Strona 1 z 1

wibracje koła przy hamowaniu - pomocy

: 14.05.2007 20:40:32
autor: azonic24
Witam. Mam fulla poison epo z damperem 5th element i mam pewien problem. Przy blokowaniu tylniego koła hamulcem koło wpada w wibracje i zaczyna trząść rowerem. NIe wiem co robić bo sprawdzałem luzow nigdzie nie ma a w moim dawnym sztywniaku nie działy się takie rzeczy. Czy to jest normalne dla fuli?
NIe wiem ale może to chodzi o tarcze bo mam tarcze na center lock i miałem luzy na nitach ale zcisnołem je i teraz już ich nie ma (nie wyczuwam żadnych)

Z góry thx za pomoc

: 14.05.2007 21:00:29
autor: Michał DH
Ja mam speca big hita i niema zadnych wibracji, kumpel w stinky tez niema, wiec odpada teoria ze to normalne dla fulli.

: 14.05.2007 21:05:22
autor: azonic24
to może jednak ta tarcza bo ani koło nie ma luzów ani na tulejach w damperze. A jak zacisne hamulec w miejscu i poruszam rower w przód i w tył to koło delikatnie się rusza wględem ramy .

: 14.05.2007 21:06:51
autor: Bagniak
To zapewne od opon ponieważ bieznik ociera o glebe i zaczynają powstawać wibracje ( pod warunkiem że gleba jest twarda ) miałem tak samo w sowim starym rowerze a była tam opona Kenda.

: 14.05.2007 21:10:18
autor: azonic24
no właśnie ja mam opony kendy nevegal więc czy to naprawde może być od opon?? I właśnie też zauważyłem że wibracje są tylko na twardej powierzni. A czy ty miałem fulla czy sztywniaka z oponami kenda? I czy teraz jak masz inne opony to już to nie występuje?

: 14.05.2007 21:45:14
autor: dawidek1
azonic24 pisze:to może jednak ta tarcza bo ani koło nie ma luzów ani na tulejach w damperze. A jak zacisne hamulec w miejscu i poruszam rower w przód i w tył to koło delikatnie się rusza wględem ramy .
sprawdź czy zacisk w adapterze i sam adapter są dobrze dokręcone.

i możliwe też że klocki w zacisku się telepią i to przez to.

ponadto dokręć (dociśnij szybkozamykaczem) koło.

: 14.05.2007 22:38:30
autor: puchatek88
tak to jest normalne dla fulli, w przypadku gdy blokujesz koło blokujesz takze zawieszenie w pewnym stopniu, jedne konstrukcje bardziej inne mniej, dlaego firmy rowerowe powymyslaly taki piekny myczek plywajacy adapter hamulca... Dzieki niemu w przypadku zablokowania kola zawieszenie pracuje prawi normalnie.
Taki efekt sztywniaka to jest, na nierownosciach tyl skacze, w gorszych konstrukcjach rowerowych fulli w przypadku zablokowania koła full zachowuje sie podobnie do sztywki. Nie mowie ze jak sztywka ale podobnie.

: 14.05.2007 23:10:16
autor: skane
spusc sobie troche cisnienie w oponie i po problemie ...

: 15.05.2007 17:34:50
autor: azonic24
jednak o rodzaj opony tu nie chodzi bo taką samą ma mój kolega w sztywniaku i nie ma wibracji. Jeśli chodzi o dokręcenie adaptera ipt to też odpada bo wszystko jest mocno dokręcone i nic się nie rusza. A tak wogule to mam sztywną oś.
skane wątpie czy spuszczenie powietrza coś da

: 15.05.2007 17:38:12
autor: azonic24
dawidek1 no klocki trochę się ruszają. Czy da się coś z tym zrobić?

: 26.09.2007 15:33:21
autor: Keffear
siema miałem taki sam problem, ale już koniec z tym wystarczyło porządnie naciągnąc szprychy w kole. Na początku myślałem że to wina tarczy (203mm) przedtem v- break no name :D ale po naciądnięciu szprych nie ma problemu. Zauważyłem to ponieważ jak chamowałem piasta była w miejscu a obręcz nie. Niestety to jest minus tarczy że większa siła idzie na szprychy i obręcz