rama dobra do dh i fr
rama dobra do dh i fr
witam. chcialbym sobie sprawic mojego pierwszego fulla, myslalem juz o tym od dawna, ale dopiero teraz to realizuje. poszukuje ramy, ktora bedzie wystarczajaco stabilna, zwinna i lekka do scigania sie w downhillu (mysle tez o startowaniu w zawodach, na ht mam juz pewne doswiadczenie jezeli chodzi o zawody) ale chce tez zeby byla mocna i nie pekla na dropach (tak do 8m mysle) gapach itd. lubie troche pokatowac sprzecik ;P. wiem ze nie ma ram idealnych, ale moze znacie jakies ktore beda dobre do moich kryteriow. na rame chce przeznaczyc ok. 5000-6000 zł. interesuja mnie ramy nowe i uzywane. dzieki i pozdrawiam. ;)
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
http://allegro.pl/item268229941_santacr ... ex729.html
ja bym sobie lyknal stare v10-klasyk,a tu masz taki zestaw ze pala mala.kolo daje tytanowa sprezyne,cale tylne kolo na 729 i hadley'u,lekka sztyca eastona i napinacz mrp ktory w wersji seryjnej jest warty jakies 400pln..
do dh super, a w fr tez powojujesz.w koncu ma cos kolo 240mm skoku
ja bym sobie lyknal stare v10-klasyk,a tu masz taki zestaw ze pala mala.kolo daje tytanowa sprezyne,cale tylne kolo na 729 i hadley'u,lekka sztyca eastona i napinacz mrp ktory w wersji seryjnej jest warty jakies 400pln..
do dh super, a w fr tez powojujesz.w koncu ma cos kolo 240mm skoku

Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Louis pisze:winna i lekka do scigania sie w downhillu
huhu sam nie wiesz juz czego chcesz :PLouis pisze:banshee scream 07
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
Santa na naszych trasach bedzie ci raczej przeszkadzac niz pomagac. Jak orange to lepiej 224. Scream to za ciezki rower do FR i troche stara konstrukcja. Demo nie jest zwinne i lekkie i nie widze sensu płacenia specom od marketingu od specaSlopstyler amor to shiva.
myslalem nad santa v10 06r | orange 223 | turner dhr 06, 07 (wyrwe go za te 6000???) | banshee scream 07 | | spec demo 8 | ta stara v-10 to tez niezla propozycja | te najbardziej mnie interesuja, moze macie jeszcze jakies propozycje, podobne ????

Turner DHR jak najbardziej. Imho bardzo fajna ramka i do dh tyle, że modele przed 07(kwadratowe profile) jakos tak hardcorowo lekkie nie sa(waża tak raczej średnio). Poszukaj na niemieckich sklepach moze Commencala Supreme Dh. Rama z damperem waży poniżej 5kg, fajna zawieszka, zmienny kat głowki i długosc bika.
Możesz tęż obejżeć sie za Corsairem Maelstrom (1500euro). Rama niby do FR ale geo ma taka, że i w dh sie spisze bardzo fajnie. Do tego 2:1 przełożenie i podobno bardzo dobre wykonanie. Firma naprawde celuje wysoko wiec to może być hit na nadchodzący sezon. Jak chcesz uniknąc kłopotów możesz też wziąć zumbi. Sporo dzieciarni jeczy na te ramy bo nie można sie przylansować jak na sancie czy innej ramie z WC ale to jest naprawde bardzo dobra i lekka ramka.
piotrex prosze cie, reklamujesz kolege czy naprawde tak mało wiesz o bikach? Jak chłopak ma 5k-6k na rama to niech kupi cos dobrego, a nie przestarzałego klocka. Po pierwsze to 255mm skoku, a nie 240, a po drugie to wynika z konstrukcji z zawieszenia (zauważ, że konsrukcje z VPP ogólnie maja wiecej skoku, min z powodu wielkiego saga i w praktyce takie 255 nie jest jakos 10x trudniejsze do dobicia jak 180 w innym biku)
Spaced a powiedz mi prosze co rozumiesz pod pojeciem "cos dobrego a nie przestarzalego"?skoro chlopak chce latac dropy to raczej potrzebna mu ramka trudna do dobicia i wytrzymala.Piszac "zauważ, że konsrukcje z VPP ogólnie maja wiecej skoku, min z powodu wielkiego saga i w praktyce takie 255 nie jest jakos 10x trudniejsze do dobicia jak 180 w innym biku" co wlasciwie miales na mysli?Bo w zasadzie to stwierdzenie nie ma wiekszego sensu....
224 to rama do racingu i reagujac na Twoje polecenie jej rowniez moglbym zapytac:
"kolega ma na sprzedaz,czy tak malo wiesz o rowerach?".I zeby uprzedzic pytanie-jezdzilem na paru orange'ach,222 i 223.224 rewolucyjne nie jest i do droperki nie jest stworzone.A juz jak przy orange'u jestesmy-dlaczego wg Ciebie lepiej 224 niz 223?
Po drugie bije sie w piersi z powodu mojego ogromnego bledu mogacego zawazyc na zyciu kolegi-te 1,55cm to faktycznie kolosalna roznica!To wszystko przez to ze zamiast studiowac katalogi zaczalem jezdzic.
Konczac posta:
podsuwajac link do tej v10 podsuwam link do aukcji kolegi-prawda.Tyle ze ja nie naleze do ludzi ktorzy wciskaja innym dirt jumpera jak ci potrzebuja widelec do zjazdu.Co zrobi autor topicu to jego sprawa,ale prosilbym zebys darowal sobie blyskotliwe komentarze na temat podawania linku do aukcji znajomego,bo pewnie zrobilbys to samo.
POZDRAWIAM
Piotrek
224 to rama do racingu i reagujac na Twoje polecenie jej rowniez moglbym zapytac:
"kolega ma na sprzedaz,czy tak malo wiesz o rowerach?".I zeby uprzedzic pytanie-jezdzilem na paru orange'ach,222 i 223.224 rewolucyjne nie jest i do droperki nie jest stworzone.A juz jak przy orange'u jestesmy-dlaczego wg Ciebie lepiej 224 niz 223?
Po drugie bije sie w piersi z powodu mojego ogromnego bledu mogacego zawazyc na zyciu kolegi-te 1,55cm to faktycznie kolosalna roznica!To wszystko przez to ze zamiast studiowac katalogi zaczalem jezdzic.
Konczac posta:
podsuwajac link do tej v10 podsuwam link do aukcji kolegi-prawda.Tyle ze ja nie naleze do ludzi ktorzy wciskaja innym dirt jumpera jak ci potrzebuja widelec do zjazdu.Co zrobi autor topicu to jego sprawa,ale prosilbym zebys darowal sobie blyskotliwe komentarze na temat podawania linku do aukcji znajomego,bo pewnie zrobilbys to samo.
POZDRAWIAM
Piotrek
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
piotrex nie czuj sie urażony ale po prostu dobija mnie fakt, ze rodzimi riderzy polecaja sobie może 5 ram i ogólnie wychwalaja je nad wszystko pomimo, ze jest wiele LEPSZYCH rozwiazań(to rozumiem przez zdanie, którego sie czepiasz. Po prostu w porównaniu z nowoczesnymi konstrukcjami, te starsze wypadaja słabo, to chyba dość jasne). Co do skoku mam na mysli to, że ten wielki super skok, który tak wszyscy chwala nie ma przewagi nad maszynami z innym zwieszeniem i mniejszym skokiem bo inne biki maja innego saga i inna charakterystyke pracy(pomijam zdolnosc do "obciążania" amorów w konstrukcji vpp).
Ogólnie sugerowałbym ci czytanie ze zrozumieniem bo chłopak napisał, ze chce ZWINNA I LEKKA rame, która WYTRZYMA dropy(a nie stricte do dropów).
Po 1. Teraz 90% ram wytrzymuje duże dropy.
Po 2. Przez własnie głupia propagande wszyscy ludzie sugerujacy sie polskim netem kupuja ramy wytrzymałe na zapas i tutaj no offence do lousia(i ogólnie moge sie mylic) ale pewnie tak naprawde skoro jezdził do tej pory na HT to znaczy, że albo umie płynnie lądować dropy albo nie skakał tak dużych rzeczy i te 8m to jest tak na zapas bo sie martwi o wytrzymałosc ramy. Tak czy inaczej wynika, z tego że spokojnie może to być lżejsza rama.
Co do 224 i 223 to troche przytyk ci sie nie udał. Nikt z moich znajomych używek nie sprzedaje na chwile obecna(moge załatwic cały rower do dh ale nie uznałem, że to cel luisa wiec nie polecam za wszelka cene bo wole nie polecic niż potem kumplowi zrobić złą opinie, że wciska kit ludziom). Nie wiem czy wiesz ale w 223 istniał problem z pekajacymi wachaczami. W 224 rozwiazano ten problem i wachacze już nie pekąją. Dlatego polecam 224 bo po prostu chłopakowi nerwów chce oszczedzić. Co do droperki to jak wyżej. Czytanie ze zrozumieniem. Ogólnie bike nie jest rewolucyjny ale ma bardzo fajna geometrie i jest lekki. Do dh nadaje sie bardzo dobrze.
Imho v10 stare po prostu nie ma sensu jak masz takie peniadze bo nie jest to rower ani lekki ani zwinny. Jest dość cieżki, a zawieszenie jest mulaste. Ogólnie to była niezła rama jakies 3-4 lata temu ale teraz po prostu odstaje od nowosci.
I takie pytanie do ciebie Louis skoro juz poruszylismy ten temat. Jakie najwieksze dropy na ht robiles? Rozwiaż moje watpliwosci to bedzie mozna precyzyjniej ci sprzet wybrać. Ty chcesz raceową rame i martwisz sie o wytrzymalosc, chcesz lekka rame, która wyrobi i dh i dropy, czy może na ht wyrobiles sobie technike i umiesz gładko lądować wiec w sumie sobie poradzisz? Sam uważam, ze dropach i tak trudno bika skatować bo z reguły robi sie je na spadek ( a robienie ich na płaskie to raczej głupota bo i kazdy bike pójdzie predzej czy później). Mam wrażenie, że na polskie dh ten corsair byłby najlepszy. Ogarnij sobie na stronie http://www.corsairbikes.com/fly.aspx?layout=maelstrom
Btw. Ładny przycinek z katalogami ale nie studiuje ich. Zwyczajnie mam pamieć do liczb i lubie być na czasie ze sprzetem wiec raz na jakis czas ogarniam co sie nowego dzieje w swiecie dh/fr.
Ogólnie sugerowałbym ci czytanie ze zrozumieniem bo chłopak napisał, ze chce ZWINNA I LEKKA rame, która WYTRZYMA dropy(a nie stricte do dropów).
Po 1. Teraz 90% ram wytrzymuje duże dropy.
Po 2. Przez własnie głupia propagande wszyscy ludzie sugerujacy sie polskim netem kupuja ramy wytrzymałe na zapas i tutaj no offence do lousia(i ogólnie moge sie mylic) ale pewnie tak naprawde skoro jezdził do tej pory na HT to znaczy, że albo umie płynnie lądować dropy albo nie skakał tak dużych rzeczy i te 8m to jest tak na zapas bo sie martwi o wytrzymałosc ramy. Tak czy inaczej wynika, z tego że spokojnie może to być lżejsza rama.
Co do 224 i 223 to troche przytyk ci sie nie udał. Nikt z moich znajomych używek nie sprzedaje na chwile obecna(moge załatwic cały rower do dh ale nie uznałem, że to cel luisa wiec nie polecam za wszelka cene bo wole nie polecic niż potem kumplowi zrobić złą opinie, że wciska kit ludziom). Nie wiem czy wiesz ale w 223 istniał problem z pekajacymi wachaczami. W 224 rozwiazano ten problem i wachacze już nie pekąją. Dlatego polecam 224 bo po prostu chłopakowi nerwów chce oszczedzić. Co do droperki to jak wyżej. Czytanie ze zrozumieniem. Ogólnie bike nie jest rewolucyjny ale ma bardzo fajna geometrie i jest lekki. Do dh nadaje sie bardzo dobrze.
Imho v10 stare po prostu nie ma sensu jak masz takie peniadze bo nie jest to rower ani lekki ani zwinny. Jest dość cieżki, a zawieszenie jest mulaste. Ogólnie to była niezła rama jakies 3-4 lata temu ale teraz po prostu odstaje od nowosci.
I takie pytanie do ciebie Louis skoro juz poruszylismy ten temat. Jakie najwieksze dropy na ht robiles? Rozwiaż moje watpliwosci to bedzie mozna precyzyjniej ci sprzet wybrać. Ty chcesz raceową rame i martwisz sie o wytrzymalosc, chcesz lekka rame, która wyrobi i dh i dropy, czy może na ht wyrobiles sobie technike i umiesz gładko lądować wiec w sumie sobie poradzisz? Sam uważam, ze dropach i tak trudno bika skatować bo z reguły robi sie je na spadek ( a robienie ich na płaskie to raczej głupota bo i kazdy bike pójdzie predzej czy później). Mam wrażenie, że na polskie dh ten corsair byłby najlepszy. Ogarnij sobie na stronie http://www.corsairbikes.com/fly.aspx?layout=maelstrom
Btw. Ładny przycinek z katalogami ale nie studiuje ich. Zwyczajnie mam pamieć do liczb i lubie być na czasie ze sprzetem wiec raz na jakis czas ogarniam co sie nowego dzieje w swiecie dh/fr.
nie czuje sie urazony-staralem sie odpowiedziec na Twojego posta w podobnym tonie 
co sie zas tyczy tresci:
stwierdzenia:
"zauważ, że konsrukcje z VPP ogólnie maja wiecej skoku, min z powodu wielkiego saga i w praktyce takie 255 nie jest jakos 10x trudniejsze do dobicia jak 180 w innym biku"
sie nie czepilem,tylko poprosilem o jego wyjasnienie z racji zawilej tresci.slowem-domyslam sie co mialo znaczyc,ale wolalbym zebys to powiedzial jasno.
dalej-nie chce polecac ram na ktorych nie jezdzilem i ktorych na oczy nie widzialem.to sie tyczy np commencali,turnera czy corsaira.po prostu-nie znam,nie polecam.pojezdze,spodoba mi sie -to zarekomenduje.
tekst odnosnie 224 nie byl przytyk,byl odbiciem pileczki.bo nie polecilbym nikomu orange'a 222/223/224 to freeride'u.a dla Twojej informacji w pozniejszych seriach problem wahacza zostal wyeliminowany.
P.S.nie neguje Twojej wiedzy i doswiadczenia-bo je masz w przeciwienstwie do wiekszosci forumowych teoretykow.Ale ton jaki narzuciles w dyskusji byl niesympatyczny
.

co sie zas tyczy tresci:
stwierdzenia:
"zauważ, że konsrukcje z VPP ogólnie maja wiecej skoku, min z powodu wielkiego saga i w praktyce takie 255 nie jest jakos 10x trudniejsze do dobicia jak 180 w innym biku"
sie nie czepilem,tylko poprosilem o jego wyjasnienie z racji zawilej tresci.slowem-domyslam sie co mialo znaczyc,ale wolalbym zebys to powiedzial jasno.
dalej-nie chce polecac ram na ktorych nie jezdzilem i ktorych na oczy nie widzialem.to sie tyczy np commencali,turnera czy corsaira.po prostu-nie znam,nie polecam.pojezdze,spodoba mi sie -to zarekomenduje.
tekst odnosnie 224 nie byl przytyk,byl odbiciem pileczki.bo nie polecilbym nikomu orange'a 222/223/224 to freeride'u.a dla Twojej informacji w pozniejszych seriach problem wahacza zostal wyeliminowany.
P.S.nie neguje Twojej wiedzy i doswiadczenia-bo je masz w przeciwienstwie do wiekszosci forumowych teoretykow.Ale ton jaki narzuciles w dyskusji byl niesympatyczny

Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
MAM ORANGE 223 NA SPRZEDAZ W STANIE IDEALNYM, BARDZO POLECAM TA RAME.
GG:3119933
nawiązując konkretniej do tematu, wszystkie ramy mają swoje plusy i minusy, trudno kupić odpowiednią ramę do dh i fr, orange dla mnie spełniał te warunki, dlatego odzywam sie w temacie, jego stan jest jak z półki sklepowej no prawie...
GG:3119933
nawiązując konkretniej do tematu, wszystkie ramy mają swoje plusy i minusy, trudno kupić odpowiednią ramę do dh i fr, orange dla mnie spełniał te warunki, dlatego odzywam sie w temacie, jego stan jest jak z półki sklepowej no prawie...

[S]2x yeti 4x roz. s i l
Sry. za ton, zły dzień.
A Z orange to przecież kolejne 22x modele to kolejne wersje wiec wyeliminowanie problemu z wachaczem w późniejszych seraich oznacza chyba, że pozbyto sie go w 224? Ew. Pod koniec 223 bo to byłoby dośc dziwne, że pozbywaja sie go w 222, a w nowym modelu jest dalej.
Ogólnie wielu rekomendowanych bików, zeczywiscie nie znam z własnych odczuc (vide. corsaira, bo firma na 08 pierwsze biki robi i dopiero teraz ludzie pierwsze maja). Corsaira polecam głownie poprzez porównanie geometri z bikami, które znam oraz przez bardzo wyczerpujace informacje podane przez producenta na zachodnich forach(bez owijania w bawełne, techniczne informacje, naiwny nie jestem
). Przełożenie 2:1 da dużą czułość (wszyscy sie jaraja Foesami u nas, a nikt nie widzi, że już nie sa jedyni
i bardzo fajna prace. Krótsze i bardziej zwarte geo pod Polskie trasy bedzie lepsze bo tak naprawde tras pełną para dh nie mamy. Jedynym pytaniem jest to czy rama nie bedzie niosła ze sobą problemów młodości ale biorąc pod uwage kontaktowość firmy mam wrażenie, że nie bedzie problemów z gwarancją.
Zreszta co tam gadać ja i tak brałbym zumbi :P
A Z orange to przecież kolejne 22x modele to kolejne wersje wiec wyeliminowanie problemu z wachaczem w późniejszych seraich oznacza chyba, że pozbyto sie go w 224? Ew. Pod koniec 223 bo to byłoby dośc dziwne, że pozbywaja sie go w 222, a w nowym modelu jest dalej.
Ogólnie wielu rekomendowanych bików, zeczywiscie nie znam z własnych odczuc (vide. corsaira, bo firma na 08 pierwsze biki robi i dopiero teraz ludzie pierwsze maja). Corsaira polecam głownie poprzez porównanie geometri z bikami, które znam oraz przez bardzo wyczerpujace informacje podane przez producenta na zachodnich forach(bez owijania w bawełne, techniczne informacje, naiwny nie jestem


Zreszta co tam gadać ja i tak brałbym zumbi :P
chodzilo mi wlasnie o ostatnie serie 223
.Zaczeli z tym kombinowac jak zawodnikom fabrycznego teamu porozpieprzalo wahacze krotko po tym jak dostali rowery.
corsair-pytanie tylko czy od razu wystartuja z dopracowanym systemem czy beda musieli poprawiac
.
f44 jest ciekawa propozycja,ale czy najciekawsza to juz zalezy od osobistych preferencji...
pozdro

corsair-pytanie tylko czy od razu wystartuja z dopracowanym systemem czy beda musieli poprawiac

f44 jest ciekawa propozycja,ale czy najciekawsza to juz zalezy od osobistych preferencji...
pozdro
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Spaced
na ht skakalem dropy ok 4-5 m. i raczej nie mam zadnych problemow z ladowaniem
. zastanowilbym sie nad tym corsairem (bardzo fajny) i turnerem dhr, commencal supreme dh tez jest ok. tyle ze nic o niej za bardzo nie wiadomo (nie jest jeszcze sprawdzona, tak jak corsair) nie wiadomo jak z wytrzymaloscia...
wielkie dzieki wszytskim za pomoc. bede jeszcze szukal
. pozdro
na ht skakalem dropy ok 4-5 m. i raczej nie mam zadnych problemow z ladowaniem

wielkie dzieki wszytskim za pomoc. bede jeszcze szukal

Witam , jesli rozwazasz rame dobra do dh i fr to moze warto wziac pod uwage staba supreme , rama naprawde dobrze spisuje sie na zjezdzie , a skok i wytrzymalos ma taka ze napewno ogarnie wszytkie dropy;)> Jesli chodzi o turnera dhr to sam jestem posiadaczem takowego - tyle ze rocznik 2003- rama jezdzi rewelacyjnie , niziutko umieszczony srodek ciezkosci powoduje ze zjazd na tej ramie jest doskonała zabawa , skok ramy i plynnosc dzialania zawieszenia powoduje ze nawet najwieksze kamienie nie stanowia zadnego roblemu .
Nawiazujac do wypowiedzi SPACED nierozumiem jednego , pisze o "przestarzalych" technologiach zastosowanych w starej v10 , a przeciez w nowych jest dokladnie taki sam system zawieszenia , pozatym moze rama jest ciezka ale duzy sag powoduje ze rama wchodzi w kazdy zakret jakby jechala po szynach , moim zdaniem link ktory podeslal piotrex jest warty zastanowienia.POzdrawiam
Nawiazujac do wypowiedzi SPACED nierozumiem jednego , pisze o "przestarzalych" technologiach zastosowanych w starej v10 , a przeciez w nowych jest dokladnie taki sam system zawieszenia , pozatym moze rama jest ciezka ale duzy sag powoduje ze rama wchodzi w kazdy zakret jakby jechala po szynach , moim zdaniem link ktory podeslal piotrex jest warty zastanowienia.POzdrawiam
drMadej ale geometria jest inna. Zreszta to, że system zawieszenia jest taki sam nie znaczy, ze jest ono w taki sam sposób zastosowane. Nowe v10 chodzi lepiej, a i tak wielu nie pasuje fakt, ze na lekkich trasach ciezko rower poderwac (a rama lekka)
Louis. Nie sprawdzony jest furious. Supreme dh jest na rynku juz 2 pełne sezony i nikt nie narzeka na wytrzymałość. Zbiera same wyśmienite recenzje. Sam przymierzałęm sie do tej ramy i gdyby nie okazja kto wie, pewnie jezdziłbym na niej teraz
Louis. Nie sprawdzony jest furious. Supreme dh jest na rynku juz 2 pełne sezony i nikt nie narzeka na wytrzymałość. Zbiera same wyśmienite recenzje. Sam przymierzałęm sie do tej ramy i gdyby nie okazja kto wie, pewnie jezdziłbym na niej teraz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość