Strona 1 z 2
Manitou Travis TRIPLE PROBLEMY !
: 28.04.2008 21:37:07
autor: Majloo
Witam jestem szczesliwym posiadaczem travisa triple 06 intrinsic, jednak musze stwierdzic ze ten rocznik ma sporo niedociagniec. Wlasnie wrocilem z myslenic z DC. Mam zintegrowany mostek, odkrecam go a tu te długie śruby pokrzywione-miałem problemy z wyginającą sie kierownica-po prostu mostek przekrzywiał się na śrubach. DZIWNE. Jeździłem z taką podkładka między mostkiem a podkową(słuzy do podnoszenia kiery i o jakies 0,5 cm) i na niej wlasnie byly przesuniecia podkowy wzgledem mostka teraz ją wywaliłem i mam nadzieje ze bedzie spoko. A sruby (takie dlugie co przechodzą przez mostek do podkowy) musze wymienic :/ Ciekawe czy znajde takie.Sa pokrzywione w kształt litry S :/ Wkreciłem je z wielkim trudem, ale boje sie ze zjebeie gwint w podkowie. Dzwina akcje mialem takze ze srubami ktore sa po kiera i trzymja mostek z podkowa-byly z podkladkami przez co wystawaly i wbijaly sie w kiere, zmienilem suby na takie bez podkladek i sie ladnie schowaly.... ufff to tyle problemow jak narazie. Jesli macie podobne lub znacie przyczyny moich piszcie: gg 2898537 ,
maeloo@wp.pl , 500553990 pozdro
: 28.04.2008 22:38:55
autor: Spaced
Majloo nie przesadzaj z tymi wykrzynikami

To az taki problem nie jest. Dali tanie sruby na mostek moze albo pecha miales bo to pierwsze co słysze. Za dobrze po prostu kreciles w myslonach

Mozna zawsze sruby na cro-mo albo ti (jak wiesz jak sprowadzic z poza pl bo u nas ceny to zart - u siebie probuje stopniowo wymieniac).
: 29.04.2008 09:32:34
autor: refiko
co maja srobki mosujace mostek do amora?? zastanow sie...
kup lepsze sruby i tyle... samo z siebie czy od jazdy sie nei pogielo, musialem ladnie wyglebic...
: 29.04.2008 13:39:15
autor: SeraaX
Majloo a To Cię nie pogieło przypadkiem w Lublinie jeszcze, na 3 hopie ??:)
Niby mała rzecz, ale gleba duża. Wtedy pamiętam jak Ci się skręcił mostek i golenie w półkach.
: 29.04.2008 17:58:15
autor: Majloo
Sruby sie pogiely od 2 gleb- jedna w lublinie na dirtach, druga w Myslonach na 1 hopie. Generalnie chcialem zapytac innych czy mieli podobne problemy. Widze ze mialem po prostu pecha. Dzieki wszystkim za info, sruby wymienie, a podkladki dystansowej juz nie bede montowal i radze tym co jej używaja wywalic ją.
: 29.04.2008 19:05:51
autor: asterf
Na 100% źle to przykręciłeś, mi zdarzyło się to samo. Tylko dla tego, że źle poskładałem przez co wszystko było osłabione i się skrzywiło. Tyle ze było to przy uderzeniu kiery o stalową belkę przy wjeździe na most jak rower był na dachu;p
Natomiast problemem jest to że oś skręcana jest tylko z jednej strony, w mojej wersji no-tools hex axle nie dało się nawet dobrze dokręcić ręką tej gównianej śrubki, a od imbusa się połamała. Co chwile robi się luz na osi i jeździ się jak z rst na zaciskacz.
Mam teraz stalową śrubę przez całą oś i jest sztywno w końcu. W modelach 07 i wyżej oś skręcana jest już z dwóch stron. Przynajmniej widziałem taką wersję w Myślenicach.
Korony są też z dupy wykończone, górna porusza sie z wielkim trudem, a dolna po odkręceniu ani drgnie...
Na dolnej koronie tam gdzie sie ją skręca pojawiły się pęknięcia które wyglądają dosyć groźnie, ale to ponoć standard i mnóstwo ludzi z tym jeździ i jeździ. Niby nie pęka całkowicie
To chyba na tyle
: 30.04.2008 22:47:31
autor: Majloo
Jezeli pekaja ci korony to moze byc znak ze za mocno je poskrecales, u mnie narazie niema zadnych pekniec, u kumpla ktory katuje ten amor ostro(Ziomal-Masters) tez nic takiego sie nie dzieje. No tools to PADAKA dlatego w 07 juz tego niema, mam ten sam problem, ciezko skrecic os na "sztywno"

Generalnie amor po wymianie sprezyny na żółtą pracuje bajecznie, jak wyłacze całkowicie intrinsic wybiera przepieknie i sie nie muli wogule. Problem polega na tym ze egzemplarze 06 mja kilka niedorobek np. no tools... A co do tego mostu zintegrowanego, cos po kazdym wiekszym dzwonie trzeba sprawdzic sruby-jak sie wygna to do wymiany - kupilem 8 za 2 zeta w metalowym... Piszeczie o wszystkich problemach z travisami! Sa to naprawde zajebiste amor pomimo kilku niedorobek ktore manitou stale poprwaie. Pozdro
: 30.04.2008 22:51:02
autor: Spaced
Majloo myslalem, ze to Ziomal mocno glebił w Myślo nie ty

To w koncu pisac o problemach czy sa zajebiste?
Na 5 osób z którymi o travisach gadalem w tym z tobą jedyne problemy to te zasrane ośki (bo mostek to po prostu złe śruby i dasz ti albo cro-mo i bedzie ok) i ew. konieczność częstego serwisu (dla dziwnych ludzi nie lubiacych swojego sprzetu serwisowac)
: 01.05.2008 00:23:36
autor: Driver
Co do mocowania osiek - wg mnie bylo dobre, moze troche trudne do zrozumienia i jedna srube trzeba bylo dokurwiac imbusem (mowie o wersji no tools).
A co do reszty to niestety moj Travis Triple pomimo tego ze prawie na nim nie smigalem a jak jezdzilem to w ogole nie katowalem pekl na polce i na goleniach dolnych.
Troche widac tutaj:
http://img171.imageshack.us/img171/2634 ... ownqg3.jpg
Poza tym racja, ta gorna polke to trzeba chyba mlotkiem wkladac i sciagac bo tak ciasno siedzi.
W Travisie widze niestety tylko 2 plusy - wyglad i praca. Mialem 2 Travisy i oba popekaly a w jezdzilem na nich raz na tydzien albo dwa.
: 01.05.2008 08:14:41
autor: klexuh
Driver pisze:pekl na polce
to przy srubie? nie wiem czy to pekniecie, ale ja mam taki mankament od nowosci ;] moze poprostu jakies niedociagniecie ;p
: 01.05.2008 08:19:20
autor: Digas
ja nie wiem co jest z tymi travisami, serwisujecie je młotkami i ŁT4, czy co?:D
ja mam Intrinsica 06 Triple i nic nie pęka - pracuje wybornie co każdy kto jeździł potwierdzi. Półki ściągam rękami, a to że komuś pęka przy śrubach, to może dla tego że za mocno je skręcał?:) jestem w stanie powiedzieć, że nie mam z nim żadnych problemów!

: 01.05.2008 08:48:27
autor: Driver
No jak widac pekniecie przy srubach -
http://img356.imageshack.us/img356/482/ ... wn1kx6.jpg
Tak sie sklada ze nikt ich nie odkrecal od nowosci

: 01.05.2008 11:32:48
autor: Majloo
No faktycznie pęka. KLEXUH mankament od nowosci taki masz? Kupiles pekniety amor ? Dziwne. U mnie nic takiego nie ma miejsca-mzoliwe ze to kwestia jakis wadliwych egzemplarzy. Co do półek-odkreacam sruby i sobie je swobodnie przesuwam bez uzycia jakiejkolwiek siły! Np dzis zmniejszalem sobie odstep pomiedzy uszczelkami a gorna polka-prsunolem obie polki bez zadnych problemow.
: 06.05.2008 09:22:10
autor: asterf
Chyba Majloo nie zrobiłeś zbyt małego odstępu;p? Mam nadzieję że podkowa nie skończyła w dolnej rurze ramy?
No jak widzicie pęknięcia przy śrubach skręcających dolną koronę to standard, ja sam przykręcałem ale lekko i z wyczuciem... Mam tak samo jak na fotkach Drivera
Co do nieprzesuwających się koron, może napiszcie skąd macie Travisy. Będzie wiadomo na przyszłość gdzie poszła taka ... seria. Ja ściągałem z USA od sklepu "the-house-of_bikes" na ebay'u.
zestaw koron z sterówką można kupić u dystrybutora, cena około 1000zł ;]
: 06.05.2008 09:41:59
autor: Digas
asterf pisze:zestaw koron z sterówką można kupić u dystrybutora, cena około 1000zł ;]
umh, cóż za rewelacyjna cena:D! ja mam z je-baja :P (e-bay)

: 06.05.2008 09:58:47
autor: Noldorek
a za ile z e-bay-a xD? w sumie przyznam...że ostatnio odkryłem że mi sie też śróbki pogięły xD trza odwiedzić castorame xD
: 06.05.2008 11:35:56
autor: Majloo
Co do pekniec korony przy srubach-cos nie chce mi sie wierzyc ze to standard, znam paru typow co katuja ostro travisy i nic takiego sie tam nie dzieje. Swoj kupilem na allegro-podobno z niemiec przyjechal i byl testowany w jakiejs gazecie-ile w tym prawdy nie wiem-byl jak nowy, pekniec zadnych nie mam-skrecam korone z wyczuciem;)
asterf spokojnie, zrobilem sobie odstepy takie jak podaje manitou w manualu czyli 246 mm od uszczelek do dolnej podkowy.... a moja rama jest zbudowana tak ze smialo moge go obnizyc o 1-2 cm i podkowa nie walnie w rure..... Co do tych dlugich srub w mostku zintegrowanym , cóż jak sie przydzwoni to cos sie musi wygiac lepiej niech to beda sruby a nie kiera badz podkowa.
: 06.05.2008 11:37:19
autor: Majloo
errata_nie korone tylko półke skrecam z wyczuciem

: 02.10.2008 17:47:42
autor: Noldorek
No dobra panowie

w końcu mnie też dopadł pech

Rozpadł mi się tłumik intrinsic odpowiadający za kompresje ;/
No i wiadomo mam parę opcji.
1 Szukam kogoś kto może połamał taki amortyzator i leży mu nie potrzebnie...lub ma takiego znajomego...chętnie kupie potrzebne mi części po rozsądnej cenie.
2 Potrafi ktoś sprowadzić taka cześć tanio ??
3 Będę pytał u polskiego dystrybutora o to co mogę z tych części kupić...i czy są one w ogóle dostępne (Opcje 1 i 2 są Tu tańszym rozwiązaniem dlatego pytam )