Strona 1 z 1

sherman firefly, wymiana oleju. krok po kroku.

: 10.09.2007 18:56:40
autor: suchyFR
witam. mam manitou sherman firefly 04r 90/130 mm.
czy ktoś może mi krok po kroku opisać jak wymienić olej w tym amorze, bo nie ma on otwartej kąpieli olejowej i tu jest problem :/ bo nie wiem ile i gdzie tego oleju mam wlać...
i jeszcze powiedzcie jaki olej jest do tego potrzebny- jakiś specjalny do mineciaków czy może być zwykły motorex ?? lepkość jaka mnie interesuje to 15W.
bardzo prosze o pomoc :lol:
pozdro

: 10.09.2007 21:42:13
autor: SN
witam, miałem identycznego shermanika, wymiana jest dosyć skomplikowana (jesli złożysz go tak jak rozłorzyłeś to pewnie nie bedzie działać ;)
najlpeiej zassać instrukcję serwisową ze strony manitou
www.answerproducts.com
tam jest opisane wszystko krok po kroku, jakim kluczem, w którą strone itp :)
co do oleju to motorex jest fabrycznym olejem manitou, więc jak najbardziej
15W ? hmm a to to ma wogóle działać ? fabrycznie jest chyba 7,5W albo 5W, taki gęsty bardzo wpłynie na pracę..

a tak pozatym chcesz go całego rozkręcać czy tylko kompiel olejową (tą na dole) 'zmienić' ? jeśli interesuje Cię tylko wymiana oleju z dołu to odkręcasz śrubke z dołu z jendej goleni, w drugiej masz ustawienie tłumienia, wykręcasz je małym imbusem i chyba 8 wkręcasz tłumik do środka, zdejmujesz dolne lagi, czyścisz i zakłądasz od nowa.. jesli chcesz się bawić w rozbieranie całego to tak jak pisałem polecam instrukcje

: 10.09.2007 22:39:42
autor: suchyFR
mój ma za szybkie tłumienie powrotu. tzn za szybko wraca, a reszta może być:)... więc co mam zrobić

: 11.09.2007 08:02:47
autor: SN
w takim razie musisz rozkręcić całość, tutaj masz manuala:
http://www.hbsuspension.com/serviceguid ... guideid=98
od strony 8 masz rozpisane rozkręcanie (w sumie rozkręcić każdy potrafi hihi trzeba tylko pamiętać o tym aby wypuścić powietrze z spv oraz ustawić skok na największy 130mm w Twoim przypadku)
odkrecasz najpierw dół (tak jak pisałem w poprzednim poście: zdejmujesz niebieskie pokrętło od tłumienia, imbusem wkręcasz - zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara - imbusa do środka, a z drugiej goleni wykręcasz śrubkę kluczem otwartym 11)
po ściągnięciu dolnych goleni odkręcasz z dołu plastikowe nakrętki (jedna trzyam tłumik a druga sprężynę)
potem odkręcasz wszystko z góry, wykręcasz spv oraz regulację skoku
od strony 12 masz składanie ;) jak bedzie potrzeban pomoc pisz