Strona 1 z 2
DH, HardTail , Full , mozliwosci
: 05.08.2004 00:47:22
autor: Borysewicz
y0!
Zastanawiam sie nad roznica miedzy fulem a hardtailem... niby sprawa prosta
z tym ze chodzi mi o mozliwosci obu typow zawieszenia na zjezdzie.
Sam jezdze na hardtailu i sie zastanawiam co w sobie maja fule takie jak ... sc v10 , jakis giant dh comp czy inne "wypasy" na ktore mam problem wsiasc i nie wyobrazam sobie jazdy na takim rowerze na technicznych odcinkach... :/
Po niedlugich rozmysleniach dochodze do wniosku ze chyba najlepszym rowerem byla by kona stinky z boxxerem. Niska, skoku wystarcza zwrotna , chyba wpozo ale ta cena... :/ Macie jakies inne sugestie ?
Jeszcze kwestia satysfakcji.... Pomyslalem ze chyba dobra opcja byl by hardtail ... chyba z cromo ( lyka drgania bardziej niz alu ) z jakims "malym" zjazdowym widelcem... ok 150mm...
Czy waszym zdaniem na hardtailu da rade wykrecic jakies dobry czas biorac pod uwage ze inni zjazdowcy maja fule ktore polykaja przeszkody wielkosci kuli do kregli niczym bocian zabe ?
No dobra... czekam na wasze przemyslenia . . . Pozdo.
: 05.08.2004 10:32:39
autor: crazy_martin
jak tam twoje jaja po zjeździe - jeszcze się nie rozgniotły :)
tak na serio to osobiście miał bym kisiel w gaciach jak bym miał zjeżdżać na jakimś hardtailu, Chyba żeby tył mi głowy nie rozorał przy przejeżdzaniu przez korzonki itp.
3m się i uważaj na klejnoty:)
: 05.08.2004 10:50:03
autor: Yacoolek
kule do kregli??!! one sa w stanie wybrac nawet kule do pilki noznej...;D
na sztywniaku co prawda przejedziesz trase ale to troche potrwa i poza tym po drodze zdazysz 3 razy dostec wstrzasu mózgu...;D
ostatnio na allegro widzialem giant'a ATX one DH za 10 tys gdyby nie ten monster to by byla spoko maszyna
: 05.08.2004 11:15:45
autor: Breeder
a ja przed chwilą przeczytałem, że SC VP Free VPP waży 15,5kg. kompletny bike. zagięło mnie. i do tego 210mm skoku. ehh marzenia. nigdy go nie będę miał :(
: 05.08.2004 11:16:26
autor: quake
bez komentarza...
: 05.08.2004 11:17:26
autor: quake
na sztywniaku nigdy dobrego czasu nie wykrecisz chybaze jestes naprawde zdolny a po powyzszym topicu tego nie widac...
: 05.08.2004 12:08:30
autor: Simonz
niektorzy to niezle pierdola - ja pamietam jak na trasie Dh w krynicy jechalem na sztywnym widelcu ze sztywna ramka bardzo szybko (dokladnie nie wiem ile) wiem ze trzeslo ale nic sobie nie porozbijalem i to dopiero byl hardcore...
: 05.08.2004 12:46:35
autor: groochas
Nawet nie chodzi o komfort jazdy. Podstawowa zaleta fulla jest to ze klei sie do podloza, gdzie w tym samym miejscu sztywniak podskakuje...
: 05.08.2004 13:01:47
autor: Borysewicz
no dobra, okey ale co z odcinkami na ktorych masz scianke, w cH** korzeni i dwa zakrety o 180 stopni (spotkalem sie z taka trasa), do tego deszczyk... i akurat w tym miejscu ludzie na fullach czesto sprowadzali rowery...
dziwne ? moze... dla tego zalozylem ten topic.
: 05.08.2004 13:12:39
autor: Borysewicz
hehe btw ... quake. czy to po topiac widac kto jaki jest zdolny ?
no dobra, trudno szkoda ze nie jestem zdolny :/
sorry chlopaki ze zasmiecam forum ale na szczescie mamy quake'a ktory ratuje sytuacje :P
: 05.08.2004 13:15:52
autor: wd40
Jezdzilem na czyms takim (nie zawody) na ht i musze powiedziec, ze nie jezdzilo sie tam dobrze... W sumie to wszystko zalezy od umiejetnosci technicznych a nie od rowera. Full wylapyje korzenie, jedzie mniej nerwowo i lepiej hamuje niz ht.
: 05.08.2004 13:26:05
autor: Borysewicz
moje wrazenia z fulla to niezwrotna duza krowa ktora sie zajebiscie buja i mam wrazenie ze nie umial bym na tym jezdzic :/
ale chyba sie myle bo ponad 3/4 tego forum zapewne mysli inaczej....
: 05.08.2004 13:31:25
autor: crazy_martin
Bo trzeba sie przyzwyczaić borysku. Z tego co wiem to większość osób ma takie wrazenie po przesiadce z hardtaila na fulla, albo na fulla z innym amorem.
Pozdro
: 05.08.2004 14:00:57
autor: bike-head
ja tam lubie fulle i jestem zdania ze przy duzym zangazowaniu mozna wyprawiac wiecej rzeczy niz by sie moglo wydawac kwestia kto co loooobi
: 05.08.2004 14:01:00
autor: groochas
Ja po przejsciu z sztywnego na fulla, poszulem sie jakbym sie przesiadl z trabanta do audi A8...
: 05.08.2004 14:50:45
autor: Maciejunio
Nie wydaje mi sie aby hardtail mial jakiekolwiek szanse w rywalizacji z duzym fs. Nie zapominajac oczywiscie o tym iz to umiejetnosci rowerzysty maja duze znaczenie.
Podczas szybkiego zjazdu tyl sztywniaka podskakuje, kolo traci trakcje i latwo stracic nad rowerem kontrole. O komforcie jazdy lepiej nie mowic... I nie wydaje mi sie ze duzo skoku z przodu w czyms pomoze. Nadal bedzie to hardail.
W fs tylne kolo nie traci kontaktu z podlozem (zwykle) przez co mozna jechac duzo szybciej, bezpieczniej no i dosc wygodnie. Jezeli zanadto nie przeszkadza sie maszynie to wyciagnie rowerzyste z powaznych opresji... Pozostawia bowiem duzy margines na bledy... Ht. bledow nie wybacza...
A co do zwrotnosci i ciezaru fs... Jezeli decyduje sie na ostrzejsza jazde, fr czy dh to trzeba poczynic pewne kompromisy. Jesli chce sie wyciagac maxymalny fun z jazdy to czasami trzeba zejsc z bika i troszeczke podejsc... Ale jak ostro z gorki to tylko fs...
: 05.08.2004 15:05:42
autor: Maszin
ja w moim krotkim acz owocowym zywocie zaczynalem od twardziela potem hardtail a teraz full- ogolnie full rulez HEHE , na fulach poprostu inaczej sie jezdzi trzeba sie przyzwyczaic, ale jak chcesz sobie podszalec w dh czy fr to tylko full
hartaile sa dobre do streetu , w gorki sie srednio nadaja, a cena stinkiego w porownaniu do innych rowerow z takimi parametrami jest bdb mysle
: 05.08.2004 15:12:04
autor: Pyro
hehe nie no nie mówcie mi ze wszystko zależy od techniki jazdy..technika swoją drogą, a sprzęt swoją.
Powiem tyle. Wszcześniej smigałem na ht aktualnie wsiadłem na fulla i nie wyobrażam sobie znów przesiadki na ht. To jest wykluczone.
Ci co podobne historie przeszli to wiedzą o co chodzi.
: 05.08.2004 17:57:42
autor: Slon
no prosze a ja jutro jade po draga
a w fulu jakis czas temu wyjalem damber i wstawilem sztywna belke i zaczelo mi sie lepiej jezdic w sobote zobacze jak zjezdza