Strona 1 z 2

26" czy 24"

: 14.08.2004 07:47:59
autor: Itemsokol
Jakie koło z tyłu preferujecie 26" czy 24". I czy przy tym drugim jest jakaś różnica w jeździe ( tz. trza sie wiecej namachać). Aha i chodzi mi o koło na tył.
A jest różnica w wytrzymałości?? Z góry THX

: 14.08.2004 11:30:02
autor: Fabik_24
Ja wlasnie zlozylem bika:
Trek Bruiser one 16,5" kola na halo combat 24/24
Mniejsze kola sa bardziej wytrzymalsze... Jesli bierzesz sobie jazde na biku bardziej na serio i potrzebujesz mocnego kola na tyl to montuj 24" a to ze tzreba sie wiecej namachac to bajka... jesli zmienisz kasete na taka z mniejszymi trybami to bedzie tak samo... koło rozni sie od 26" o jakies 2,5 cm wiec to nie jest wielka roznica w jezdzie... mozesz zalozyc duza gume np nokian gazza... 2.6 i wtedy wydaje mi sie ze kolo bedzie takie jak 26" z guma powiedzmy 1.95...
Smiało wal 24 i nic sie nie dygaj... BEdzie dobrze:D
Pozdro:D

: 14.08.2004 11:34:35
autor: andrewk
ja wlasnie planuje zlorzyc kolko na 24. tylko jeszcze musze wyczaic gdzie wyrwac szprychy bo z nimi jest najwiekszy problem no i sprzedac stara rame zeby na nie miec kase:P

: 14.08.2004 11:42:42
autor: 8!k3r
Tak dokladnie z tym ze 3ba sie namachac to pierdolona bajka gosci ktorzy nie maja kolek takich i sie madrza poprostu sie jezdzi na nozszych biegach i wylazi tak samo

: 14.08.2004 18:12:12
autor: dualboy
w sumie nie dużo się namachasz więcej
kup do tego szosową kasete jakąś tiagre czy sore i będzie fajnie
z kołem 24'' bike jest bardziej skrętny :)

: 14.08.2004 18:20:45
autor: mlody_dh
ludzie ,znowu raz na trzy dni jest takie pytanie- najlepiej 25 " i już..........

: 14.08.2004 18:33:16
autor: Marcel
Cze all!!!
Powiem tak:
Ja nie posiadam koła 24”, ale tak sobie myśle że jak by założyć koło 26” na przód a na tył 24” do zjazdówki,to wyjdzie tylko na dobre(np.stromy ,techniczny zajazd)
Po pierwsze lepszy kąt ramy i jej stosunek do stoku
Jest bardziej skrętny, bo wiadomo krutszy rower
I wytrzymalszy np. na nie doloty głazy korzenie itp.
Tylko nie wiem na ile stabilny będzie na szybkich zjazdach, może łatwiej wpadać w rybkę ale do tego celu by trzeba było posiadać kółko na zamianę 26” wiadomo bika trzeba przygotować to warunków panujących na torze, tak jak opony, zawieszenie itp.

: 14.08.2004 18:39:11
autor: bart
Bedziesz mial problem ze szprychami, jak kazdy :P
Rower na 24" jest duzo bardziej zwrotny, na stabilnosci podczas duzych predkosci nie stracil, a kolka sa mocniejsze. Same +
24" rlz =]

: 14.08.2004 18:50:35
autor: kapkama
A ja tam jezdze na 26" i mi dobrze :P

: 14.08.2004 22:20:30
autor: 8!k3r
hm 24 do downhilu moim zdaniem nie bardzo male kolo zajebiscie wpada w dziury i telepie lepiej 26

24 jest dobre na dualik jakies traski techniczne i zwrotne zarazem no i na urbana jest zajebiste

: 17.08.2004 20:41:17
autor: Itemsokol
A jakie szprychy macie w swoich 24 - kach. (nazwe i cene). I czy HALO moga dużo wytrzymać ( niedoloty szczególnie )

: 17.08.2004 23:10:49
autor: erenes
ja bede miał dt champion 2,0mm. jest moja dłuigość. po 1,2zł. 96 sztuk.

: 17.08.2004 23:28:06
autor: Bender
Marcel - rower jest krotszy? nie wydaje mi sie, przeciez odleglosc pomiedzy osiami kol sie nie zmienia. poza tym jesli zakladasz kolo 24 na tyl, a z przodu 26, to rower wrecz traci na zwrotnosci, bo przeciez tyl jest nizej, w zwiazku z czym kat glowki jest mniejszy. co do machania i przyspieszenia to faktycznie jest bajka, wszystko zalezy od wybranego biegu. roznice mozna odczuc w stabilnosci roweru, bo obniza sie srodek ciezkosci. kolo 24 moze tez byc odrobine bardziej wytrzymale... to wszystko chyba

: 18.08.2004 01:03:56
autor: Bartuch
a kto nie spal na fizyce ten wie rowniez, ze przy takiej samej masie przy kole 24 przyspieszenie, jak i hamowanie bedzie skuteczniejsze niz przy kole 26.

26" czy 24"

: 18.08.2004 07:31:13
autor: Demon
Tez mysle nad wlozeniem kola 24" na tylko tylko mam pytanie czy ktos w poincie tak zrobil i czy wejdzie wtedy opona 3.0????

: 18.08.2004 09:16:24
autor: bart
[quote="Bender"]... poza tym jesli zakladasz kolo 24 na tyl, a z przodu 26, to rower wrecz traci na zwrotnosci, bo przeciez tyl jest nizej, w zwiazku z czym kat glowki jest mniejszy. ...[/quote]

Nie jezdziles na 24" , prawda? Rower wbrew temu co napisales zyskuje duzo na porecznosci i naprawde jest bardziej zwrotny. Lepiej sklada sie w zakrety, lepiej pokonuje ciasne zakrety jeden po drugim. No a jeszcze bardziej zwrotny jest przy 2x24" ^^.

: 18.08.2004 09:58:48
autor: 8!k3r
wejdzie ale na oponie duro zreszta niewiadomo wszystkie te ramy sa spawane inaczej :D

: 18.08.2004 10:03:20
autor: Adams
Bender. Rower jest krotszy. Ja mam 24 z tylu i rower jest krotszy o 2 - 2,5 centymetra przy oponach 2,5. A to dlatego ze kolo 26 cali ma srednice cos okolo 68 - 69 cm. A kolo 24 cale okolo 63 - 64 cm. Zalezy od opony.
Ale to chyba jest najmniejsza zmiana. Rower po zmianie szybciej sie da rozpedzic i zahamowac. Wynika to z fizyki:-)
A jesli chodzi o skretnosc roweru. To tez sie zwieksza. Ale bez przesady.
A latwo to zauwazyc. Wez kolo 26 cali za oske rozpedz i poprzechylaj na boki.
I zrob tak samo z kolem 24 cale. Zobaczysz ktorym latwiej. :-)
A wytrzymalosc kola nie wiem jak dokladnie sie zwiekasza. Ale gdzies widzialem
takie porownanie kol 28 lub 29 cali i 26 cali i stwierdzono tam ze takie same kola 26 calowe sa prawie 2 razy sztywniejsze od kol 28/29.
Wiec jesli chodzi o 24 cale to pewnie jest podobnie.

: 18.08.2004 11:48:43
autor: Banananan
I tak najlepsze są koła 20"... :D

A co do 24" to są wytrzymalsze, łatwiej się je rozpędza, ogólnie lepsze, tylko, że trudniej pokonuje się duże przeszkody - ale to głównie ma znaczenie w trialu... :)