Strona 1 z 1

Ile pompować Marzocchi Super T 03??

: 27.12.2007 17:03:24
autor: ata_jg
Mam marzocchi super t 2003 z dodatkową komorą powietrzną. Jak wiadomo amor ugina się dzieki sprezynie a powietrzem mozna tylko zmienić twardość. Ile można napompować maksymalnie, żeby nic nie zepsuć??

: 27.12.2007 21:24:50
autor: ata_jg
:) tak to jest z tym forum, jak ktoś zada podstawowe pytanie wałkowane już 100 razy to zaraz mamy pełno "ekspertów" którzy o sprzęcie wiedzą wszystko ale jak się zapyta o jakiś niezbyt popularny sprzęt to nikt nic nie wie. No ale...
Mam nadzieje, że jak trochę poczekam to znajdzie sie jakiś Ekspert :)

: 27.12.2007 21:27:20
autor: Bombell
Ale niecierpliwy jestes :-/ Bo ty napiszesz cos na forum i juz po 4 godzinach pelno odpowiedzi bedzie mial. Przez ten czas co czekales na odpowiedz bys wszedl na strone producenta bo tam jest tabela i oleju i cisnienia w amorze.

: 27.12.2007 21:48:18
autor: borsuk

: 27.12.2007 22:46:45
autor: ata_jg
Bombell, borsuk fajnie, tylko problem tkwi w tym, że ten amor seryjnie nie miał tej komory powietrznej - (z tego co sie orientuje) była ona montowana opcjonalnie(za dopłatą). Szukałem na stronie Marzocchi w tabelach - nie znalazłem, sciagnałem manuala - nie znalazłem. Na stronie GREGORIO
http://www.marzocchi.com.pl/ są te same tabele co na stronie marzocchi.com i nie wiem dlaczego ale ciśnienie powietrza jest tylko dla modeli 2006 <lol>
Czekam aż znajdzie sie ktoś, kto miał do czynienia z takim niezbyt typowym sprzetem i wie coś na ten temat. :)

: 28.12.2007 10:54:43
autor: Liwcio
skoro sprzedajesz sprężyne 850 to znaczy, że jest ci za twarda w signie ;) czyli ciężki nie jesteś, czyli nie pompuj nic ;) i to nie jest tak, że za dopłata montowali wentyl, tylko ktos se z dirt jumpera wsadził korek do tego superT i go sprzedaje jako "lepszy" bo ma komore powietrzną

sag w zalezności od upodobań powinien wynosic 20-40% skoku amortyzatora, przemyśl jak jeździsz (jak więcej droperki to ustaw mniejszy sag, jak więcej trasek a'la dh, to ustaw większy) i nie zraź się tym, ze przy kazdym większym skoku superT wykorzysta cały skok, one takie są, to nie jest żadne dobicie, on wykorzystuje cały skok i to w nim jest zajebiste :D

: 28.12.2007 11:25:34
autor: wiecio
Liwcio pisze: i to nie jest tak, że za dopłata montowali wentyl, tylko ktos se z dirt jumpera wsadził korek do tego superT i go sprzedaje jako "lepszy" bo ma komore powietrzną

TU MASZ ODPOWIEDŹ NA TO CO NAPISAŁEŚ http://www.rower.com/archiwum.php?art=1612
Ja miałem juniora 2003 właśnie z komorą powietrza i sprzedałem niedawno. Twardość reguluj sobie sagiem sprężyny a jeśli chodzi o powietrze to ja pompowałem dosłownie minimalnie, tyle żeby na samym końcu ugięcia nie dało się go dobić. W razie pytań pisz do mnie na priva albo gg 7475424

: 28.12.2007 12:26:38
autor: kaefpe
dziwne że masz to z Super T? Super T z 2003 mają 2x HSCV przecież
to oem'owe Juniory z 03 roku miały dodatkowo komorę powietrzną

: 11.03.2008 02:22:14
autor: wawa
Jeśli jeszcze nie znalazłeś danych to podaje link do serwisowej strony marcocha. Sprawdziłem i faktycznie super t z 2003 ma dwa tłumiki HSCV. Wiem że później super t występuje z tłumikiem RCV, z komorą powietrzną. Sprawdź inne roczniki.Może ten twój nie jest z 2003r.?
http://marzocchi.com/Template/listSPAMa ... mit=Search

: 11.03.2008 08:48:02
autor: ArthurGreen
Liwcio - siła dedukcji :!: Nie wiem, co robisz, ale podejrzewam, że zobaczę Cię w którymś odcinku nowego sezonu Pitbula lub W11 :wink:
Do tematu:

Nie znam się, ale czy nie szarpnąć się na fona i zadzwonić do Gregorio?? Lub mojego kolegi serwisanta, który niedawno był na kolejnym szkoleniu w Grgorio.. Podaję namiary:

018 33-10-110 lub

600 369 181 albo:

OSZO - SPORT

edit:

Niniejszego posta, proszę nie traktować jako kryptoreklamę, ponieważ pieniądze jakie za to otrzymuję, kwalifikują tą reklamę do nie istniejącego działu "Akcje Charytatywne" :wink:

: 11.03.2008 13:56:51
autor: ata_jg
Sprawa wygląda tak, że pompuje na oko. Jeżeli chodzi o rocznik to do 2002 super t miały golenie 30mm a 2003 miały 32mm. Ja mam 32mm. Do tego inne roczniki wyglądają po prostu troche inaczej.:P pomylka nie wchodzi w rachube tym bardziej że sprzedawca wiarygodny, ale dzięki za próby pomocy:)

: 11.03.2008 15:42:29
autor: utros
wawa
super t '03 2xHSCV
super t '04 SSV+HSCV
super t '07 RCV

ata_jgdomniemam ze kolor lag jest czarny(jesli to super t'04)mozliwe ze ktos zrobił moda zeby wywalic tlumik ssv bo on zamula prace tego hscv.
jesli kolor lag to złoty...To co za ***** ładuje zamiast hscv powietrze???

: 11.03.2008 18:31:32
autor: siwy-84
nie wiem czemu jego da sie pompowac. kumpel ma super t 2003 i nie ma zadnych zaworkow do pompowania. jezeli masz te zaworki to i tak nie pompuj go bo tylko praca sie przez to pogorszy, nie bedzie tak czuly na bardzo malych i malych nierownosciach. osobiscie mam 66 vf 2006 jezdze na podcisnieniu i pracuje lepiej od tego super t 2003

: 11.03.2008 18:46:56
autor: Steel
na podciśnieniu jeździsz ? serio ?

: 11.03.2008 19:35:27
autor: utros
siwy-84no ja nie wiem czy powietrze jest badziej czułe od 2xHSCV :>
tak jak pisałem wczesniej to bedzie jakis mod

: 11.03.2008 21:59:35
autor: ata_jg
lagi ZŁOTE, modele przed 03 odpadają ze względu na grubość lag.modele po 04 odpadają ze względu na kolor lag, to na 99,9999999% jest 03 wiec 2xHSCV orginalnie. Bez powietrza dobija (nie chodzi o to że wykorzystuje cały skok, tylko że po jego wykorzystanu jest wyraźnie stuknięcie) więc pompować musze bo szkoda zniszczyć amorka.