o sztywność - odczuwalne szczególnie podczas hamowania (tarczą).
: 10.05.2007 09:35:39
autor: Sulring
szczerb_ poronwanie napewno jest troche naciage, ale chodzilo mi o jakosc dzialania, a nie raczej sam widelec. Zdaje sobie sprawe ze widelec za 400 zl jest wykonany ze znacznie gorszych materialow tere fere.... Z takich jeszcze pomocnych rzeczy zakup sobie strzykawke i motorex. I jak pojezdzisz z tydzien to warto wziasc igle wyciagnac syf z pod uszczelek kapnac tam pare razy motorexa i powycierac golenie. Wtedy zaczyna pracowac zdecydowanie lepiej. Moje zdaniej est taki, ze gydby bebechy tego epicoan wsadzic np do pike bylby wypas. Bo jednak sunturowe slizgi nei sa najlepsze tak samo jak uszczelki. Ale za te kase to jest naprawde rewelacja. Narazie jest w fazie testow, ale mysle, ze jak sie nie polamie to sie znim naprawde polubimy ;]
: 10.05.2007 17:56:20
autor: szczerb_
a mógłbyś jakoś dokładniej opisać jak ten skok zmienić? tzn. co po kolei odkręcać i wyciągać żeby dostać się do nich a nie rozebrać bez sensu za dużo.
I co myślisz o założeniu uszczelek od shermana tak jak to robią z duro?
: 10.05.2007 18:17:03
autor: Sulring
szczerb_ zmiana jest na tyle prosta, ze mysle dasz sobie rade natomiast opisanie jej w latwy spoos juz nie jest takie banalne. Nad uszczelkami od shermana myslalem, ale stwierdzilem, ze pewnie predzej peknie niz zdaze zuzyc seryjne. Zobaczymy jak to bedzie ;]
: 10.05.2007 20:08:15
autor: szczerb_
A swoją drogą ciekawe czy pasowałyby ślizgi od jakiegoś przyzwoitszego widelca :)
: 15.05.2007 17:44:31
autor: JumpintheFiRe
dzis zakladalem ten amortyzator kumplowi i musze powiedziec ze chodzi calkiem fajnie, wreszcie w suntourze dzialaja jakies regulacje,zobaczymy jak bedzie z wytrzymaloscia ale mysle ze do lajtowego fr bedzie jak znalazl, na pewno warto doplacic jesli ktos chce brac duro
: 15.05.2007 17:51:57
autor: szczerb_
a zmieniałeś w nim skok? ja w końcu w tym tygodniu będe miał swojego i nie jestem pewien jak go rozebrać. tzn. domyślam się że odkręcam na dole i wyciągam całą góre z dolnych goleni (a następnie wyciągam jakieś 2 podkładki) ale co z regulatorem z prawej strony?
: 15.05.2007 18:06:10
autor: JumpintheFiRe
nie, dogadalem sie ze sprzedawca i przyslali mi juz przestawionego na skok 140mm
: 15.05.2007 18:19:48
autor: szczerb_
szkoda....ja biore sztuke, która stoi na sklepie w którym pracuje więc nie moge zrobić tak jak Ty :)
: 15.05.2007 19:04:44
autor: MOTOCROSSER9
Ja mam model rl(zmiana skoku +blokada(w manetce))u mnie sie zmienia tylko pompką-mi koleś w sklepie napompował ze 100mm na 130mm ale sobie spuściłem do 110mm(nacisnąłem ten cypelek igiełką)-powinno sie pompka do amora zmieniać
: 15.05.2007 20:58:38
autor: szczerb_
no to jakas bzdura....przeciez ta komora powietrzna to regulacja twardości...a skok zmienia sie w srodku....
: 15.05.2007 22:25:29
autor: JumpintheFiRe
MOTOCROSSER9 sorry ale jakies glupoty piszesz, spusciles powietrze wiec po prostu masz wieksze ugiecie wstepne, nie dobijasz go teraz :>?
: 15.05.2007 22:28:50
autor: szczerb_
jak ja w tym co na sklepie wisi spóściłem powietrze całe (tj. została 1 atmosfera oczywiście :) ) to zapadł się do połowy chyba :) a jest na 100mm ustawione.
byłbym bardzo wdzięczny gdyby mi ktoś krok po kroku napisał co i jak robić żeby zmienić skok. głównie chodzi mi o to jak wyjąć regulator odbicia i czy nic mi sie nie wyleje z amorka jak będe rozbierał tylko tyle żeby skok zmienić
: 15.05.2007 22:38:25
autor: Sulring
szczerb_ poprsotu wez ten amortyzator do reki i rozkrec lewa te strone gdzie jest powietrze i wyciagnij pierdolone biale podkladki. Piszesz, ze pracujesz w rowerowym, a zadajesz pytania jak moja mama. Co do zapadania jest to logiczne. Jezeli schodzisz ponizej cisnienia zalecanego do danego skoku to sie zapada. Tam nie ma zadnych sprezyn tylko powietrze.
: 16.05.2007 08:44:16
autor: szczerb_
oczywiście że logiczne jest zapadanie. to był komentarz do tego co pisał MOTOCROSSER9.
widelca jeszcze nie mam więc sobie gdybam. czyli rozbieram od góry a nie od dołu? no bo jak od dołu to trzeba jakoś ten regulator wyjąć chyba...jak nie wiem to pytam. bo chwilowo to nie będzie mnie nawet stać na porządny smar do amorów (a na serwisie mam tylko litenowy ŁT43) więc chce szybko rozebrać tylko to co trzeba i zetrzeć jak najmniej smaru.
btw. sprężyny też są takie małe - przynajmniej w RL
: 16.05.2007 10:01:32
autor: meff
Użytkownicy tego Epicona nie odczuwają przypadkiem, że powietrze uchodzi? Bo u mnie po tygodniu uszło niemal całkowicie.
: 16.05.2007 16:39:18
autor: Sulring
meff moj od 4 tygodni jest napompowany i stoi i nic mu nei jest cisnienie takie same. Moze nie nalales oleju do tej komry z powietrzem? Ma tam wlasnie znajdowac sie 4 ml oleju dla uszczelnienia. szczerb_ nie da sie nei zetrzec smaru, a jak go nie przesmarujesz to dopiero zrobisz mu krzywde.