Strona 1 z 1

spawanie alu

: 19.04.2008 20:03:23
autor: artin.van.bruyen
po pierwsze: jak ktoś nie chce to niech sie lepiej nie wypowiada
po drugie: użyłem szukajki
po trzecie: nie dawać mi linków do tematów o spawaniu ramy przy główce bo to co innego

mam taki problem:
dostałem ramke aluminiową i w niej jest ułamana ta jedna dziurka pod mocowanie pod tarcze.
czy jak to zespawam to czy będzie to wytrzymałe???

Obrazek

: 19.04.2008 20:14:02
autor: PoleK
nic nie zrobisz. kumpel spawal i nadlewal i i tak sie urywalo:)
przesiadla na V-ki niestety:)

: 20.04.2008 07:34:40
autor: groochas
da rade to zrobic tylko troche inaczej. Zeszlifuj ucho calkowicie, dostrugaj nowe i dospawaj tak aby spaw mial przynajmniej 1,5 cm dlugosci

: 20.04.2008 10:00:59
autor: Chrabał
spoko zdjęcie, dobrze że podłogę wyraźnie widać.

A co do spawania to oczywiście że się da, tylko trzeba się pobawić w wykonanie od zera nowego elementu - tak jak napisał groochas - musi się na większej powierzchni opierać - szczególnie z przodu.

: 20.04.2008 15:14:01
autor: artin.van.bruyen
wytne obydwie dziury od mocowania i od innej ramy też utne i dam do spawania i powiem żeby tak spawał zeby nie przegrzać materiału bo czytałem że potem alu traci właściwości

: 20.04.2008 15:45:04
autor: Chrabał
no właśnie, jedna ważna rzecz .... po dospawaniu tego mocowania nie zakładaj hamulca jeszcze przez jakiś czas .... nie wiem dokładnie czy ma to być kilka dni czy tygodni, może ktoś bardziej wtajemniczony to powie, zapytaj najlepiej spawacza .... zawsze spawana rama musi swoje odleżeć żeby odpuściły wszelkie naprężenia.

: 20.04.2008 15:50:07
autor: Pedro 47
artin.van.bruyen Nie da sie nie przegrzać ;)

: 20.04.2008 20:33:20
autor: artin.van.bruyen
a jaką tarcze do tego hamulce wstawić najlepiej jak największą czy jak najmniejszą, na jakiej wielkości są mniejsze przeciążenia działające na mocowanie hamulca, o ile sie różnią. dodam że mam avida bb5, jak to do czegoś potrzebne.

ostatnie pytanko.
czy opłacało by się wstawić do rowera hamulec hydrauliczny v-break magury??

: 20.04.2008 21:08:58
autor: Chrabał
wielkość tarczy nie ma znaczenia - siła działająca na zacisk jest większa w przypadku tarczy o mniejszej średnicy - ale to na sam zacisk, natomiast zacisk połączony jest z ramą za pomocą adaptera, który sam z siebie jest dźwignią - dłuższą w przypadku tarczy większej, więc ostatecznie wychodzi na to samo.

Co do Magur to według mnie nie ma najmniejszego sensu - to była fajna zabawa w czasach gdy tarcze były luksusem. Zyskujesz jedynie dużą siłę hamowania i jako taką bezobsługowość, pozostają wszelkie wady V-ek takie jak obcieranie w przypadku walniętego koła czy wrażliwość na błoto, no i do tego regulacja Magur jest dość upierdliwa. Wolałbym zrobić to mocowanie, tymczasowo założyć jakiekolwiek najprostsze V-ki, a potem wrócić do tarczy (wiadomo że Avid jest bardzo dobry)

: 20.04.2008 21:22:21
autor: uczak16
w mielcu to grosze kosztuje, kumpel wlasnie tez mial tak samo i mu to zajebiscie zrobili :) chyba 60 zl czy jakos tak

: 20.04.2008 21:47:35
autor: KuBuL
ja mialem taki sam problem w konie stuff... najpierw poskladalem czesci ktore zostaly po mocowaniu i odrysowalem gdzie mają byc dziury itp pozniej szczątki starego mocowania uciąłem wyszlifowalem na rowno z blachy alu wyciąłem nowe mocowanie dalem pospawac i trzymie sie ze hej :) koszt: 30zł za spawanie

tak wyglądało:
Obrazek

tak po dorobieniu i przystawieniu nowego mocowania:
Obrazek

teraz juz jest pospawane i gitarka wszystko pasuje :)

: 20.04.2008 22:54:13
autor: B.Z.
Jedna sprawa - spawanego alu się nie przegrzeje - przy takich temperaturach, kiedy metal się rozpuszcza kiladziesięt stopni w prawo czy w lewo nie zrobi różnicy. Co jest istotne, jeśli metal był utwardzany (T6) to przy spawaniu się zmiękczy, trzeba to uwzględnić i zrobić odpowiednio mocniejsze spojenie (jak najdłuższe), "na kredensie" nie powtórzy się tych wszystkich hocków klocków jakie się robi w T6, spawany punkt raz na zawsze straci na wytrzymałości, trzeba to uwzględnić i dać zwyczajnie więcej materiału.