Strona 1 z 1

Z1 FR3 QR20 150mm 2005 ( wymiana oleju )

: 13.08.2007 21:06:16
autor: Gibbciu
Witam

w amortyzatorze Z1 FR3 QR20 150mm z 2005 roku chcialbym wymienic olej poniewaz tyle co go kupilem i jest on dlamnie za twardy i troszke muli.

1 Mam olej Silnikowy 10W40 Lotos Ktory lezy nieuzywany w karnisterku od paru lat. Czy taki sie nada ??

2. Ile mam nalac oleju ??

3. Czy wystarczy odkrecic te korki co sa wentle w nich i odrazu tam lac ??

Wczesniej mialem Duro przy nim troche tez grzebalem ale co do Z1 FR3 chcialem zasiegnac rady specjalistow.

: 13.08.2007 21:53:32
autor: KrBiker87
pare słow o wymianie oleju. Zanim zaczniesz sie w to bawic przygotuj sobie miejsce pracy i duzo szmat, reczników papierowych i takich tam. Potrzebna będzie miska na stary olej ktory wylejesz. Najlepiej wylewac dołem odkrecajac dolne korki, wtedy cały usyfiony olej spłynie wraz z syfem, gdybys lał go korkami cały syf osiadłby na wnętrzu amorka.

Co do oleju 10W40 Lotos to odradzam taki olej, nic innego niz Motorex sie nie opłaca, jesli Ci muli to dopiero by Ci zaczał mulic przy takim silnikowym, zwłaszcza gdy zrobi sie zimno to praktycznie przestanie pracowac. Specyfika oleju silnikowego jest przeznaczona do pracy w bardzo wysokiej temperaturze ponad 100 stopni a w Bomberze raczej tego nie uswiadczysz, amor bedzie strasznie przetłumiony (wiem co mowie bo sam lałem kiedys co popadnie i działało beznadziejnie). Najlepiej kup wiec motorexa 5W wtedy amor bedzie chodził bardzo fajnie.

Poziom oleju przy tłumikach SSV da sie ustalic prosto. Gdy juz wylejesz olej dołem, zakrec srobki dolne i odkrec korki. Wyjmij sprezyny (jesli są) i zacznij wlewac olej do kazdej goleni. Co jakis czas wsuwaj i wysuwaj golenie wtedy amor zasysnie olej do wewnątz, wez latarke i sprawdzaj czy przy wysunietych goleniach nie widac juz szczytów tłumików. Zreszta wysuwajac bedziesz czuł ze jak oleju jest za mało w połowie wysuwania nagle tłumienie urywa się. A wiec jak nalejesz tyle ojelu ze tłumiki znajda sie "pod wodą" :) to dolej jeszcze z 1cm i gotowe. Włoż gorne bebechy i włala gotowe:)

A apropo Duro to jak dla mnie Marzocchi jest o wiele prosciej serwisowac niz Duro, są prostrze w budowie, jak cep, lejesz oleju i jazda!!! :D:D

: 13.08.2007 22:17:23
autor: dh-misiek
co do poziomu oleju:
http://www.marzocchi.com/spa/mtb/produc ... mtb&Y=2005
i znjadź sobie swojego amorka i zobacz ile masz lać.

: 13.08.2007 22:48:28
autor: SeraaX
serwis juniora jest na hcfr.pl, Te same tłumiki to i filozofia ta sama ;)
olej silnikowy to sobie do duro mogłeś lać :]
kup motorexa 7,5 (bo pewnie tyle był)
albo jak ma chodzić szybciej i bardziej miękko 5w