Technologia MAXXIS
Udoskonalanie obecnych oraz tworzenie nowych technologii odbywa się w ścisłej współpracy inżynierów MAXXIS ze światowej klasy zawodnikami wszystkich dyscyplin rowerowych. W ten sposób powstają nowe bieżniki, oploty oraz mieszanki gumy. Specjalistyczna wiedza projektantów poparta testami w najtrudniejszych wyścigach całego świata jest wyznacznikiem wysokiej jakości oraz technologicznego zaawansowania produktów firmy MAXXIS.
KRÓTKI PRZEWODNIK PO TECHNOLOGIACH ZASTOSOWANYCH W OPONACH ROWEROWYCH FIRMY MAXXIS.
MIESZANKI I GUMY:
MAXXIS oferuje sześć mieszanek gumy o różnej twardości. Jest to odpowiedź na oczekiwania kolarzy dotyczące lepszej trakcji, twardości oraz zdolności amortyzacji używanych przez nich opon. Cyfra z literą „a” przy opisie opony oznacza stopień twardości gumy.
- 70a
Trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.
- uniwersalna mieszanka gumy;
- wysoka trwałość bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 62a
Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country serii eXCeption oraz BMX z serii BMXception.
- zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem;
- mniejsze zużycie bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 60a Maxx Pro
Najbardziej trwała mieszanka stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- długa żywotność bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 57a
Mieszanka gumy oparta na bazie SYLICA stosowanych do wyścigowych opon szosowych.
- zwiększona przyczepność;
- niskie opory toczenia.
- 42a Super Tracky
Miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- tylko do wyścigów;
- optymalne toczenie, hamowanie oraz kontrola w zakrętach;
- zwiększona przyczepność w każdym terenie.
- 40a Slow Reezaay
Najbardziej miękka mieszanka gumy o doskonałych właściwościach amortyzujących stosowana w oponach DH.
- tylko do wyścigów;
- zwiększona elastyczność umożliwiająca dostosowanie się opony do kształtu nierówności;
- doskonała praca w niskich temperaturach.
RODZAJE KORDU
TPI (threads per inch) oznacza ilość splotu włókien kordu na 1 cal opony, co wpływa na elastyczność opony. Czym większa ilość włókien jest użyta w oponie tym jest ona bardziej elastyczna.
- 27 TPI
Trwały kord używany w podstawowych oponach naszej kolekcji.
- kord o dużej grubości;
- wysoka odporność na przebicia oraz trwałość bieżnika;
- zwiększone właściwości amortyzacyjne.
- 60 TPI
Wysokiej jakości kord używany opcjonalnie w większości opon naszej kolekcji.
- średnia grubość kordu
- wysoka wytrzymałość bocznych ścian opony na uszkodzenia mechaniczne.
- 120 TPI
Najwyższej jakość kord używany w wyścigowych oponach szosowych.
- niska waga;
- mała grubość kordu;
- wysoka elastyczność kordu.
„Ply” jest miarą grubości ścian bocznych w kordzie opony. Poniżej opisano używane typy budowy ścian bocznych.
- 1-Ply
Używany w oponach BMX, Freeride, XC oraz szosowych.
- jednowarstwowy oplot włókien nylonowych o wartości od 60 do 120 TPI;
- niska waga;
- niskie opory toczenia.
- 2-Ply
Używany w oponach DH.
- dwuwarstwowy oplot włókien splecionych ukośnie
- zwiększona trwałość ścian bocznych;
- możliwe jest stosowanie niskiego ciśnienia powietrza w oponie.
Znalezione na google
