Strona 1 z 1

Pare pytan co do 5th Elementa.

: 19.03.2008 15:06:57
autor: morthias
Kupilem 5th Elementa i okazalo sie ze damper ma slabe tlumienie, regulacje takze dzialaja w niepelnym zakresie. Czy to wina tego, ze damper ma za male cisnienie (jestem pewny ze ma za male, tak samo jak tego, ze nie jest zapowietrzony)?

No i kolejna kwestia... Jest w nim zbyt miekka sprezyna. Niemal dobija z miejsca. Czy podpompowanie go na maks. cos pomoze (150 psi)?


PS. Ew. jakby ktos chcial sie zamienic za sprezyne - prosze na PW.

: 19.03.2008 15:17:03
autor: marzocchi66
owszem, pomoze ale w niewielkim stopniu. Skęć spręzyne i povbaw sie regulacjami. Po czym wnioskujesz ze te regulacje są niepelne czy jak tam ty to nazwales. moze byc to spowodowane zbyt miekka sprezyna, a jezeli kupiles damperka uzywanego prawdopodobnie olejk sie kwalifikuje do wymiany. ja nie wiem co to moze byc, nie jestem mechanikiem. poczekaj na kommenty innych ludzi :)

: 19.03.2008 15:29:13
autor: topick
morthias pisze:upilem 5th Elementa i okazalo sie ze damper ma slabe tlumienie, regulacje takze dzialaja w niepelnym zakresie. Czy to wina tego, ze damper ma za male cisnienie (jestem pewny ze ma za male, tak samo jak tego, ze nie jest zapowietrzony)?
slabe tlumienie ? jak wspone pierwszy egzemplaz ktory posiadlem to nie istnialo w nim cos takiego jak slabe tlumienie :wink:

Jesli jest zapowietrzony to nie bedzie dzialac to czuc - powinienes to rozpoznac.
morthias pisze:No i kolejna kwestia... Jest w nim zbyt miekka sprezyna. Niemal dobija z miejsca. Czy podpompowanie go na maks. cos pomoze (150 psi)?
nie za wiele. zmniejsz komore powietrzna i to znacznie - 4-5,5 obrotu. trudniej bedzie ja dobic ale na sag to nie wplynie.

morthias pisze:PS. Ew. jakby ktos chcial sie zamienic za sprezyne - prosze na PW.
a jaka masz ? Piszac tego posta powinienes podac jaka masz rame ,rozmiar dampera i twardosc sprezyny , swoja wage i styl jazdy - wtedy mozna by ocenic czy masz dobra sprezynke. 8)

: 19.03.2008 18:38:17
autor: morthias
topick pisze:slabe tlumienie ? jak wspone pierwszy egzemplaz ktory posiadlem to nie istnialo w nim cos takiego jak slabe tlumienie
Ten problem juz rozwiazalem, napompowalem damper i tlumienie jest, regulacja takze dziala prawidlowo (czyli, nie mylilem sie).

topick pisze:nie za wiele. zmniejsz komore powietrzna i to znacznie - 4-5,5 obrotu. trudniej bedzie ja dobic ale na sag to nie wplynie.
Sprobowalem, faktycznie, dobic ciezej, ale pierwsze 50% skoku wchodzi jak w maslo... Ech.

topick pisze:a jaka masz ? Piszac tego posta powinienes podac jaka masz rame ,rozmiar dampera i twardosc sprezyny , swoja wage i styl jazdy - wtedy mozna by ocenic czy masz dobra sprezynke.
Faktycznie, podstawowy blad, juz go poprawiam:

Rozmiar dampera to 200x51 mm. Sprezyna to 300x2.0" (za miekka :( ). Waze 76-78 kg i jezdze... ogolnie pojety freeride, na duzym SAG'u mi nie zalezy, bo latam duzo dropow, malo DH. Rama to niestety Kross Sign FR, probuje go ratowac dobrym damperem, ha :D.

: 20.03.2008 07:39:56
autor: topick
morthias pisze:Rozmiar dampera to 200x51 mm. Sprezyna to 300x2.0" (za miekka ). Waze 76-78 kg i jezdze... ogolnie pojety freeride, na duzym SAG'u mi nie zalezy, bo latam duzo dropow, malo DH. Rama to niestety Kross Sign FR
, probuje go ratowac dobrym damperem, ha .
Do tej ramki to muisz szukac sprezynki o twardosci 450-550, w zaleznosci ile ona tam ma rzeczywistego skoku.

http://www.tftunedshox.com/springcalc.htm

Jakbys nie mogl znalesc na all :lol: to rozmawiaj z gregorio - maja duzy wybór do roco ale z ta twardoscia nie powinno byc takich problemow jak z miekszymi.