Strona 1 z 1

Duro - problem, prosba o pomoc.

: 01.07.2007 22:16:06
autor: mav
Witam

Chcialbym aby ktos z was mi pomog z moim duraczem, wiem ze na dh-zone.com jest jeden temat o tym amortyzatorze i zastosowalem zawarte w nim informacje o zdjeciu opaski z tlumika i zalaniu innym olejem ale niestety w moim przypadku to nie pomaga:( wlewalem hydrauliczny pozniej jakas 10W oraz 15W i nadal tak samo czyli twardy jak kamien a ugina sie na jakies 4-5cm, nie wiem juz co robic, waze 69km a nawet ostatnio po wymianie oleju cos mi zaczyna stukac z prawej lagi i nie wiem co jest. Nie chcialbym aby ktos komentowal "kupiles duro to teraz masz" albo "duro to kupa zlomu lepiej dolozyc i kupic RS albo marcoka" nie mam funduszy na takie amortyzatory a chce sobi tym troche pojezdzic. Jak mozecie doradzcie co zrobic aby praca byla plynna bo juz nie mam pomyslow.

Z gory dziekuje i pozdrawiam.
mav

: 01.07.2007 22:34:01
autor: SeraaX
masz za twardą spręzynę główną (goleń bez tłumika)
Możesz spróbować wyjąć sprężynę z tłumika, powinno być ciut lepiej.
Jak nie to szukać bardziej miękkich spężyn z amortyzatorów o średnicy goleni 32mm (sporo tego jest)
Olej odpowiada w duro za tłumienie,osobiście nigdy nie zauważyłem aby zmieniała sie przez to twardość.
jak miałem duro to miałem zdjętą opaskę, olej 10W i sprężyna główna z dja (czerwona, miękka)+ mała sprężyna zamiast elastomeru(z rst gamma - mieściła sie idealnie w środku sprężyny duro i miała oryginalnie na końcach gąbki, przez co nie stukała podczas jazdy)

: 01.07.2007 22:34:12
autor: bikerman
może źle poskładałeś....moze za dużo oleju nalałeś.....kto wie...przycinałes elasto ?..rozłóż go i składaj od początku ;]

: 01.07.2007 22:48:35
autor: NorieL
Pozatym olej ktory lejesz jest dosyc gesty. Sprobuj 5w lub 2,5 w. Powinno to zmniejszyc tlumienie kompresji. Istnieje tez mozliwosc ze amor sie zatarl.

: 01.07.2007 23:34:59
autor: mav
Amortyzator sadze ze dobrze poskladalem, prawdopodobnie wymienie ta sprezyne bo widocznie za twarda do mnie, a zatarcie no nie wiem przed wymiana oleju i zdjeciu opaski z tlumika bylo ok wszystko fakt mulil no ale przynajmniej jakos sie uginal, nie wiem co juz zrobic chyba go rozloze wyczysze i na nowo zloze ale juz to robilem i nie wiem co dalej, pozatym sprezyna w lewej golen caly czas mi stuka, nie ma ktos patentu zeby przestala?

Pozdrawiam i dzieku za wasze odpowiedzi.

: 02.07.2007 07:54:36
autor: XXX
mav kup na stacji benzynowej olej ORLENoil AMORTYZOL 20WL lub 15WL.
nie wiem o co chodzi z tym oznaczeniem WL ale ten olej jest żadki jak woda albo nawet bardziej;p
jak nadal amor bedzie za twardy to wyciągnij sprężyne z tłumika.
I jak wlewasz olej to uważaj żeby nie wlac go za duzo bo wtedy amor bedzie mial tak jak wspomniales kolo 4-5cm skoku.
a jak nie znajdziesz tego oleju 20WL to kup taki jak proponuje NorieLczyli 2.5W albo 5W.
pozdro

: 02.07.2007 08:09:22
autor: mav
No w domu mam jakis olej 20W wiec sprobuje ale powiedzcie mi jeszcze ile wlac ogolnie oleju od prawej lagi bos slyszalem rozne opinie od 30-80ml tak aby lustro oleju bylo ok 2cm powyzej tej srubki od tlumika no i tak robi wlewam okolo 60ml i ciagle mam twardosc mega:( dokladnie to wlewam 30ml poza korpus tlumika tak ze ten olej prawdopodobnie splywa na dol lagi a pozniej 30ml do tlumika i kilka razy uginam ccaly amortyzator razem z korpusem tlumika aby olej dostal sie wlasnie pod tlumik ale nie wiem czy to tak wlasnie powinno byc, wowczas slychac jak powietrze zasysa i czasami nie chce mi ten tlumik wyjsc spowrotem w gore ale po kilku probach sie udaje. Moze to robie zle ale nie sadze bo wlasnie czytalem na forum ze tak powinno byc, chociaz moze ten olej za duzo, nie wiem.

: 02.07.2007 20:47:46
autor: Bieliq
odzywają się co nie mieli duro pewnie, żal poprostu. Co do stukotu to musisz jeszcze raz rozebrać amorek i ponownie go złozyć (na 99% pomaga), następnie musisz pamiętać że do amorka miesci się tylko odpowiednia ilośc oleju (ugnij amortyzatro do konca na odkręconych korkach (poproś kogos o pomoc) i wlej na maks oleju (po brzegi) wtedy będziesz miał pewnośc że nie masz za dużo oleju (jak ja pierwszy raz zalewałem duracza to wlałem w jedną goleń około 200ml oleju <woow> i sie uginał tylko około 4cm i dalej tłumił go olej ;p) reszte powinienes wyczytać z tematu o duraczu albo z poradnika, pozdro!

aha zapomnialem dodac żebyś go zalal olejem 10W i powinno być wporządku, pamiętaj że im cieplej tym będzie bardziej miekko chodził, a wakacje idą/są

: 02.07.2007 21:35:33
autor: xTasior
wg mnie nalałes zaduzo oleju,ja miałem to samo ,odlałem troche (nie duzo trzeba) i dziala.

: 03.07.2007 20:06:21
autor: mav
Witam

Dzieki za pomoc ale mozecie mi jeszcze powiedziec ile tego oleju wlac do prawej goleni oraz czy mam lac poza korpus od tlumika czy do srodka korpusu tam gdzie jest ta mniejsza sprezyn(nie mowie u o tej co jest w srodku tlumika).

Dziekuje wam za pomoc i pozdrawiam.

: 04.07.2007 08:57:04
autor: Blotolf
Lej tylko do tłumika i nie olej 20W bo będzie za gęsty. Ja przy 80kg wagi jeździłem na 5W i było ok.

: 04.07.2007 10:08:46
autor: Boczek
Duro to shit wywal to na smietnik jeszcze to reperować będziesz pfff

: 04.07.2007 22:18:16
autor: mav
Witam

Blotolf dzieki za odpowiedz, wlasnie rozkrecilem calego amora i przeczyscilem wszystko, jutro skladam nasmaruje i naleje 50ml do korpusu tlumika a co do Pana Boczek nie bede sie wypowiadal bo sam zal... widac ze chlopak jeszcze nie dorosl do wypowiadania sie na forum i nie czytal pierwszego postu, nie bede komentowal bo nie warto z takimi ludzi prowadzic konwersacje...

Pozdrawiam
Jak wykonam wszystkie czynnosci opisze czy sprzet lepiej sie spisuje.

: 09.07.2007 08:53:28
autor: Boczek
ludzie kupują Duro za 350 zł i myślą że to zajebisty sprzet ... Zal ostry! Sprzedalem ostatnio Dj3 2007 za 600 zł dokładasz se 250 zł i masz naprawdę dobry amor... mav predzej ty nie dorosles... Ja potrafie zarobic sobie na dobry sprzet .... n/c

: 09.07.2007 09:19:06
autor: adrian99
a czy zdejmujac opaske z tłumnika o której wszedzie pisza zby sie jej pozbyc,duro złapie wczesniej luzy?

: 09.07.2007 14:19:06
autor: SMG
za duzo oleju wlales zostaw tylko troszke na smarowanie i wyciagnij uszczelke z tlumika

: 09.07.2007 22:54:27
autor: -=Greg=-
no więc tak zacznijmy od tego ze do amorów nie leje się oleju hydraulicznego tylko i wyłącznie do amortyzatorów ponieważ grozi to zatarciem na amen ;p wiesz co do opaski sciągając ja nie słuchaj głupot jakich tu piszą a mianowicie zebyś lał olej 2,5 W ... bo to jest tragedia dobijesz go na zjezdzie z krawężnika. Zrób tak kup sobie olej 15 W i jakis 1L ropy zmiesztaj to proporcja 2:1 czyli 20 ml. Ropy i 10 Oleju do tłumika wlej jakies 20 do 30 ml. oleju tylko mam nadziej ze umiesz to robić .. (napisze odrazu) bierzesz najpierw do strzykawki 20 ml oleju wstrzykujesz do tłumika uginasz amor 2 do 3 razy tak aby olej zszedł pod "tłoczek" i tak do skutku az zalejesz denko tłumiak potem juz dostrajasz do siebie tylko weisz nie przejmuj sie tym ze amor na początku jest miękki bo tak ma być. A teraz do osłów którzy piszą że olej nie odpowiada twardosci amora a mianowicie odpowiada a jak ? a to tak ze jesli nalej do amora wiecej oleju amor na pierwszych 2 do 4 cm ci sie nie utwardzi ale za to następne cm robia sie cosraz twardsze a jak to działa a tak ze olej w tłumiku zaczyna z ciśnięty ( wytwarza się ciśnienie) a i zadałeś tu pytanie czy wyjęcie opaski spowoduje ze duro złapie luzy ona złapie luzy po 2 do 3 miesiecy uzytkowania a to ze wyjmies opaske to nic nie zmieni.