Strona 1 z 1

radiator hamulca tarczowego-ciekawe czy to coś daje :-P

: 22.03.2008 16:14:02
autor: maxxis24

: 22.03.2008 16:24:05
autor: kubabike
hmmm a jak to sie zakłada??

: 22.03.2008 16:24:32
autor: Spaced
-zapobiega spadkowi efektywności hamowania powodowanego nagrzaniem płynu hamulcowego

Nie lepiej kupic po prostu dobry płyn hamulcowy?

: 22.03.2008 17:00:03
autor: ArthurGreen
Żadna nowość, w Louise jest standardowo, tylko że mniejsze.. Ale jak ktoś hamuje tak żeby płyn zagotować, to raczej powinien dyscyplinę zmienić :mrgreen:

: 22.03.2008 19:02:20
autor: XXX
heh ostatnio czytalem troche o plynach hamulcowych Dot 4.1 i Dot 5.1....i wyczytalem ze Dot 4.1 gotuje sie przy temp ok 240*C a Dot 5.1 wytrzymuje nawet do 300*C (zalezy od firmy) wiec taki radiator to malo potrzebna rzecz w rowerze bo rozgrzac hamulec tak zeby płyn w nim osiągnął temperature 240*C to chyba mozna tylko jadac z jakiejs wielkiej gory na zacisnietym hamplu....
radiator to do tarczy by sie przydał tylko nie wiadomo jak go zamontowac :P

: 22.03.2008 19:07:57
autor: Spaced
XXX ale wielu ludzi stosuje tanie płyny i one grzeja sie przy nizszej temperaturze. Zreszta niektóre fabryczne tez nie sa fajne. Jasne jak ma sie dobry płyn to luz ale ludzie nie ogarniaja po co. Sam widzialem hope zablokowane bo sie płyn zagotował.

: 22.03.2008 19:40:20
autor: Roman_Maxx
Artur mówisz; "żeby płyn zagotować, to raczej powinien dyscyplinę zmienić" wiem, że u nas jest taka schiza i dh to kręcenie między drzewami ale w prawdziwym DH tak nie jest - ostro, ostro, wyhamowanie i z buta!
U nas co prawda była kiedyś jedna tak szybka trasa ale mohery ją przekręciły = USTRON.
Jakbyś pojeździł za granicą, chociaż u Czechów to doświadczyłbyś, co to przegrzanie hamulca. U nas obecnie nie ma takich tras a ja osobiście wierzę bardziej w lepszy płyn hamulcowy (wyższa temperatura wrzenia niż w standardzie). Magura kombinuje pewnie, jak tu więcej wycisnąć z ich standardowego płynu.

: 22.03.2008 19:43:30
autor: Spaced
Ale jak sie sprawnie hamuje to tak zle nie jest z grzaniem sie płynu. I tak pierwsze zawsze sie tarcze grzeja.

: 22.03.2008 20:07:28
autor: ArthurGreen
Roman_Maxx - wiesz, olej mineralny nie jest żrący, ale i też nie będzie miał takich parametrów jak DOT4 Plus, czy DOT5.. W sezonie napiszę, czy ten radiator coś daje.. Chociaż wątpliwa sprawa.. Ile się da wypromieniować tego ciepła z takiej powierzchni ??

Lepszy rydz niż nic, a darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby :lol:

: 23.03.2008 00:26:25
autor: XXX
Spaced tez racja...ale ja np. uzywam plynu DOT 4 firmy K2 ktory kupilem na stacji CPNu :D i napisane jest ze temperatura wrzenia pow. 260*C wiec nawet tanie płyny maja wysoko temperaturę wrzenia..

a co do takich tras o ktorych pisal Roman_Maxx to racja za granica sa takie trasy ale nie u nas..pozatym mysle ze na takiej trasie na ktorej hamulce sie az tak grzeja lepiej jest zainwestowac w plyn DOT 5.1 ktory wrze w tem. pow 300*C niz w taki smieszny radiator za pare złotych bo ten radiator chłodzi płyn ktory jest w przewodzie przy zacisku a nie w samym zacisku przy tłoczkach tam gdzie temperatura najbardziej wzrasta...moim zdaniem taki radiator nie wiele pomoze...co innego dobry płyn hamulcowy..

: 23.03.2008 00:28:28
autor: Spaced
XXX dot 4 tez dostaniesz grzejacy sie w ponad 300* C. 5.1 to jeszcze jest sprawa innej lepkości. Bedziemy ogarniać tylko wykombinuje jak odpowietrzyć formule bez płacenia majatku, za ich zestaw.

BTW. Płynom z CPNu nie zaufałbym. Jakos sieć bez kontroli jakości mnie nawet do hot dogów zniechęca.

: 23.03.2008 09:44:35
autor: Pedro 47
Ceramiczne izolatory w tłoczkach do dobrza rzecz. Nowe Shimano mają wkładke w tłoczkach. Jest wyraźna poprawa w stosunku do modelu M525. Nowe zaciski po konkretnym zjeździe są letnie, skolei M525 jest wyraźnie ciepły.

Mam nadzieje że moja Louise bedzie się dobrze sprawować. Jeszcze nie była mordowana na trasach :P Jak to było z wrzeniem oleju LHM+? :mrgreen: