Strona 1 z 2
NOWY MANITOU TRAVIS CIEKNIE CZY TO SMAR Z POD USZCZELEK.
: 31.03.2008 19:33:11
autor: dh-rider1
Siema. Kupiłem 2 razy jeżdżonego travisa triple instrict Ti i podczas pracy "mocza" mu sie golenie? Co to jest? Uszczelki nie trzymaja oleju czy jest to smar którym rzekomo sa wysmarowane uszczelki?
: 31.03.2008 19:48:50
autor: Noldorek
Hmmm....wystarczyło wyszukać w forum coś o travisie...one tak mają...

(ponoć...będę wiedział jak kupie) no...chyba że sie dosłownie leje...to bym sie zastanawiał xD
: 31.03.2008 19:53:56
autor: bikerman
Chodzi ci o te plamy na goleniach górnych? jak tak to normalka.
: 31.03.2008 19:57:00
autor: refiko
Jesli są to poprostu mokre pierscienie to normalka... tak powinno byc. amor musi miec mokro!:D mam identyczny wiem co mowie....od pierwszej jazdy tak jest.
ciesz se z jazdy, przyjemnosci ujezdzania travis'ka!
pozdro
: 31.03.2008 20:14:48
autor: dh-rider1
Powiedzcie mi a on sie tak cały czas bedzie moczył czy kiedys w koncu przestanie?
: 31.03.2008 20:17:20
autor: refiko
byc moze u ciebie jest to jakos wiecej niz normalnie...mi to osobiscie w niczym nie przeszkadza... wiele widelcow tak ma...
: 31.03.2008 20:21:52
autor: Roman_Maxx
Jak się przestanie jak to powiedziałeś "moczyć" tu musisz zadać odpowiedniego smary po zdjęciu uszczelek kurzowych.
Pamiętaj to jest amor z cardrigami, czyli olej jest tylko wewnątrz szczelnych zbiorników, więc nie jest tak jak w Marcochach, że całe wnętrze pływa w oleju.
Jak nie będziesz pilnował smarowania to nie tylko pogorszysz jego prace ale oksyd na goleniach szybko szlag trafi!
: 31.03.2008 20:23:33
autor: dh-rider1
Mam pierwszego manitou zawsze jeździłem na marzocchi tak ze nie wiem nie znam sie na tych zabaweczkach.
: 31.03.2008 21:30:11
autor: Driver
Jak się przestanie jak to powiedziałeś "moczyć" tu musisz zadać odpowiedniego smary po zdjęciu uszczelek kurzowych.
Pamiętaj to jest amor z cardrigami, czyli olej jest tylko wewnątrz szczelnych zbiorników, więc nie jest tak jak w Marcochach, że całe wnętrze pływa w oleju.
Jak nie będziesz pilnował smarowania to nie tylko pogorszysz jego prace ale oksyd na goleniach szybko szlag trafi!
olej tez jest i nic nie musisz smarowac, zadnych smarow na uszczelki. amor z czasem przestanie zostawiac te slady
: 01.04.2008 00:25:05
autor: Roman_Maxx
"Driver" jak nie wiesz na jakiej zasadzie działają amory bez otwartej kąpieli olejowej (cardrige) to nie wypisu nie prawdziwych historyjek. Jak będziesz sam miał Travisa i osobiście go będziesz serwisował, to chętnie czegoś się od Ciebie nauczę.
Na teraz to bzdety piszesz i tyle!
Co do terminologii jest nie odpowiadają angielskie nazwy, to do rydzyka albo giertycha biegaj, tam zaściankowcy z ubiegłego wieku chętnie przywitają.
Gdybyś miała jeszcze jakieś wątpliwości jak zbudowany jest Travis to zobacz do instrukcji serwisowej producenta
http://www.manitoumtb.com/guides/Forks/ ... 10%3A33+PM
A i jeszcze jedno, tacy domorośli inżynierowie co nie smarują Tavisów i Foxów wypisują jak to kiepskie są to amory, bo teflon lub oksyd zszedł sam z goleni - to dziadowskie są te amory, że szkoda gadać!
dh-rider1 jakbyś chciał się czegoś więcej dowiedzieć to pisz na priva.
: 01.04.2008 12:19:43
autor: dh-rider1
Napisałem juz do manitou mejla z zapytaniem o te mokre golenie. Jak mi odpisza to sie wszystko wyjasni
: 01.04.2008 13:36:53
autor: Driver
Roman_Maxx pisze:"Driver" jak nie wiesz na jakiej zasadzie działają amory bez otwartej kąpieli olejowej (cardrige) to nie wypisu nie prawdziwych historyjek. Jak będziesz sam miał Travisa i osobiście go będziesz serwisował, to chętnie czegoś się od Ciebie nauczę.
Na teraz to bzdety piszesz i tyle!
http://manitou.com.pl/2007/product.php?id=1&uid=1
Rada pierwsza - naucz sie czytac - "Sposób smarowania: kąpiel olejowa".
Nie mam ani ochoty ani mozliwosci w tej chwili otworzyc PDFa ktorego dales, ale mysle ze nic nie trace.
Aha i mozesz podziwiac moje Travisy, ktore sam serwisowalem (juz sprzedane).
http://img135.imageshack.us/img135/9993 ... jpgcf2.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/6615/002nc6.jpg
NIE RAZ zdarzylo mi sie dawac porady dotyczace serwisowania tego amorka.
Powiem krotko, jestes forumowym trolem, ktory poucza ludzi nie wiedzac o czym pisze. I jeszcze z taka zerowa wiedza potrafi kogos pouczac. ZAL
Roman_Maxx pisze:Co do terminologii jest nie odpowiadają angielskie nazwy, to do rydzyka albo giertycha biegaj, tam zaściankowcy z ubiegłego wieku chętnie przywitają.
O czym ty piszesz? masz jakies problemy ze soba? Rozmawiamy o Travisie, a ty wyjezdzasz ze mam biec do giertycha? Bez jaj ty powinienes jak najszybciej biec do szpitala psychiatrycznego
: 01.04.2008 13:49:55
autor: ddex
mam travisa single 203mm z tpc+ i wlasnie przyszedl czas na serwis i kurde dziwne to wszystko, seryjnie zrobiony chodzil zajebiscie po prostu, otworzylem go wylalem stary olej wyczyscilem lagi zalalem motul 5w do smarowania po 20 ml na lage i zaczala chodzic jak kupa gówna, jakies rady ? wymyslilem ze zrobie mu kapiel olejowa (do smarowania ! ) przy pomocy tego specjalnego oleju motorexa semi bath i na uszczelki troszke prep m, dobrze mysle ?
To co mi manitou napisalo :" There is no damping oil outside of the cartridge but
there is a semi-bath oil in both of the lower legs for lubrication.
Semi-bath is 5w30 synthetic oil. There is 20cc's of the semi-bath in
each leg. The cartridge is where the 5w fork oil goes. The oil level on
that is 70cc's in the cartridge."
: 02.04.2008 12:50:39
autor: dh-rider1
Witam
Jeżeli amortyzator jest nowy takie zjawisko może występować gdyż
uszczelki
fabrycznie posmarowane są smarem. Po kilku godzinach pracy powinno to
ustąpić. Nie wykluczone że w późniejszym czasie co jakiś czas na
goleni
będzie się pojawiał tzw. pasek oleju, tym również proszę się nie
przejmować
jest to olej systemu smarowania. Po sezonie koniecznie zapraszamy na
przegląd.
Taka odpowiedź co do mokrych goleni otrzymałem od przedstawiciela manitou
: 02.04.2008 13:16:09
autor: Matos
dh-rider1 pisze:Nie wykluczone że w późniejszym czasie co jakiś czas na
goleni
będzie się pojawiał tzw. pasek oleju, tym również proszę się nie
przejmować
jest to olej systemu smarowania.
Potwierdzam,mam Shermana Breakouta z TPC+ i jest to samo

: 02.04.2008 18:31:41
autor: ddex
doszedlem w koncu do ladu z moim travisem i stwierdzam co nastepuje:
a) uzywanie smaru jest zbedne,
b) do smarowania nie nalezy (ale mozna) uzywac oleju 5W (wtedy trzeba dac smar na uszczelki bo olej jest za mało lepki i uszczelki moga go wypluwac) nalezy uzyc oleju semi-bath motorexa (30 zl za 100 ml starcza na 2 serwisy)
c) travisy maja sliczna prace
d) rozkrecanie tlumika nie ma sensu czesciej niz raz na rok gdyz jest on zamkniety i olej sie nie brudzi)
Jak bede mial chwile czasu to zamieszcze krotkiego serwis manuala z fotkami jak samemu szybko i skutecznie zrobic serwis najlepszemu amorkowi na swiecie

(jesli mylisz o innym niz travis to chyba masz na mysli dorado 03

) (prosze nie brac tego za bardzo doslownie i nie jechac mnie za ta wypowiedz bo napewno zaraz by ktos napisal ze przy 888 travis ssie etc.) peace
: 02.04.2008 18:46:38
autor: refiko
ddex pisze:najlepszemu amorkowi na swiecie
potwierdzam w 100%!
kumpel niedawno kupil sobie 66 rc2x nowki, ku mojemu zdziwieniu, nie mam pojecia co mnostwo osob w nim widzi? pojezdzilem troche, i smialo moge to stwierdzic... amor bez rewelacji i napewno nie za te pieniadze, a kumpel sobie pluje w brode, ze kupil te 66...
travis RLZ>>>>

: 02.04.2008 20:52:45
autor: dh-rider1
No moj travis triple instrict z tytanowymi sprezynkami pacuje prze miodnie

: 02.04.2008 21:12:38
autor: klexuh
No moj travis triple instrict z tytanowymi sprezynkami pacuje prze miodnie
moj rowniez

szkoda ze miodnie pracuje tylko 180 mm a nie 200 ale za taka kase za jaka wyrwalem nowke...
