Strona 1 z 1

Luzy w tylnym kole

: 26.02.2008 23:32:06
autor: walenty80
Jestem swierzo po zakupie kola na ebayu, koles sciemnial ze z piasta jest wszystko git,a po zalorzeniu kola wyczuwam ewidentne luzy,czy da sie tam cos dokrecic, jakos pozbyc tych luzow ? czy zostaje mi juz tylko wymiana pisty ?

: 26.02.2008 23:48:58
autor: Spaced
walenty80 ogarnij jakiegos znajomego co ci ja rozbierze i łożyska ogarnie, sprawdz też w jakims stanie jest ośka. Jak łożyska to pewnie mozna je naprawic, a jak ośka to mam nadzieje, ze nie masz mavica. Jak nie mavic to luz ;)

: 27.02.2008 09:37:50
autor: Zaborowski1
Miałem też takie luzy w Hadleyu i wystarczyło łożyska wymienić i już nie było luzów !!

: 27.02.2008 22:39:43
autor: walenty80
a ze tak podepne pod ten temat inne pytanie... czy ktos z was moze sam kiedys wymienial piaste,jakies porady wskazowki,czy wogole warto sie za to zabierac czy to zwyczajna rzeziba w gownie... i oddac kolo do serwisu.. :roll:

: 28.02.2008 00:00:02
autor: SeraaX
Ja zmieniałam dziś łożyska w dabombie hs-10 (polecam łożyska skf)
trochę było z tym roboty, zwłaszcza z wybiciem jednego z korpusu było ciężko.
Ciężko też jest wbić, ale kawałkiem rurki (delikatnie coby łożyska nie uszkodzić) daje radę wbić na smar

Oprócz rozwalonych starych łożysk miałem też delikatny luz między ośka a łożyskiem, ale jest na to bardzo prosty sposób:
-napunktować lekko oś w miejscu osadzenia łożyska (z racji że os miałem twardą użyłem starej końcówki wtryskiwacza z jakiegoś ciągnika - bo twarde toto i wziałem sobie trochę na punktaki. Ogólnie nada sie jakikolwiek punktak)
Warto para razy przymierzyć aby nie przedobrzyć, bo potem ciężko będzie oś wbić:) patent podpatrzony z pomagania w naprawach kombajnu :lol: tam się idealnie sprawdza gdy łożysko luźno siedzi, więc do piasty też się nadaje

naprawiać warto, moja w tej chwili mechanicznie jest jak nowa. A do dziś miała luzy tak po parę mm i stukała przy upuszczeniu roweru :]
zwłaszcza że koszt to minimalny - np 2 x skf 6001 2RSH do dabomba to troszkę ponad 20zl i godzina pracy

Łożyska polecam 2rs - kryte obustronnie kauczukiem(nie z/2z kryte blaszką stalową)
Te drugie minimalnie lepiej się kręcą (w piaście rowerowej 2rs i tak sie kreci leciutko) ale maja bardzo słabe uszczelnienie jeśli chodzi o wodę.