Strona 1 z 1
5th JAK ZALAC NOWY OIL?
: 21.06.2007 20:37:27
autor: mantel85
Witam! Jak dolac oleju do 5th serwis odpada(280pln). Potrzebuje dokladnych instrukcji i sensownych odpowiedzi a nie jakies tam o du-pie marynie.
: 21.06.2007 22:15:43
autor: Wooyek
Jak zauwazyles, Chilecki bierze za serwis 280 zl. Biorac pod uwage jego polityke cenowa (czyli generalnie bardzo uczciwe ceny), raczej nie jest to duzo, biorac pod uwage zlozonosc tego dampera... O ile mi wiadomo, przeserwisowanie tego dampera jest bez odpowiednich urzadzen co najmniej trudne (o ile nie niemozliwe).
: 21.06.2007 23:02:21
autor: Karol85
bodajże w najnowszym bike action jest artykuł poświęcony serwisowaniu amorka tylko tam jest fox ale mysle ze duzych roznic nie bedzie.
: 22.06.2007 06:17:26
autor: Liwcio
Karol85 pisze:bodajże w najnowszym bike action jest artykuł poświęcony serwisowaniu amorka tylko tam jest fox ale mysle ze duzych roznic nie bedzie.
zdziwiłbyś się, 5th to możesz servisowac na bazie swingera spv 6 way, ale napewno nie na fox-ie
ja osobiście sam bym się za to nie brał w takim damperze, może jednak warto te 280zł wydać i mieć pewność, że będzie pracował tak jak należy
: 22.06.2007 08:55:08
autor: Furmek
> 5th to możesz servisowac na bazie swingera spv 6 way
No i na stronie manitou sa dokladne instrukcje (z fotkami) krok po kroku jak to zrobic.
mantel85 mozesz zassac i zobaczyc czy podolasz i czy ci narzedzi niebraknie
IMHO - zadna tam kosmiczna technologia
: 22.06.2007 14:36:25
autor: puchatek88
szczerze powiedziawszy to ten damper jakis mega zlozonie trudny nie jest do przeserwisowania robi sie to podobnie jak z dhxem tyle ze nie wykreca sie zbiorniczka wyrownawczego z powietrzem tylko spuszcza z niego powietrze i wszsytkie regulacje takze wykreca. w przypadku gdy wykrecisz zbiorniczke z powietrzem to zerwie sie taki o ring ktory nie wiem po co tam jest bo i tak powietrze raczej nie wywali tego damper z gwintu a tak to mozna lepiej go sobie wyregulowac.
ja mojego 5th elementa przeserwisowalem na bazie wlasnei foxa, jedyna rzecz ktora musisz miec procz tej instrukcji, wyczucia i w miare inteligencji by pokojarzyc fakty i odpowiednio pod ten damper przeksztalcic instrukcje dhxa to jeszce bardzo rzadki olej 2.5W albo i zadszy...
: 22.06.2007 16:27:24
autor: diskordia
kazdy serwis ktory robi maniciaka..zrobi tex 5th...w wawie kosztuje to max 120pln
: 22.06.2007 18:12:53
autor: daro123
Idź z tym do jakiegoś dobrego serwisu
: 22.06.2007 21:13:10
autor: Wooyek
A tak BTW, pewnie powiecie, ze sie czepiam i robie OT, ale to w koncu DH-Zone! :D
Wiec: "5th JAK ZALAC NOWY OIL?". Po jakiemu to jest? Jestes Amerykaninem, ktory dopiero uczy sie polskiego (to by tlumaczylo ten tragiczny zlepek slow)?
: 23.06.2007 10:47:51
autor: Furmek
Wooyek pisze:Wiec: "5th JAK ZALAC NOWY OIL?". Po jakiemu to jest? Jestes Amerykaninem
Odezwal sie Wooyek ;)
w sumie ciekawie to wyszlo ;)
: 23.06.2007 15:53:08
autor: ReplaY
5th jest w miare prosty. Trzeba tylko uwaznie patrzec, co od czego odkrecic. Przy okazji proponuje jedna z blaszek zaworu tlumienia wladowac pomiedzy zawor SPV a ruchoma membrane. Dzieki temu zawor nie bedzie domykany, co sprawi, ze damper bedzie bardziej czuly na male nierownosci, ale za to nie bedzie bujal, skutecznie ograniczajac ruch tlumika. To sie nazywa w serwisach 5tha "platform tuning" czy jakos tak.
: 26.06.2007 11:21:58
autor: topick
ReplaY pisze:
. Dzieki temu zawor nie bedzie domykany, co sprawi, ze damper bedzie bardziej czuly na male nierownosci, ale za to nie bedzie bujal, skutecznie ograniczajac ruch tlumika. To sie nazywa w serwisach 5tha "platform tuning" czy jakos tak.
jak to nie bedzie bujal ? przeciez on nie buja :) co masz na mysli ? daj jakiegos linka o tym tuningu jak masz :)
Re: 5th JAK ZALAC NOWY OIL?
: 26.06.2007 11:25:23
autor: topick
mantel85 pisze:Witam! Jak dolac oleju do 5th serwis odpada(280pln). Potrzebuje dokladnych instrukcji i sensownych odpowiedzi a nie jakies tam o du-pie marynie.
to pewnie z tzw odbudowa dampera tj wymiana uszczelek i innych elementow.
: 27.06.2007 02:11:12
autor: ReplaY
topick, nie buja ale niektorym to bardzo przeszkadza. Np. w VPP platforma nie musi byc tak mocno ustawiona, jak do jednozawiasow. Duzo by opowiadac. Zajrzyj w damper i przyjrzyj sie uwaznie, jak dziala SPV/PDC.