Strona 1 z 1
Demo 8 pro czy RMX
: 05.08.2007 16:44:38
autor: stachowij
Mam w tej chwili Demo 8 Pro z 2005 i mam okazje kupic tanio nowa rame Rocky Mountain RMX Pomozcie mi zdecydowac czy warto zmieniac na RMXa
: 05.08.2007 19:08:54
autor: ThoRx
ja bym zostal przy demo.
: 05.08.2007 19:58:32
autor: Bullit
Zamieniac fajne 4 zawiasy (Demo) na jeden to troche jak by sie cofac w rozwoju. Rozumiem jeszcze jak ktos chce na wadze zejsc (np. Orange) ale RMX tez pewnie wazy z 6`stke wiec nie widze sensu.
: 05.08.2007 20:20:16
autor: g00fy
Po pierwsze - RMX to nie jednozawias. Po drugie - wazy 5 kg z damperem (nie wiem czemu - rm7 wazy 4 ;]). Obydwie ramki mi sie podobaja, ale zdaje sie, ze Demo 8 jest lepszy. A za ile masz kupic tego RMXa?
: 05.08.2007 21:11:19
autor: Bullit
g00fy pisze:Po pierwsze - RMX to nie jednozawias. Po drugie - wazy 5 kg z damperem (nie wiem czemu - rm7 wazy 4 ;]). Obydwie ramki mi sie podobaja, ale zdaje sie, ze Demo 8 jest lepszy. A za ile masz kupic tego RMXa?
A jakim ze to sposobem doszedles do konkluzji ze RMX to nie jeden zawias? Przeciez miedzy rama a osia kola jest tylko jeden zawias, reszta to tylko ustrojstwa majace zmianiac przelozenie dampera i poza tym wlasnie nie maja zadnego glebszego wplywu na prace zawieszenia. Bedzie kopal i usztywnial sie przy hamowaniu jak kazdy inny jedno-zawiasowiec. W Demo miedzy osia kola a rama sa dwa zawiasy z czego jeden wg. patentu Horsta czyli lezacy ponizej osi kola. To jest czysty czterozawiasowiec.
a co do wagi to:
http://www.jensonusa.com/store/product/ ... me+05.aspx
RMX 18' 5,9 kg. Skad masz te 5 kg?
: 05.08.2007 21:14:25
autor: wookie85
ciekawe, nie maja wplywu te "ustrojstwa", to po *** je tam dali ?...
: 05.08.2007 22:17:32
autor: g00fy
Jesli do niczego by to nie sluzylo, to nie bylo by takiego czegos. Poza tym w tej ramie te przelozenia sa rozwiazane tak, w innej byloby inaczej... co nie zmienia faktu, ze rm7 jednozawiasowcem nie jest.
Poza tym powiedzialem ze rm7 wazyla 5, wydawalo mi sie ze w takim ukladzie rmx bedzie conajmniej tej samej wagi.
: 05.08.2007 22:31:26
autor: Bullit
Nie mowie ze do niczego nie sluzy !!! Mowie ze POZA zmiana przelozenia dapera (to ma oczywisty i istotny wplyw) nie ma wiekszego wplywu na prace zawieszenia, ale oczywiscie jak slusznie zauwazyles nie zmienia to faktu ze RMX jednozawiasowcem pozostaje ;).
: 05.08.2007 23:16:12
autor: morthias
Bullit pisze:Nie mowie ze do niczego nie sluzy !!! Mowie ze POZA zmiana przelozenia dapera (to ma oczywisty i istotny wplyw) nie ma wiekszego wplywu na prace zawieszenia, ale oczywiscie jak slusznie zauwazyles nie zmienia to faktu ze RMX jednozawiasowcem pozostaje ;).
Poniekad masz racje, bo zeby nastapila zauwazalna zmiana w pracy zawieszenia, musialby byc co najmniej jeden dodatkowy punkt obrotu PRZED osia kola (pomiedzy glownym punktem obrotu a osia kola). No bo jesli rama ma tylko jeden punkt obrotu przed osia kola, to charakterystyka pracy nie rozni sie od jednozawiasu (linia ruchu kola jest czescia okregu).
: 06.08.2007 00:58:10
autor: quake
g00fy pisze:co nie zmienia faktu, ze rm7 jednozawiasowcem nie jest.
a czym jest?
: 06.08.2007 12:28:26
autor: MaxDamageDA
Yo! Jakos cie jeszcze na tym demo nie ujrzalem :) Zajedz do mnie, mam zlozonego rmx'a na sprzedaz to sobie pojezdzisz i zobaczysz :)
: 06.08.2007 14:43:32
autor: Liwcio
rmx, rm7 to są JEDNOOSIOWCE czyli takie jednozawiasy z popychaczami, tak jak np stinky, AC. a tak po za tym to h*** z tym jak sie nazywa taki czy inny system zawieszenia, ważne jak pracuje
a rmx nie będzie kopał bo ma punkt obrotu wachacza blisko suportu
: 06.08.2007 14:46:11
autor: stachowij
MaxDamageDA pisze: Yo! Jakos cie jeszcze na tym demo nie ujrzalem :) Zajedz do mnie, mam zlozonego rmx'a na sprzedaz to sobie pojezdzisz i zobaczysz :)
Nie widziales mnie bo mieszkam w szkocji niedaleko Fort William.
g00fy pisze:A za ile masz kupic tego RMXa?
Sama ramka jest przeceniona z 1998funtow na 600funtow Pozdro