witam. mam manitou sherman firefly 04r 90/130 mm.
czy ktoś może mi krok po kroku opisać jak wymienić olej w tym amorze, bo nie ma on otwartej kąpieli olejowej i tu jest problem :/ bo nie wiem ile i gdzie tego oleju mam wlać...
i jeszcze powiedzcie jaki olej jest do tego potrzebny- jakiś specjalny do mineciaków czy może być zwykły motorex ?? lepkość jaka mnie interesuje to 15W.
bardzo prosze o pomoc :lol:
pozdro
sherman firefly, wymiana oleju. krok po kroku.
witam, miałem identycznego shermanika, wymiana jest dosyć skomplikowana (jesli złożysz go tak jak rozłorzyłeś to pewnie nie bedzie działać 
najlpeiej zassać instrukcję serwisową ze strony manitou
www.answerproducts.com
tam jest opisane wszystko krok po kroku, jakim kluczem, w którą strone itp
co do oleju to motorex jest fabrycznym olejem manitou, więc jak najbardziej
15W ? hmm a to to ma wogóle działać ? fabrycznie jest chyba 7,5W albo 5W, taki gęsty bardzo wpłynie na pracę..
a tak pozatym chcesz go całego rozkręcać czy tylko kompiel olejową (tą na dole) 'zmienić' ? jeśli interesuje Cię tylko wymiana oleju z dołu to odkręcasz śrubke z dołu z jendej goleni, w drugiej masz ustawienie tłumienia, wykręcasz je małym imbusem i chyba 8 wkręcasz tłumik do środka, zdejmujesz dolne lagi, czyścisz i zakłądasz od nowa.. jesli chcesz się bawić w rozbieranie całego to tak jak pisałem polecam instrukcje

najlpeiej zassać instrukcję serwisową ze strony manitou
www.answerproducts.com
tam jest opisane wszystko krok po kroku, jakim kluczem, w którą strone itp

co do oleju to motorex jest fabrycznym olejem manitou, więc jak najbardziej
15W ? hmm a to to ma wogóle działać ? fabrycznie jest chyba 7,5W albo 5W, taki gęsty bardzo wpłynie na pracę..
a tak pozatym chcesz go całego rozkręcać czy tylko kompiel olejową (tą na dole) 'zmienić' ? jeśli interesuje Cię tylko wymiana oleju z dołu to odkręcasz śrubke z dołu z jendej goleni, w drugiej masz ustawienie tłumienia, wykręcasz je małym imbusem i chyba 8 wkręcasz tłumik do środka, zdejmujesz dolne lagi, czyścisz i zakłądasz od nowa.. jesli chcesz się bawić w rozbieranie całego to tak jak pisałem polecam instrukcje
Show no fear, show no pain, just ride!
www.sn.home.pl
www.sn.home.pl
w takim razie musisz rozkręcić całość, tutaj masz manuala:
http://www.hbsuspension.com/serviceguid ... guideid=98
od strony 8 masz rozpisane rozkręcanie (w sumie rozkręcić każdy potrafi hihi trzeba tylko pamiętać o tym aby wypuścić powietrze z spv oraz ustawić skok na największy 130mm w Twoim przypadku)
odkrecasz najpierw dół (tak jak pisałem w poprzednim poście: zdejmujesz niebieskie pokrętło od tłumienia, imbusem wkręcasz - zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara - imbusa do środka, a z drugiej goleni wykręcasz śrubkę kluczem otwartym 11)
po ściągnięciu dolnych goleni odkręcasz z dołu plastikowe nakrętki (jedna trzyam tłumik a druga sprężynę)
potem odkręcasz wszystko z góry, wykręcasz spv oraz regulację skoku
od strony 12 masz składanie
jak bedzie potrzeban pomoc pisz
http://www.hbsuspension.com/serviceguid ... guideid=98
od strony 8 masz rozpisane rozkręcanie (w sumie rozkręcić każdy potrafi hihi trzeba tylko pamiętać o tym aby wypuścić powietrze z spv oraz ustawić skok na największy 130mm w Twoim przypadku)
odkrecasz najpierw dół (tak jak pisałem w poprzednim poście: zdejmujesz niebieskie pokrętło od tłumienia, imbusem wkręcasz - zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara - imbusa do środka, a z drugiej goleni wykręcasz śrubkę kluczem otwartym 11)
po ściągnięciu dolnych goleni odkręcasz z dołu plastikowe nakrętki (jedna trzyam tłumik a druga sprężynę)
potem odkręcasz wszystko z góry, wykręcasz spv oraz regulację skoku
od strony 12 masz składanie

Show no fear, show no pain, just ride!
www.sn.home.pl
www.sn.home.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość