Strona 1 z 3
Turner DHR
: 30.03.2008 13:09:18
autor: Polini
Witam szanownych forumowiczów!
Mam możliwość kupienia zadbanego Turnera Dhr, lecz zastanawia mnie jak pracuje w nim zawieszenie, bo słyszałem, że jest to PRAWIE klasyczny jednoosiowiec. Jednak wiele osób sobie go zachwala, tylko dlaczego? Czyżby nie występowało w nim "pompowanie" czy też inne przypadłości zwykłych jednoosiowców?
Pozdrawiam!
: 30.03.2008 13:13:30
autor: ArthurGreen
Polini - Pytanie do
Górnik'a.. On ma DHR'a 08.. Zawsze chciał mieć i ma

Czyli coś w tym jest..
edit: co by zamiesznia nie robić..
: 30.03.2008 13:34:10
autor: Polini
Właśnie zapomniałem napisać, że jest to Turner z 2006, więc to ta poprzednia generacja.
: 30.03.2008 13:36:45
autor: ArthurGreen
Polini - System się tam raczej nie zmienił.. 06 ma te kwadratowe rury.. Ale nie mnie prawić o DHR.. Jak mówiłem, fan marki los Górnikos, wszystko Ci wyjaśni.. Poczekaj, wiesz, wczoraj sobota była a on student

: 30.03.2008 13:37:54
autor: Spaced
Polini ale podstawowa zasada dzialania zawieszenia jest ta sama.
06 ma bardzo fajna geometrie, a to moim zdaniem bardziej wpływa na jazde niz samo zawieszenie. Zreszta jak jestes z Warszawy to zawsze mozesz sie gdzies zgadac z Górnikiem.
Ja na twoim miejscu brałbym ten rower, sam brałem pod uwage 07 lub 08 model.
: 30.03.2008 13:47:44
autor: ArthurGreen
Spaced - zapomnieliśmy powiedzieć, że przede wszystkim starsze DHRy są cięższe i kanciate

Ale fajne..
: 30.03.2008 14:19:17
autor: Driver
ArthurGreen pisze:DHR - jedno zawias z ogniwem horsta.. Więc nie aż taki klasyczny..
ciekawe, ciekawe, ale wydaje mi sie, ze nie masz pojecia o czym piszesz.
tutaj masz ogniwo horsta:
http://img245.imageshack.us/img245/6060/horstct6.jpg
: 30.03.2008 14:20:06
autor: groochas
DHR to tzw zawias podparty - czyli jednozawias z krzywkami (przekladniami) poprawiajacymi charakterystyke pracy. Pracuje moim zdaniem świetnie.
: 30.03.2008 14:20:44
autor: GÓRNIK
ArthurGreen no wczoraj był koncert HappySad

nie słucham takiej muzy ale ziomki z Cyklozy mnie wyciągnęły i było ... przezajebiście
Arthur, od zawsze fanem może nie byłem

no podobały mi się bardzo, o tyle

a przed turnerem obstawiałem:Sx trai'a, uzzi, socoma, cane corso, ufo st, ale pojawiła się opcja z turnerem i tak zostało.
Polini: jakby co to masz gg w profilu.
btw: tego poprzedniego ma benek z Częstochowy, więc jego możesz też spytac, ma konto na Pb

: 30.03.2008 14:20:45
autor: ArthurGreen
Driver - sry pomyliłem pojęcia .. Grucha mnie już poprawił..
: 30.03.2008 16:29:54
autor: 1nVALID
Miałem DHR'a 2006 i nie pasowało mi to jakoś. Głównym problemem były luzy które łapał nagminnie w głównym punkcie obrotu. Wahacz sztywny, przód też niczego sobie (1,5", masywny, gussety) ale mnie zirytował sposób ich połączenia.
Pozdrawiam
: 30.03.2008 21:57:40
autor: Spaced
1nVALID ale powiesz cos o jezdzie i pracy? Bo luzujacy sie pivot to akurat jest do naprawy na luzie.
: 30.03.2008 22:54:45
autor: drMadej
Hej , mam dhr'a 03 ( zawiecha identyczna jak w 06 itd) , wg mnie działa bdb , ja jestem zwolennikiem jednozawiasow , jednak wczesniej miałem geminii i irytowała mnie liniowosc pracy zawieszenia( łatwo było dobic tył) , a turner odznacza sie duza progresja , naprawde niełatwo dobic nawet przy dosc miekkiej sprezynie , pozatym rama bardzo klei ( mowie to w odniesieniu np do geminii czy staba ) . Jesli chodzi o pompowanie to przy damperze bez platformy jest ono mniejsze niz w klasycznym jednozawiasie bez zadnych popychaczy.Ogolnie bardzo polecam ta rame , jakosc wykonania , wyglad , praca , wszytko przemawia na plus , w przypadku mojej ramy dosc sporym minusem jest duza masa ,ale w 06 jest moze lepiej.
______________________
http://drmadej.pinkbike.com/album/old-photos/
: 31.03.2008 08:08:37
autor: KaKTuSSS
Jeździłem na starszym turnerze dhr i polecam. Jak napisał poprzednik klei się do wszystkiego. Wg. mnie trochę za bardzo bujał, ale wydaje mi sie że to kwestia doboru tłumika i sprężyny (ja miałem Romica wraz z sprężyną 450). Poza tym u mnie równiez luzowała się główna oś. Poza tym ramka baardzo przyjemna i godna polecenia.
btw.: nie wie ktoś gdzie w polsce można dostać łożyska głównej osi?
: 31.03.2008 12:54:16
autor: Polini
A jak z usztywnianiem zawieszenia podczas hamowania? Występuje?
Zastanawiam sie pomiędzy DHR'em a V10'tką z 2006 roku, obie oferty dobre i kuszące

: 31.03.2008 13:38:53
autor: Spaced
Polini Vka niby lżejsza ale przez prace zawieszenia rower sie wcale lekki nie wydaje. Ja bym brał DHRa ale ja nie lubie V-10tki

: 31.03.2008 15:16:26
autor: GÓRNIK
bierz V 10 - przynajmniej o jednego turnera mniej w wawie :P
: 31.03.2008 15:57:21
autor: 1nVALID
Odnośnie luzów; nie można tego bagatelizowac bo rozwalisz sprzęt jeśli jakiekolwiek połączenia są luźne ( dokładnie 2x większe napręzenia przy tym samym obciążeniu niz przy połączeniach sztywnych, ale to tylko tak dla wiedzy ogólnej).
Ja niestety dobijałem dość często (fox dhx 5.0 + custom valving od TFT (
www.tftunedshox.co.uk) mimo używania sprężyny o 50lbs za twardej niż dla mnie zalecana. Wyczynowcem nie jestem, dobijanie to moje fatum ;/.
Co do pracy to ładnie się to bujało, łądnie wybierało wszystkie nierównośc tak jak trzeba (w koncu to full ;p). Waga trochę nieciekawa ale co tam, wsadzisz boxxera i zaoszczędzisz trochę.
Jeśli masz mozliwośc obadania dhr'a przed zakupem, zrób to i patrz na punkty obrotu, jesli cokolwiek wydaje się niesymetryczne, powycierane, luźne odradzam zakup bo baardzo cięzko będzie to naprawic a zamienne części do dhra kosztują około 400zł (nietypowe łożyska, tuleje, podkładki itp więc zamienników niegdzie nie znajdziesz).
Weź tą v-ke, przynajmniej łatwiej Ci to będzie serwisować bez gwarancji jak coś się stanie. A vka będzie wydawać się ociężała z powodu sporego sag'u w systemie vpp.
Sorry za ten wykład ale jakos sie napisało samo,
Pozdrawiam
: 31.03.2008 17:57:25
autor: exbikerman
Stary żaden DHR i v10 ma sie nijak do SUNDAY'a !
DHR luzy, pęka. V10 luzy i to spore...
Sunday... zajebisty

i jest do kupienia od ręki gdzieś na allegro