Strona 1 z 4

Jak wylajtować Orang'a 223 ( Jakie części )

: 17.02.2008 23:56:55
autor: Bikes_Shop
Siemanko , w planach na najblizszy sezon chce wylajtować mojego oranga , wiec napisałem utaj temat z myślą , że mi pomorzecie w tym .

O to mój orange :
http://www.pinkbike.com/photo/1771989/

Wiec , na pierwszy odstrzał idzie korba Race Face Diabolus , a dalej niewiem .

Kase mam na wylajtowanie roweru , wiec wszystko wchodzi w grę , korby XTR'a czy nawet przezutka XTR'a .

Pozdrawiam i prosze o odpowiedz szybką

: 18.02.2008 00:09:39
autor: samuraj
jeśli tak jak mówisz masz kase na wylajtowanie to na twoim miejscy najpierw zająłbym się damperem a dokładniej zmienić sprężyne na tytanową. mógłbyś zmienić jeszcze napinacz na jakiś lrzejszy (e-13 lg1 jest chyba najlejszy ale sporo kosztuje, ponad 400zł )

: 18.02.2008 00:10:06
autor: MLYNoBIKER
Moze jakis damper powietrzny ;p jak ci tak bardzo zalezy

nono up, e13 karbonowy ;p moze jakies opony lzejsze

: 18.02.2008 00:55:26
autor: Bikes_Shop
hm... , sprezynka dobra sprawa , zastanawiałem sie nad powietrznym tlumikiem .
Mam w domu obrecze ex 823 , wiec chyba se je załoze i wrzuce bezdentki :) i bedzie pare gram lzejszy .

: 18.02.2008 01:09:25
autor: Spaced
Lżejsze hamulce, kiera easton monkey lite ( a jak masz fure kasy to syntance). Kaseta szosa juz jest? Oczywiscie korby i ti spreżyna. Mozesz też powymieniac gdzie sie da śruby na ti. Urwiesz tak z 70-100g.
Gdzies miałem w ogóle builda orange 224 na 14.5 kg i radicala na 15.5kg. Lookne to moze cos ciekawego do głowy przyjdzie.

A tak jak szukasz inspiracji to looknij na sicklines i ich blindside to moze cos do głowy przyjdzie ;)

: 18.02.2008 02:43:50
autor: XXX
no to ja bym zmienil:
1. korby
2. obrecze na ex823 i oponki bezdetkowe
3. przezutke na XTR
4. sprezyna na tytanową albo damper na powietrzny
5. napinacz na E-13
6. moze mostek na lżejszy? nie wiem jaki masz teraz ale na fotce widac ze jest taki troche klocek i moznaby zmienic na lżejszy
7. lżejsza kiera
8. moze schudnij :D

: 18.02.2008 06:50:34
autor: slazak
sztyca mostek.. btw x.o wisi tam czy x.9? jak xtr to w wersji shadow ale nie wiem jak to wagowo wygla moze ktos napisze...

: 18.02.2008 08:46:16
autor: topick
dawidek13-14 pisze:O to mój orange :
http://www.pinkbike.com/photo/1771989/

Wiec , na pierwszy odstrzał idzie korba Race Face Diabolus , a dalej niewiem .
kierownik i mostek wygladaja koszmarnie, sztyca nie widac - proponuje brac thomsona i kiere eastona, sprezyna zmiana na tytan. mniejsza tarcza z tylu

wiele tam na tym zdjeciu nie widac
dawidek13-14 pisze:nawet przezutka XTR'a .
fuj ! PRZERZUTKA,PRZERZUTKA,PRZERZUTKA,PRZERZUTKA,PRZERZUTKA. sto razy w zeszyciku zapisac
:mrgreen:

: 18.02.2008 09:58:32
autor: ACextreme
A ja mam jedno pytanko... ile teraz waży???
Moje propozycje:

-opony Intense FRO Lite na trudne trasy, a Kendy Nevegal (ok. 900g sztuka 2.5)
-detki 1.9-2.3" moga byc continental
-mostek zintegrowany lub Easton i kiera Monkey lite
-sprezyna tytan
-przerzuta XTR gs
-tarcza na tyle 180 lub 160mm
-hamulce ewentualnie
-korba to oczywiste
-napinacz e-13 z cienkim rockringiem
-obciac sztyce jezeli sie da

: 18.02.2008 10:08:34
autor: ArthurGreen
No właśnie chciałem zapytać o to samo co ACextreme ile to waży..
Bo z tego co widać jakiś klocek to nie będzie..

btw; Jak się Time sprawują ??

: 18.02.2008 10:19:03
autor: ziutek dh fr
to jest byly rower Filipa Banaszaka :D jezdzilem na nim i jest leki on wiec po co cos zmieniac

: 18.02.2008 10:23:49
autor: ArthurGreen
ziutek dh fr Jeżeli ktoś cierpi na nadmiar gotówki a ma już fajnego "baja", to odchudzanie jest dobrym sposobem na pozbycie się tej "górki"

Ewentualnie można przepić - ale to takie niesportowe :wink:

: 18.02.2008 10:30:24
autor: konex
Korba XT 2008
Napinacz e13 LG1 lub Shaman racing 4x pro carbon (z głowy ok. 350g) na dwóch rockringach więc super waga, zajebisty wygląd, i niepowtarzalność..
hamulce Avid Ultimate albo Formulki
Koła zostawiłbym na dętkach, gdzie obręcze zostałyby zmienione na DT Swissy ex5.1d, piasty ewentualnie na lżejsze jakieś ChrisKingi,czy Hope-y, a kapcie - Syncrosy BHT 2,35 zwijane, niecałe 700g sztuka.
Mostek - Sunline do Boxxera?
kiera - monkeylite carbon?
Damper - Fox DHX air albo wspomniana sprezynka tytan...

spoko projekt sie szykuje...

: 18.02.2008 10:41:20
autor: ArthurGreen
konex polecił obręcze DT, może by tak całe koła...EX 1750??

Zobacz w jakiej cenie były http://www.allegro.pl/item301401165_now ... nduro.html

Waga świetna..

: 18.02.2008 11:21:57
autor: Steel
A może pójść ekstremalnie ( gdzieś widziałem taki projekt )
obręcze Mavic Crossmax
szprychy tytan ( oczywiście wycieniane ), nyple alu
I lekkie piasty ( np Tune, Chris King )
nie wiem jak jeździsz, ale można stosować dużo lżejsze opony z kręgów XC ( ok 500g 2.1 )
w końcu masa obrotowa jest najważniejsza
hamulce ? osobiście uwielbiam hopy oczywiście można je jeszcze stuningować ( karbonowe klamki, lżejsze przewody bez oplotu ) 185 mm na przód tył 160

: 18.02.2008 11:34:44
autor: ACextreme
A moze rame zmienic... albo caly rower!!!
Np. Giant Trance...ok11kg, albo na calosc i na sztywniaku z amorkiem 120mm skoku,przeciez wystarczy no i bedzie wazyl kolo 9kg!!!
Rozumiem moda, waga... ale niektorym juz odpiernicza na tym punkcie.

: 18.02.2008 11:45:13
autor: ArthurGreen
Steel Sądzisz że crossmaxy wytrzymają?? Mi tam się wydaje że EXy były by tak optymalnie dobrane no i sprawdzone, bo ludziska jeżdżą na tym w DH.. Pomimo swoich 32 szprych są lżejsze od DeeMaxów.. No i do "Pomarańczy" dawidek13-14 kolorystycznie jak w pysk strzelił..

ACextreme popieram w 100%.. Wg mnie, rower powinien ważyć rozsądnie tj w granicach 18-20kg, pakowanie w komponenty 2 kwoty z którą spokojnie kupisz 2 bika, po to by odchudzić rower o 1.5- 2kg jest bez sensu.. Nawet zawodnicy w WC aż tak nie odchudzają.. 18kg IH- Sama Hilla

: 18.02.2008 12:17:19
autor: Steel
O obręcze Crossmaxów bym sie nie obawiał.

A rower powinien ważyć najmniej jak się da nie tracąc funkcjonalności, w szczególności koła. Z niską masa obrotową lepiej się przyspiesza.

: 18.02.2008 12:28:46
autor: ACextreme
Jezeli uwazasz ze zakladajac do roweru DH crossmaxy i opony 2.1 o wadze 500g to wybacz ale chyba sobie jaja robisz :shock:
Ja rozumiem ze to nasze PL-DH to nie jest ze swiatowym porownywalne ale bez przesady... tez mamy na trasach hopy dropy i kamienie.