Strona 1 z 2
które zawieszenie lepsze ???
: 17.03.2008 17:34:45
autor: marcin34
które zawieszenie lepsze vpp w v10 czy jednozawiasowe w treku session 10
: 17.03.2008 17:44:47
autor: ArthurGreen
Technologicznie, jasne że wirtualny punkt obrotu, czyli V10.. Przy 1-dno zawiasie z 10 cali skoku, praca zawieszenia zawsze będzie miała wpływ na napęd..
btw:
Namieszał ten
Zaborowski tą aukcją - w co drugim temacie coś o Session

: 17.03.2008 18:23:34
autor: sudi
marcin34 Czemu ciągle ostatnio słyszę tylko o tych 2 ramach ...
Do rzeczy : session jako jedno zawias z kolosalnym skokiem jest ramą, która będzie bez 2 zdań miała swoją pracą wpływ na pedałowanie ... Odbijanie korb - słyszałem gdzieś, że ponoć też bywa, ACZKOLWIEK OSOBIŚCIE NIE TESTOWAŁEM .
V10 to vpp, czyli virtual point of pivot, czy jak kto tam woli cypox project w przypadku DC ( zasada podobna ) . Jest to system, który przy wg. mnie znacząco bardziej czułej pracy, zdecydowanie mniej przekłada się na pedałowanie - tzn. mniej pompuje... aczkolwiek mimo wszystko od ramy z takim skokiem, trudno wymagać by nie zachowywała się jak materac wypełniony wodą, podczas pedałowania .
Wg. mnie VPP jako "inteligentniejszy" system, bierze górę, lecz mimo wszystko jeden, prosty zawias nadal ma swoich zwolenników sporą grupę ... i wcale specjalnie jakoś się temu nie dziwie, bo piękno tkwi w prostocie ( nie mylić z prostatą :P ) .
Pozdrawiam !
: 17.03.2008 18:34:30
autor: ArthurGreen
sudi - bo tak prawdę mówiąc, to niewiele firm robi tak zaawansowane systemy jak _vpp.. Najwięcej jest 1-dno zawiasów.. Różnią się przede wszystkim przełożeniem na damper np "ogniwo horsta". . Przez co często mylone są z "4-ro zawiasami"..
: 17.03.2008 18:35:09
autor: EDDIE
Jeśli mowa o konkretnym 1zawiasie czyli Session 10, to faktycznie V10 lepiej wypada. Ale warto weidzeić że są 1zawiasowe ramy, które całkowicie mają wyeliminowany efekt cofania korb i bujania podczas pedałowania, jak trek diesel, appalache real czy balfa bb7...
: 17.03.2008 19:22:39
autor: Da__FreaK
powiem tak

nie znam sie na tych jedno ,dwu,czy ilus tam zawiasach ,ale powiem jedno: najwazniejsze jest to co komu i jak pod dupa lezy:) ja osobicie jezdze na konie stab 05 i nie narzekam na prace zawieszenia

jezdzi mi sie po prostu dobrze,ale wiadomo,w miare jedzenia apetyt rosnie:) nie ukrywam ze z checia bym sprawdzil jak sie jezdzi na rowerku z vpp czy czyms innym

..moze jak bym byl zawodowcem to szukalbym alternatywy dla siebie, optymalnie dobranej pod wlasciwa prace zawieszenia,szukalbym technologicznych testow,testow zmeczeniowych materialu,pracy zawieszenia itp..jednym slowem szukalbym idealu ..ale coz ... czlowiek powinien docenic to co posiada... bo jak wiadomo..
skoro sa mozliwosci ..
...ale..czlowiekowi nigdy nie dogodzi ,uwzgledniajac to ze w kazdej glowie istnieje opcja`` ze istnieje cos lepszego`` ...ot takie myslenie na wskros wybiegajace w przyszlosc..

: 17.03.2008 19:39:45
autor: Wooyek
EDDIE pisze:Ale warto weidzeić że są 1zawiasowe ramy, które całkowicie mają wyeliminowany efekt cofania korb i bujania podczas pedałowania, jak trek diesel, appalache real czy balfa bb7...
Otóż to... Może nie eliminują *całkowicie*, ale niemal całkowicie

Session 10 też się zalicza do ram o tej konstrukcji - ich idela polega na umieszczeniu punktu obrotu jak najwyżej (co daje ścieżkę koła praktycznie równoległą do koła przedniego - ruch w tył) i poprowadzeniu łańcucha jak najbliżej tegoż zawiasu (miłośnicy singli w wersji full wiedzą, czym to skutkuje).
BTW konstrukcje typu VPP też mają problem z pedal-kickbackiem.
Pozostają więc inne wady:
- brake-jack; rozwiązanie -> tzw. "pływający zacisk" hamulca
- czasem sztywność (ale w czasach osiek 150/12 też nie jest to problem

)
Zalety:
- "przewidywalność" zawieszenia - nie trzeba tłumaczyć, że klasyczny jeden zawias daje lepsze, bardziej bezpośrednie czucie roweru;
- kosty utrzymania
Ja tam wybrałem 1 zawias w wersji średnio-zaawansowanej (z prowadzeniem łańcucha przy osi obrotu, ale bez pływającego zacisku).
: 17.03.2008 21:00:40
autor: Spaced
marcin34 to akurat zalezy co komu lezy bo rózni ludzie lubia rózny feel. Oczywiscie skontrowac prace mozesz zawsze dobrym damperem, a session fabrycznie szedł z revoxem co znacznie poprawia zycie.
Tyle, ze mi skok w obu ramach nie lezy, zwłaszcza, w naszym niezbyt wyboistym kraju. Sam bym sobie z cal skoku uciał u siebie, a tu jest jeszcze wiecej.
: 17.03.2008 21:31:32
autor: kabaskus
oczywiscie ze klasyczny 4zawias taki jak w specu big hit i innych... jak ktos ma inne zdanie to zapraszam do dyskusji ... czekam na wszystkie plusy i minusy
: 17.03.2008 21:54:13
autor: ArthurGreen
kabaskus - Czy big hit jest 4-ro zawiasem?? Pisałem wcześniej.. Jedno zawias z ogniwem horsta..
: 17.03.2008 22:12:35
autor: Spaced
ArthurGreen fsr w bh to nie to samo co w reszcie speców? Bo to jest klasyczny 4 bar wlasnie
: 17.03.2008 22:37:35
autor: Wooyek
ArthurGreen pisze:zy big hit jest 4-ro zawiasem?? Pisałem wcześniej.. Jedno zawias z ogniwem horsta..
Błąd, ogniwo Horsta-Leitnera jest właśnie najważniejszym elementem charakterystycznym dla zawieszenia czterozawiasowego.
(a FSR jest w 100% zawieszeniem 4-zawiasowym)
Pomyliło Ci się chyba z jednozawiasem z ogniwem pośredniczącym (typu Kona).
: 17.03.2008 22:43:53
autor: ArthurGreen
Wooyek - w Sunn Radical, jak się to zwać będzie ??
: 17.03.2008 22:51:56
autor: Spaced
Wooyek nie kazde zawieszenie z ogniwem Horsta to 4 bar. Turner ma ogniwo Horsta jesli sie nie myle.
Radical ma chyba cos podobnego ale nie to samo.
: 17.03.2008 23:02:44
autor: Wooyek
ArthurGreen pisze:Wooyek - w Sunn Radical, jak się to zwać będzie ??
http://www.sunn.pl/Service/FotkiRowerow/Big/Radical.jpg
Z punktu widzenia kinematyki zawieszenia to jest jednozawias.
Jeśli chodzi Ci o ogniwo Horsta, to tutaj nie występuje (bo jest to element łączący główną oś obrotu z zawiasem przed tylną osią).
Spaced pisze:Wooyek nie kazde zawieszenie z ogniwem Horsta to 4 bar.
A jednak :>
Spaced pisze:Turner ma ogniwo Horsta jesli sie nie myle
Nie. Piszemy generalnie o zjadówkach, a DHR jest niemal klasycznym jednoosiowcem (element przy damperze wpływa tylko na przełożenie). Pozostałe modele Turnera to jednoosiowce z ogniwem pośredniczącym a'la Kona (ani śladu ogniwa Horsta).
: 17.03.2008 23:03:34
autor: kabaskus
bardziej mnie ciekawi jak wyglada dokladne porownanie pracy tych zawieszen (niz ich nazwy) bo jechalem na wszytskim ale w zbyt duzych odstepach czasu zeby dokladnie porownac
: 17.03.2008 23:09:11
autor: Wooyek
kabaskus To już najlepiej w takiej sytuacji poczytać testy porównawcze w zagranicznych czasopismach. W Polskich realiach niewiele jest osób, które mogły by obiektywnie i rzetelnie porównać pracę wszystkich systemów. Zwłaszcza, że jest ich coraz więcej i są coraz ciekawsze (np. Equilink).
: 17.03.2008 23:12:36
autor: Spaced
Wooyek e tam equlink. FPS2

A co do prasy zachodniej to w sumie wiecej z for mozna czesto wyciagnac bo jankesi maja zwyczaj zmieniac ramki co roku wiec maja niezły przerób.
kabaskus zdziwilbys sie ile jest jeszcze patentów, których nie ogarniales.
: 17.03.2008 23:13:01
autor: ArthurGreen
Sporo ludzi chwali czułość VPP, czy FPS2 Lapierre.. Tylko użytkowników tego pierwszego systemu jest zdecydowanie więcej tego drugiego

- Norbert
Ja tam postawiłem na DW-Link.. Niestety jeszcze wypowiedzieć się nie mogę
