Strona 1 z 1

Spis długości damperów do poszczególnych ram

: 30.10.2007 09:52:02
autor: 3,143k4r2
Witam !
Postanowiłem założyć temat w którym będziemy umieszczali nazwy ram full suspenssion wraz z rodzajami i długościami damperów. To pomoże niektórym z nas a także unikniemy nowymi tematami w stylu "Mam Stinky jaki damper pasuje" Zacznę skromnie:

- Astrix Havoc - 9,5" x 3,0"
- Astrix Huckster - 8,5" x 2,5"
- Azonic Eliminator - 8,5" x 2,5"
- Azonic Recoil - 8,75" x 2,75"
- Aztech Rompah Stompah - 9,0" x 3,0"
- Aztech RS - 7,875" x 2,25"
- Banshee Scream 2002-2007 - 7,875" x 2,25"
- Banshee Chaparral 2004-2007 - 7,875" x 2,25"
- Balfa BB7 02-03 - 8,75" x 2,75"
- Balfa 2-Step - 7,875" x 2,25"
- Balfa 2-Step FR - 7,875" x 2,25"
- Balfa 2-Step 03 - 7,875" x 2,25"
- Brooklyn Machine Works TMX - 9,0" x 3,0"
- Brooklyn Machine Works Race Link - 9,0" x 3,0"
- Brooklyn Machine Works Link Bike - 12,12" x 3,5"
- Brooklyn Machine Works Small Link Bike - 7,5" x 2,25"
- Brodie 8-Ball - 7,75" x 2,25"
- Brodie Devo - 8,0" x 2,25"
- Cake IDLX - 7,5" x 2,25"
- Canfield Brothers Fatty Fat 2001-2002 - 9,0" x 3,0"
- Canfield Brothers Fatty Fat 2003 - 9,5" x 3,0"
- Canfield Brothers F1 06-07 - 9,5" x 3,0"
- Canfield Brothers Woodie - 9,5" x 3,0"
- Cannondale Prophet - 200mn
- Cannondale Gemini DH - 240mm
- Cannondale Gemini 2000-2003 - 7,875" x 2,25"
- Chumba Wumba F4 - 9,5" x 3,0"
- Chumba Wumba Zulu - 8,0" x 2,25"
- Clif Cat - 9,5" x 3,0"
- Clif Cat MX 2.6 - 9,5" x 3,0"
- Clif Cat Solution - 9,5" x 3,0"
- Cliff Cat Lynx - 8,75" x 2,75"
- Clif Cat Turmoil - 9,0" x 3,0"
- Cortina DH8 Extreme - 9,0" x 3,0"
- Cortina Europa - 8,75" x 2,75"
- Craftworks FRM - 7,875" x 2,25"
- DaBomb Cherry Bomb - 165mm
- Dangerous Mike Dh 1.0 - 222-254mm
- Dangrous Mike Fr - 165-241mm
- Diamondback Strike DH - 240mm
- DeVinci Wilson 04 - 9,5" x 3,0"
- DeVinci Ollie 2004-2007 - 9,5" x 3,0"
- Dirt Works Piranha 2000-2001 - 9,25" x 3,0"
- Dirt Works Piranha 2002 - 9,0" x 3,0"
- DC Akita - 190mm (Dnm burner, X-fusion RPV, Manitou Metel, 4way)
- DC Akita - 190-200mm (X-fusion Glyde RP, Metel RP 200mm)
- DC Tosa Inu - 215mm
- DC Cane Corso 2005 - 190-200mm (Vanilla R, Swinger 4way)
- DC Cane Corso 2006-2008 - 240mm (DHX 5.0)
- Ellsworth Dare 2000-2003 - 7,875" x 2,25"
- Ellsworth Dare 2004-2007 - 8,75" x 2,75"
- Ellsworth Joker 2004 - 8,5" x 2,5"
- Ellsworth ID 2002-2003 - 7,875" x 2,25"
- Ellsworth ID 2004-2007 - 8,0" x 2,25"
- Ellsworth Moment 2006-2007 - 7,875" x 2,25"
- Fineline - 9,5" x 3,0"
- Foes DHS Mono/Tube 2000 - 8,75" x 2,75"
- Foes DHS Mono/Tube 2001-2004 - 11,25" x 3,0"
- Foes Inferno 2005 - 11,25" x 3,0"
- Foes Fly 2001-2006 - 11,25" x 3,0"
- Giant AC1 - 7,5 x 2,25"
- Giant AC - 200 mm (fabrycznie zamontowany 190 mm)
- Giant AC - 7,5" 190mm (Swinger 4way, Romic Twin Tube, RockShoc Pro Deluxe, DT SWISS ssd 210 lock out)
- Giant Reign (do 2007) - 200mm (tylko powietrzne, nie dot. serii Reign X)
- Giant Glory DH - 240mm
- Giant Atx One Dh - 190-200mm
- Giant DH Comp/Team - 9,0" x 2,75"
- GT I-Drive - 9,0" x 2,75"
- Haro MX2 - 7,5" x 2,25"
- Hood Mussell - 9,0" x 3,0"
- Intense M1 2000-2001 - 8,75" x 2,75"
- Intense M1 2002 - 9"5" x 3,0"
- Intense M3 - 9,5" x 3,0"
- Intense Uzzi / VPX 2006-2007 - 8,5" x 2,5"
- Iron Horse Sunday 2005-2006 - 9,5" x 3,0"
- Iron Horse 7point 5/7 - 8,75" x 2,75"
- Iron Horse SGS Team/Pro 2003 - 8,75" x 2,75"
- IronHorse SGS DH 2002 - 8,75" x 2,75"
- Iron Horse Yakuza Ojiki - 222mm
- Izimu Factory Dh - 8,75" x 2,75"
- Karpiel Armageddon - 9,0" x 3,0"
- Karpiel Disco Volante - 7,5" x 2,25"
- Karpiel Disco Volante 2002 - 8,5" x 2,5"
- KHS Dominatrax - 8,0" x 2,25"
- Kona Coiler 2004-2007 - 7,875" x 2,25"
- Kona Stinky Primo/ Deluxe 2003 - 8,5" x 2,5"
- Kona Stinky 2003- 2005 - 190-210mm
- Kona Stinky 2006 - 215mm
- Kona Stinky 9 - 8,75" x 2,75"
- Kona Stab Deluxe/Supreme 2005-2007 - 9,5" x 3,0"
- Kona Stab Primo - 8,75" x 2,75"
- Kross Sign Fr1/2 - 200-216mm
- Kross Sign FR1/2 - 190-215mm (najlepiej 190-200mm)
- KTM Caliber - 222mm
- Lapierre Dh - 230 9,5" x 3,0" (240mm) - (Według Mojo i producenta zawieszenie było konstruowane w okół air shocków i takie są sugerowane)
- Mrazek - 8,75" x 2,75"
- Merida Stormbringer Kick 2006 - 230 mm (zalecana długość żeby nie dobijało mocowanie rury podsiodłowej)
- Mongoose ECD 2006 - 9,5" x 3,0"
- Mountain Cycle Shockwave 2000-2002 - 7,5" x 2,0"/2,25"
- Mountain Cycle Shockwave 2003-2005 - 9,5" x 3,0"
- Mountain Cycle San Andreas - 7,5" x 2,25"
- Nicolai Lambda - 8,5" x 2,5"
- Nicolai Nucleon/Nucleon ST/Nucleon TST - 8,75" x 2,75"
- Nicolai Helius ST 2003 - 8,75" x 2,75"
- Nicolai M-Pire-ST 2003-2004 - 8,75" x 2,75"
- Norco Shore 2005 - 8,75" x 2,75"
- Norco Team Shore/A-line 2003-2007 - 8,5" x 2,5"
- Norco Team DH 2008 - 9,5" x 3,0"
- Orange Patriot - 190mm
- Orange Patriot - 190-200mm
- Orange 222 - 8,75" x 2,75" (Swinger 6way, 5th element, Fox RC)
- Orange 222 Optional e2e - 9,0" x 2,75"
- Orange 223 - 240mm
- Orange 223 - 8,75" x 2,75"
- PDC FreeRide - 8,75" x 2,75"
- Purgatory 2004-2006 - 9,5" x 3,0"
- Poison Epo 2006 - 222mm - 240mm
- Raleigh Ram XT - 216mn
- Red Bull FR Stiffe - 165mm
- RB Bandit FR - 190mm (Dnm Burner)
- RB Bandit FR- 190-215mm (po przerobieniu/spłaszczeniu elementu mocującego)
- Rocky Mountain Switch Pro 2004 - 7,5" - 190mm (Swinger 4 way)
- Rocky Mountain RM7 - 7,5" x 2,0" (Romic double, Stratos Helix, Fox Vanilla - R/RC)
- Rocky Mountain RM9 - 7,875" x 2,25"
- Rocky Mountain RMX 2004-2006 - 8,75" x 2,75"
- Rotec RL9 - 9,5" x 3,0"
- Santa Cruz VP-Free - 8,75" x 2,75"
- Santa Cruz V-10 - 8,75" x 2,75"
- Santa Cruz Nomad (Bushing Kit Required) - 8,5" x 2,5"
- Santa Cruz S8 - 7,875" x 2,25"
- Santa Cruz Heckler 2003-2005 - 7,875" x 2,25"
- Santa Cruz Bullit 2000-2001 - 7,875" x 2,25"
- Santa Cruz Bullit 2000-2007 7 inch travel - 8,5" x 2,5"
- Scarab - 8,75" x 2,75"
- Sekim Byzon - 200mm (Benest, Avalanche Chubie - po małym przeszlifowaniu mocowania)
- Sinister R9 - 9,5" x 3,0"
- Sinister Splinter - 7,875" x 2,25"
- Specialized Big Hit DH 2001-2006 - 8,75" x 2,75"
- Specialized Big Hit Comp - 7,875" x 2,25"
- Specialized Big Hit DH 9" Travel Kit 2001-2002 - 9,0" x 3,0"
- Specialized Big Hit Comp 9" Travel Kit - 9,0" x 3,0"
- Specialized FSR - 8,5" x 2,5"
- Specialized Big Hit FSR 2003-2007 - 222mm
- Specialized Enduro FSR - 190-200 mm
- Specialized Enduro FSR (lata 1999) - 160mm
- Specialized Enduro SX 2006-2007 - 8,25" x 2,25"
- Specialized Sx Trail - 230mn
- Specialized Demo 8 - 8,75" x 2,75"
- Specialized Demo 9 - 9,5" x 3,0"
- Spooky Project X - 8,0" x 2,25"
- Spooky Motorhead - 7,875" x 2,25"
- Titus Qusi-Moto 2002 - 7,875" x 2,25"
- Tomac 204 Magnum - 8,75" x 2,75"
- Transition Dirtbag - 7,875" x 2,25"
- Transition Gran Mal 2006-2007 - 9,5" x 3,0"
- Transition Bottlerocket - 7,875" x 2,25"
- Trek Session 77 - 215mm
- Trek Diesel - 8,75" x 2,75"
- Turner RFX - 7,5" x 2,0"/2,25"*
- Turner 5 spot - 7,5" x 2,0"/2,25"*
- Turner 6 pack 2005-2007 - 7,5" x 2,0"/2,25"*
- Turner Highline 2006-2007 - 8,75" x 2,75"
- Turner DHR 2000-2002 - 8,5" x 2,5"
- Turner DHR 2003-2007 - 9,5" x 3,0"
- Univega Ram 9 Fr/Dh - 190mm (zalecane, ale da radę więcej)
- Ventana X-5 2006 - 7,875" x 2,25"
- Ventana Ell curvo 2003-2007 - 9,5" x 3,0"
- Weyless 67 - 230mm
- Wheeler Wasp 2001 - 222mm
- Yeti 303 - 241mm x 76mm albo 9,5" x 3,0"
- Yeti DH9 - 8,75" x 2,75"
- Yeti ASX 2002 - 8,75" x 2,5"
- Zumbi F-44 - 9,5" x 3,0"
- Zumbi DH Team - 8,75" x 2,75"


A skoro o damperach piszemy to może dorzucę do tego tematu kalkulator do obliczeń twardości sprężyny uwzględniający wagę jeźdźca, system ramy, SAG jaki chcemy otrzymywać, wielkość skoku ramy i tłoka dampera.

-----> http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx <-----


Jeśli macie jakieś długości to wypisujcie w postach poniżej, co jakiś czas będę je dodawał do pierwszego postu i kasował by stworzyć jedną, dużą i czytelna listę.
Pozdrawiam

: 15.04.2008 20:58:35
autor: Popek333
zeby nie zasmiecac forum to tu sie pytam czy do stinky 2003 wcisnalbym 216??bo 222 na 100 nie wejdzie;/ czy ktos tak ma? bo nie chce kupic 216 i okaze sie ze nie wejdzie

: 29.04.2008 14:56:31
autor: Liwcio
Ten kalkulator jest niedokładny, kupowałem wg niego sprężynę do Sign-a (damper Vanilla R) to mi napisało 400lbs przy 33% sag-u, jak siadłem na rower to zapadło się chyba 50-60%, więc super... a druga sprawa: wiadomo nie od dziś, że jak się ma sprężynę dajmy na to 500lbs w vanilla RC, to jak się przesiadamy na np dhx 5.0 to trzeba dać ok 350lbs, więc nie radze tego kalkulatora

: 14.04.2010 19:46:09
autor: _A_L_I_RADOM
a nie wiecie jaki damper najmniejszy i najwiekszy do kony coilair 2008 bo mam zamontowany 190mm

: 14.04.2010 19:50:32
autor: _A_L_I_RADOM
a nie wiecie jaki damper najmniejszy i najwiekszy do kony coilair 2008 bo mam zamontowany 190mm

: 02.08.2010 10:17:19
autor: DH-luka
Liwcio pisze:
Ten kalkulator jest niedokładny,
potwierdzam, mi podawal za miekka sprezyne.

: 17.08.2011 00:50:14
autor: pico931
Kona Stab 2005 - 216mm

: 06.11.2012 21:33:09
autor: 3R1DE95
Hmm... mojej i tak nie będzie XD, a właśnie by mi się przydała rozpiska bo damper na czuja kupiłem. ;)
P.S Jedyna w Polsce chyba :D

: 07.11.2012 12:58:50
autor: makeprogress
Specialized SX Trail rocznik 2k09 damper 7.875" x 2.25" / 200mm x 57mm (taki mam u siebie i pasuje)

: 27.01.2013 18:50:04
autor: kuba1272
a do iron horse-a sunday 2008 jaki damper? taki jak w starszych wersjach czy coś innego?

Re: Spis długości damperów do poszczególnych ram

: 04.03.2013 10:39:38
autor: Jabbadrummer
Poprawka panie kochany .Demo 8 ma 9,5'' x 3.0'' czyli 241mmx76mm
Mam to w oryginalnych papierach od roweru .

: 02.04.2015 19:31:43
autor: Papi
Odkopuje temat :D
Jaka jeszcze długość jest dedykowana do iron horse'a?
222mm i 216mm? :wink:

: 02.04.2015 20:43:57
autor: troyo
Papi, jaki silnik jest w mercedesie? 2.0 czy 4.2?

: 03.04.2015 10:13:32
autor: Papi
Dobra zrozumiałem swój błąd :mrgreen:
Chodzi mi o model 7 point 5/7 :wink:

: 03.04.2015 10:39:02
autor: troyo
222mm standardowo, ale wg projektanta mozna zamontowac tam 216mm uzyskujac mniejszy skok i bardziej agresywna geometrie

: 06.04.2015 02:21:50
autor: Torox1
Do KTM Caliber wchodzi damper 241mm. Mówię tu oczywiście o Caliberze 2010+ :)

PS. Wiem bo mam ;)