Strona 1 z 2
Nawiercanie obręczy
: 15.11.2007 17:50:35
autor: froger34
Witam
Mam pewne pytanko otóż chciałem jak najbardziej zbić z wagi roweru. Nawierciłem przednią obręcz pomiędzy szprychami. Myślę o nawierceniu bocznych ścianek co o tym sądzicie? Bardzo spadnie wytrzymałość obręczy? Warto w to się bawić? W trialu niby tak kolesie modzą. Dodam iż cała robota robiona jest w bmxie. Pozdrower
: 15.11.2007 17:54:12
autor: Wicked
Masz jakieś foto tej obręczy co nawierciłeś już?
: 15.11.2007 17:59:27
autor: froger34
.. co prawda nieco za małym wiertłem wierciłem ale wszytsko jest do poprawy.

: 15.11.2007 18:07:09
autor: wookie85
ten material co wywierciles to tyle co ta jedna nakretka w kole wiec imho bezsensu , w trailu masa czesci alu/carbon a tu stal wiec to co urwiesz bedzie smieszne , a o nawiercaniu bokow nigdy bym nie pomyslal chyba ze co tydzien obrecz zmieniasz
: 15.11.2007 18:36:21
autor: froger34
Wiadomo że mało ale zawsze to coś, na wszystkim próbuje zbić co sie da.
: 15.11.2007 18:59:52
autor: wookie85
ale czasem to jest totalna glupota
: 15.11.2007 19:20:10
autor: Sztywniak
wedlug mnie takie zbijanie wagi "na sile" nie ma sensu
: 15.11.2007 19:46:51
autor: ablee
wywierć sobie dziurę w głowie, ponieważ to chyba jedyny dobry pomysł byci dolać oleju do głowy...
: 15.11.2007 20:28:36
autor: babolfr
I w ten sposób zmniejszyłes wage o jakieś 0,5 g i wytrzymałosć o jakieś 30-50% podziwiam Twoją desperacje...
: 15.11.2007 21:21:39
autor: Dafi_biker
chyba, jak sie komór nie przewierci to nie wpływa to na sztywność obręczy.
: 15.11.2007 23:00:51
autor: froger34
ablee zawijaj się
babolfr na takiej obręczy jeżdżę od września więc się nie bój o nic
Wole takie coś niz kupowac nowe lżejsze części bo na to narazie nie mam kasy. Więc jak nie macie nic sensownego do powiedzenia to trzymajcie się ciepło.
: 15.11.2007 23:03:41
autor: lloll666
jak chcesz zbic wage to moze poprzewiercaj sprocket(zalezy jeszcze jaki masz), upitol sztyce jak sie tylko da, siodlo na jakies z papieru

: 15.11.2007 23:05:17
autor: froger34
Wszystko poza tym mam zrobione na maksa. Obecnie jeżdżę chainlees nie mam spoketa łańcucha i tylnego drivera bo mi padł.
: 15.11.2007 23:09:22
autor: Spaced
Froger rozwalisz tylko przy takich chałupniczych naprawach obrecze. Tez rozumiem, ze masa rotacyjna jest najważniejsza ale to przejdz np. na bezdetkowe (a zyskasz przy okazji mozliwosc ladowania niskich cisnien). Do tego możesz np. zmienić oske na alu albo powymieniac wszystkie sruby w biku na tytan(zbijesz na tym moze z 80-100g). Załadować możesz też jakies lekkie siodło zamiast dh/fr kanapy, gripy lżesze(60g stracisz tutaj).
Zresza to jest gadanie jak masz mało kasy bo jak masz to spoko do 16kg zejdziesz z bikiem

: 15.11.2007 23:15:36
autor: lloll666
a tak z ciekawosci ile wazy teraz ten bmx?? jak jezdzisz chainless to moze zdejmij jeszcze siodlo

: 15.11.2007 23:30:40
autor: froger34
Seryjniak ważył ponad 11kg wyjebałem parę rzeczy sądzę że teraz koło 10kg. Siodło zostaje bo slim jest więc dużo nie wazy.
: 15.11.2007 23:56:01
autor: Pedro 47
Uważam iz nawiercanie obeczy nie jest zbyt szkodliwe. Ale na logike wydaje mi sie że zrobienie 2 otworów z lewej i z prawej strony i pozostawienie zmostowania między szprychami da lepsza wytrzymałość na wginanie obręczy.
: 16.11.2007 00:09:29
autor: SeraaX
powiększ dziury co masz, ścianek nie nawiercaj
bezdętkówki (a są w ogole takie do bmxa ??:) )są cięższe od zwykłych opon+ dętki

jak już to kit bezdętkowy (mleczko silikonowe) do zwykłej oponki
zakłada się toto tragicznie, ale snejka nie ma jak złapać potem, a mniejsze przebicia same się wulkanizują
: 14.01.2008 20:10:35
autor: makaron
mój kumpel tez tak zrobil tylko z tyłem, bardzo żałował ze spiepszył dobra obręcz (Primo) , teraz nie ma jak tego sprzedac ani nic.Mozesz jeszcze powiercic kierownice w miejscu gripów. Nie wpływa to na wytrzymałośc kiery a gripy nie będą sie ślizgac.Poskracaj sruby,możesz je dac tez do przewiertania. Opony i szprychy tez ponawiercaj lol
