Strona 1 z 1
Ustawienie dampera w ramie.
: 29.05.2007 22:44:37
autor: bottle
Witam!!
Niedawno kupiłem Akite i damper w niej (konkretnie X-Fusion Vector PVA) był ustawiony w taki sposób że zbiorniczek wyrównawczy był od strony tylniego tójkąta... Zawsze mi się wydawało, że tłoczek(to cieńsze i lżejsze) powinien być "wtłaczany" przez wachacz w całą resztę dampera. W końcu im lżejsza ruchoma część amortyzatora tym lepsza praca... Na tej stronie jest to ustawinie które mnie dziwi:
http://www.rower.com/archiwum.php?art=1868
Więc jakie ustawienie polecacie?? Robi to różniecę przy tych systemach SPV PV i ProPedal????
Z góry dzięki za sensowne odp.:)
: 29.05.2007 22:54:10
autor: ablee
Nie ma różnicy :)
: 29.05.2007 23:58:32
autor: czarek.bike
mi sie wydaje ze jest roznica, ale nie umiem do konca tego uzasadnic.
uwazam ze jak zbiorniczek jest blizej ramy to wachacz jest bardziej czuly(bo przeciez moment ugiecia jest blizej).
a ustawienie w tych DC mnie troche dziwi...
pierwszy raz widze takie cos na oczy i nigdy bym tak nie ustawil...
poza tym generalnie przy glebie wieksze prawdopodobienstwo uszkodzenia zbiorniczka jest w tych ustawieniach DC co pokazales.
takie moje zdanie :P
pzdr
: 30.05.2007 09:53:14
autor: Wooyek
bottle => Tak, jak piszesz, masa nieamoryzowana powinna byc jak najmniejsza, choc nie wiem, czy w tym przypadku ktokolwiek odczylby roznice ;)
Mozesz tez wziac pod uwage, ze kiedy "wezsza" czesc jest nizej, to uszczelka ma teoretycznie minimalnie lepsze smarowanie i ma wieksze szanse na pozbywanie sie brudu.
Ale to wszystko roznice glownie teoretyczne, bo w praktyce i tak ciezko do odczuc... Ale w koncu efekt psychologiczny tez ma duze znaczenie ;)
: 13.05.2008 08:20:36
autor: Night90PL
Elo. Mam wlasnie ten sam problem z ustawieniem dampera w ramie duncon mastiff. Nie wiem po prostu ktora opcje wybrac ze zbiorniczek jest blizej wachacza czy jak jest blizej ramy w ktorym przypadku damper bedzie lepiej pracowal,moze to i DNM ale narazie nic lepszego nie ma kaski
screeny
http://img1.poczta.o2.pl/?cmd=getpart&l ... NRdkLFZwRk
czy moze
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6d ... e0129.html
Pzdr
: 13.05.2008 08:33:34
autor: Wooyek
Night90PL Zasada jest ta sama - jeśli masz miejsce, żeby mieć zbiorniczek przy ramie, to tak zrób - będziesz miał mniejszą masę nieamortyzowaną i lepsze smarowanie/czyszczenie. Tylko dokup neoprenowego kondoma na damper - przy takiej ramie jak Mastiff to jest konieczność.
A jak nie masz i nie chcesz osłonki, to ustawienie zbiorniczkiem do wahacza ma ten plus, że zbiorniczek będzie wychwytywał błoto lecące na damper (mniej będziesz go miał na uszczelce i tłoku).
: 13.05.2008 10:27:33
autor: Night90PL
Czyli w stosunku do pracy opcja z damperem prz ramie (1fotka) jest lepsza poniewazjest mniejsza masa nieamortyzowana ,natomiast jezeli chodzi o czystosc to opcja 2 bo nie leci bloto do srodka ale na zbiorniczek tylko zapewne wtedy jest gorsza praca(2fotka) Aha i jeszcze jest taka mozliwosc ze przy opcji zbiorniczka z wachaczem moge zwiekszyc skok troche dajac dampera na 2 mocowanie.Warto?? w moim przypadku co bedzie najlepsze (nie chce oslonek itp).pzdr
: 13.05.2008 11:41:45
autor: mozartt
Rozbierz damper i zobacz ile waży część dampera ze zbiornkiem, ile sam tłok. Różnica to może będzie kilkadziesiąt gram. Poza tym, przy takim przełożeniu koła na damper, różnica ta nie będzie w ogole wyczuwalna. Wystarczy że założysz lżejszą przerzutke i na to samo wyjdzie. Praca nie będzie ani lepsza, ani gorsza. To jest to samo, chyba, że masz nogi z czujnikami do analizy zawieszeń:D