Strona 1 z 2

Zielone nyple.....

: 17.01.2008 21:06:49
autor: artin.van.bruyen
szukam po necie i nic :( gdzie dostanę zielone nyple?????? tylko żeby nie kosztowały tyle co 10 kompletów zwykłych :D
pozdro

: 17.01.2008 21:33:53
autor: łukiś
Poczekaj na nowe części od Dartmoora. Będzie tam dostępny komplet nypli (między innymi w zielonym kolorze) za jedyne 14.90 zł ! :roll:

: 17.01.2008 21:40:15
autor: Morris
ew. jak nie chcesz czekać to zwykłe nyple, kolorek jaki ci odpowiada w puszce i heja na dwór(ew. do garażu ;)) malować :P

: 17.01.2008 21:43:06
autor: artin.van.bruyen
no widziałem te dartmoora ale nie doczytałem ile kosztują. chyba poczekam :D

: 18.01.2008 13:08:53
autor: Bombell
Spank tez robi kolorowe nyple, tylko nie wiem czy osobno je kupisz.

: 10.10.2008 21:16:43
autor: brooce
Sorry za odkopanie tematu (lecz nie chcę nowego zakładać).

Czy nyple Dartmoora (te kolorowe) są wytrzymałe? Na zerwanie (o ile to możliwe) i na "wyrobienie się" od klucza? Wytrzymalsze/słabsze od firmowych w szprychach DT Champion? Czy się łatwo "luzują" (odkręcają)?

: 10.10.2008 21:28:34
autor: kominiasz1
dartmore robi

: 10.10.2008 21:30:45
autor: lloll666
oczywiscie ze sa slabsze od dt, one sa robione z alu, bylo juz chyba na forum, ze ladny wyglad to ich jedyna zaleta(no moze jeszcze nizsza waga)

: 10.10.2008 21:42:19
autor: sudi
Nyple dartmoora , poza ceną i chwilowo ładnym kolorem, nie posiadają żadnych zalet, a same wady .

Są wykonane bardzo licho, z miękkiego alu, które się obkręca przy zaplataniu. Anoda łatwo się przeciera, nawet jeśli nypel się nie obkręci. O tym, że się szprychy lubią wyrwać z gwintem, to już słyszało wielu, ale to, że te nyple potrafią pęknąć nawet podczas jazdy, to chyba już je dyskwalifikuje ... Tani shit.

Z kolorowych bardzo dobrą opinię mają DT , ale jak Jesteś wytrwały, to Szukaj Pillarów, gdyż mają o niebo soczyściejsze kolory od DT , są minimalnie dłuższe i zdecydowanie najmniej z tych wszystkich podatne na obkrecanie . Cenowo, jak się pokręci to wychodzi między DT a dartmoorem . Waga - 20 gram niecale, przy 64 nyplach. Polecam .

: 11.10.2008 08:22:45
autor: brooce
Dzięki za odp :)

Oczywiście, kupując szprychy DT (champion prawdopodobnie), dostaję wraz z nimi komplet nypli DT? Wie ktoś może, jakich ("model")?


Pzdr

: 11.10.2008 11:01:27
autor: KaKTuSSS
sudi posiadam takie nyple w swoim rowerze i powiem Tobie że jeżeli użyjesz dobrze dopasowanego klucza przy naciąganiu podczas zaplotu, a koło bardzo dobrze zapleciesz i po jeździe poprawisz naciąg to nic się z nimi nie będzie działo ... swoje nyple mam pół roku, przeżyły kilka wypadów w góry.

: 11.10.2008 11:08:59
autor: Jaca
przerabiałem już różne nyple i prawda jest taka, że im mocniejsze, tym lepiej. Już nieraz się nakląłem, gdy mimo spasowanego klucza, z nypla robił się walec. Alu nypli nigdy nie kupię, a malowanie nie wchodzi w grę.

: 11.10.2008 11:23:29
autor: KaKTuSSS
Jaca nalezy pamiętać o podstawowej sprawie, czyli smarowanie nypla przed nakręceniem go na szprychę ... znacznie spada prawdopodobieństwo ukręcenia go czy uszkodzenia :)

: 11.10.2008 12:20:09
autor: Jaca
spoko, zaplotłem w życiu trochę kół i pamiętam o takich detalach :]

: 11.10.2008 15:32:57
autor: brooce
KaKTuSSS pisze:Jaca nalezy pamiętać o podstawowej sprawie, czyli smarowanie nypla przed nakręceniem go na szprychę ... znacznie spada prawdopodobieństwo ukręcenia go czy uszkodzenia
W jaki sposób się go smaruje? I czym? Po prostu "chlapnąć" towotem w gwint?


brooce pisze:Oczywiście, kupując szprychy DT (champion prawdopodobnie), dostaję wraz z nimi komplet nypli DT? Wie ktoś może, jakich ("model")?

: 11.10.2008 16:48:36
autor: Moskit
Nie jestem jakimś wielkim znawcą... ale wczoraj zaplotłem swoje 2 koło w życiu na nyplach DT i smarowałem im łepki żeby się lepiej w obręczy obracały zwykłym smarem bardzo fajnie wtedy można podkręcać używając mniejszej siły zwłaszcza przy nie kapslowanych obręczach chyba o to Kaktusowi chodziło :)

: 12.10.2008 09:09:53
autor: KaKTuSSS
nie do końca Moskicie ;) chodzi bardziej o smarowanie gwintu w nyplu ... ja zawsze do tego używałem zwykłego finishline'a zielonego (bo jest gęsty i nie spływa za szybko) lub dowolnego innego smaru w płynie. Łatwiej się nakręca nyple i przy sporym naciągu wciąż dość łatwo poddają się kręceniu, a w odleglejszej perspektywie nyple się nie zapiekają i można centrować bez obawy o ukręcenie nypla. Wiadomo ze wszystko ma swoje granice i ze jak przywalicie w nyple sporą siłę to się popsuje. Aaaa jest jeden minus operacji smarowania ... nadmiar smaru będzie sobie delikatie wychodził, co oznacza że w okolicach nypli obręcz będzie łapała kurz, pare razy przetrzecie i będzie ok.

Co do smarowania moskita, tak jak napisał, jest to dobra opcja w przypadku obręczy niekapslowanych.

Tak czy owak pamiętajcie żeby używać dobrze spasowanych kluczy z nyplami (róznica między rozmiarami to 0,1 mm!)

: 13.10.2008 06:32:28
autor: brooce
Czyli:
- Przed zaplataniem wpuścić troche Finish line'u do gwintu nypla.
- Nyple Dartmoora są "be" i nie warto ich kupować dla niskiej masy i ładnego wyglądu.
- Nyple przychodzące razem ze szprychami DT są "ok" i są wystarczające.


P.S.
Czy to normalne, że na moim kluczu do nypli rozmiar "3.2" jest większy od "3.5" ( :P ) ?

: 13.10.2008 14:17:07
autor: KaKTuSSS
nyple dartmoora wg mnie są ok, ja nic im zarzucić nie mogę, no chyba że to że w jednej z paczek zamiast 36 nypli było 35 :P). to że Twój kluczyk jest taki jaki jest może świadczyć o tym że albo jest kiepskiej jakości albo ma już dość.