Strona 1 z 1

Z1 FR3 QR20 150mm vs. DROP OFF III 150mm

: 12.08.2007 10:13:19
autor: Gibbciu
Witam

Chym roznia sie te 2 amorki ?? ktory lepszy do fr ??

: 12.08.2007 11:05:03
autor: KrBiker87
W zasadzie te amorki nie roznia sie niczym oprócz mocowania osi, w jednym jest QR20 a w drugim standart, co nie znaczy ze nie ma Z1 FR3 na zwykłą oś. W obydwóch są tłumiki SSV, golenie gorne aluminiowe, dolne magnez. Nie wiem jak z rurą sterową, byc moze tym tez sie roznia (grubość, materiał). Jesli masz okazje kupic Z1 Fr 2003 a Z1 FR3 2005 to nie zastanawiaj sie i bierz to pierwsze. Oprocz nazwy nie maja nic wspólnego odnosnie pracy. Tłumik SSV to kiszka w porownianiu do HSCV ktory ma Z1 Fr 2003, Z150 Fr, a do tego blokada ETA. Wiem co mowie bo mam obecnie tą Z-jedynkę. Ale jesli miałbym wybierac sposrod tych dwóch wolałbym Z1 Fr3 QR20 - lepsza sztywność, a w Fr to istotne.

: 12.08.2007 11:10:48
autor: SpokoRider
Gibbciu Patrz - nazwa. W tytule tematu odpowiedziałeś sobie na to pytanie :-)

: 12.08.2007 12:01:51
autor: Gibbciu
DROP OFF III 150mm tez jest QR20 zapomnialem dopisac

moj kumpel ma wlasnie tego dropa nowego a ja mam okazje kupic Z1 FR3 150mm z 2005 i chcialem sie dowiedziec co i jak teraz juz wiem ze praktycznie te same amortyzatory

Dzieki :)

: 12.08.2007 16:29:32
autor: XXX
KrBiker87 jestes pewny ze w Z1 Fr3 150mm jest HSCV i ETA?? mnie sie wydaje ze HDCV i ETA sa w Z1 FR1!! anie w FR3.

a co do tematu to te amorki sie chyba niczym konkretnym nie różnią.
bo wedlug mnie oba maja SSV i taką samą budowe a jedyna różnica to to ze Drop Off jest powietrzny a Z1 ma sprężyny.
ja bym Drop Offa kupil i pompke i masz pełną regulacje wardosci.
pozdro

: 12.08.2007 19:01:14
autor: -DunCon-
XXX pisze: Drop Off jest powietrzny a Z1 ma sprężyny.
To spoora różnica w takim wypadku :)
Regulacja powietrzem to największy syf w drop offach i nie tylko w nich.. gdyż całe to powietrze ucieka przez nieszczelne korki i w ten sposób musimy pompować codziennie amortyzator, zależy też od wielkości nieszczelności :)

Bierz Z1 to klasa amorków trudnych to zruchania

: 12.08.2007 20:05:50
autor: tomek059
-DunCon- co ty chżanisz?? mam IV i jak napompowałem go miesiąc temu to jakoś nic mi nie uszło

: 12.08.2007 20:46:29
autor: Gibbciu
co wy wogole jebiecie ?? kupilem tego z1 i mam powietrzne tlumienie

: 12.08.2007 20:57:23
autor: Bieliq
to ja ci radze kupic RST! bo to najlepsza i sprawdzona marka... :D

: 12.08.2007 21:24:38
autor: tomek059
Bieliq fajny żart:D marzocchi nie jest sprawdzone?? ale swoją drogą ciekaw jestem tych ich nowych amorków, ja brał bym z1

: 12.08.2007 21:27:59
autor: greenman
Bieliqjak kupi RST to moze sie liczyc z jednym : ROZ*EB SOBIE TWARZ :P

: 12.08.2007 21:34:45
autor: Gibbciu
hehe Bieliq sobie zartuje bo polamal duracza i sie teraz lansuje na kapie :P

RST 4EVER !! :D:D

: 12.08.2007 22:03:37
autor: KrBiker87
XXXA czy ja napisałem ze Z1 FR3 ma tłumik HSCV i ETA?? Napisałem ze Z1 Freeride 2003 ma te tłumiki a Z1 FR3 ma SSV, dlatego z prawdziwa Z1 nie ma nic wspolnego oprócz nazwy, bo legenda Z-jedynki polega na tych rewelacyjnych tłumikach, a nie tylko na budowie. Czy Shiver z tłumikami SSV byłby nadal tym samym wypasionym amorkiem?? :) A odnosnie powietrznego tłumienia w twoim nowym amortyzatorku Gibciu to gratulacje:) Nie wiesz ze kazdy szanujący się Bomber ma kąpiel olejową?? Jest to tłumienie i smarowanie zarazem, zanotuj sobie to, powies na scianie i zapamietaj...a odnosnie opini ktore czytam na tym forum, widac ze połowa z was nie wie jak wyglada tłumik SSV, 3/4 amorków marzocchi to praktycznie to samo wizualnie i wewnętrznie, wszsytko tkwi w materiałach zastosowanych do wyrobu goleni, rury sterowej itp. Bo czym sie rozni rama Scott Voltage od kross Sign Fr2?? oprocz wachacza, geometrii i koloru niczym. To wszystko to zjadający od dawna wszystko marketing, ale oczywiscie kazdy powie, Scott wypas, Kross Gówno :)

: 13.08.2007 20:53:59
autor: Gibbciu
róznia sie tylko tym ze z1 niema regulacji tlumienia u spodu goleni

: 13.08.2007 21:12:21
autor: manieq
Z wygladu moj i Gibbcia amor sie nie roznia. Tylko naklejkami i brakiem regulacji tlumienia od dolu. Dwie komory powietrzne w obu, wiec czym sie roznia?