Strona 1 z 1

Rower do DH/FR

: 14.05.2008 08:28:42
autor: wojtek1111
Witam
Postanowiłem złożyć owy rower, oczywiście full do DH/FR. Gdybym nie mieszkał w wawie tylko w górach byłby tylko DH...
Oto to sobie wymyśliłem:
Przede wszystkim rower ma dobrze pracować, po drugie ma mieć w miarę możliwości dobrą wagę.
Z racji że przez pewien okres czasu wypadłem troszkę z rytmu nowinek rowerowych, proszę o pomoc jeśli coś źle dobrałem.
Rama - Specialized demo 7
damper - fox DHX 4.0
amor - totem coil (może jednak jakieś 66 ? )
hamulce - formula k24
obręcze - mavic ex721
piasty - hope pro2
stery - FSA 1,5"
korby - saint (czy może coś lżejszego i tańszego jak do tej ramy ?)
przerzutka+manetka+kaseta - XT shadow
kiera - easton ea70
mostek - truvativ 1,5"
No i to by było na tyle, reszta mało ważna.
Powiedzcie co o tym myślicie i co ewentualnie warto by było zmienić. Najbardziej mnie interesuje zdanie na temat amora.
Jakie oponki 26" na suche DH ? na oponach nie oszczędzamy :)
Z góry dzięki.
Pozdro.

: 14.05.2008 08:51:58
autor: Aki007
Sie ma :D A nie lepiej kupić nówkę http://www.specialized.com/bc/SBCBkModel.jsp?spid=34369 za 12 kawałków??? Albo sprowadzić z USA jakiegoś bike....

: 14.05.2008 09:18:34
autor: ArthurGreen
Aki007 - ta, nie ma jak kupować cały rower..

wojtek1111 - świetny setup.. Gratuluję wyboru.. Korby polecił bym Hone, lub FSA Gravity (pomimo, że sam mam sainta).. Jeśli skaczesz i bardziej masz "parcie" na FR (świadczy o tym wybór ramy) to raczej 66, jeśli DH to Totem i Solo Air..

Obręcze też bardzo dobre, ale jeśli FR to raczej troszkę cięższe 729 bym proponował..

Ta "siódemka" i "ósemka" mi się podobają... 8 - bardziej :mrgreen:

http://www.pinkbike.com/photo/1597346/

http://www.pinkbike.com/photo/2005401/

: 14.05.2008 09:32:49
autor: wojtek1111
Aki007 nie śmigam na rowerze od dzisiaj żęby cały rower kupować :P tak samo żeby płacić sklepowe ceny za części.

ArthurGreen Saint padł tam dlatego bo mam go obecnie i jestem zadowolony aczkolwiek w jeszcze większym full'u nie będą dostawać tak po dupie, będę musiał się zastanowić jeszcze trochę nad wyborem korb.

"parcie na FR" mam dlatego że mieszkam w wawie, to się jeździ albo albo dirt albo FR :P
Dlatego chce rower jak najbardziej uniwersalny. Co do 66 nie jestem przekonany zbytnio, jeździłem na wszystkich modelach 66 oprócz rc-3, są fajne ale ogólnie wole prace totema. totem oczywiście będzie solo air 180mm.

obręczy nie chce mocniejszych i przy tym cięższych bo waże bardzo mało, ze zbroja, kaskiem i wszystkim co potrzeba 70kg przy wzroście 183cm

Mi też się bardziej podoba z tych dwóch 8 ale jak dla mnie za dużo skoku.

: 14.05.2008 09:53:48
autor: ArthurGreen
wojtek1111, to jak na Twoje "betonowe" warunki, Totem jak "talala"..

Przejechałem się na Aram Sunn'ie z Totemem i jak dla mnie bomba.. Skok na nasze krajowe trasy wystarczający i jeśli nie ważysz tyle co Kolbi, to raczej nic mu nie zrobisz.. Widzę, że zamierzasz jeszcze 1.5" stery i rurę montować, więc sztywność będzie super..

Korby pomyśl.. Hone sztywnością wiele nie ustępują Saintowi a lżejsze i tańsze..

: 14.05.2008 09:57:13
autor: Spaced
wojtek1111 tylko, ze jak ci na BA pisalem wez pod uwage, ze nowe demo to juz nie jest rama z geometria do FR. 118cm rozstawu osi, nisko support, płaska głowka. Looknij sobie. W sumie z Warszawskiej ekipy Górnik skacze na Dhrze i jakos to mu idzie wiec nie mysle zeby to byl problem ale jednak dobrze wiedziec co sie kupuje.


BTW. Ja mieszkam w Warszawie i mam rower bardzo nie do FR ;)

: 14.05.2008 10:16:20
autor: wojtek1111
ArthurGreen no to może i hone, ale jakoś nie mam do niego przekonania :roll:

Spaced Wiesz, myślę że to kwestia przyzwyczajenia, na początku może będzie "dziwnie" ale z czasem będzie już git. Jeździłem na dhr górnika, ogólnie rower zacny ale nie dla mnie, deemax'y, boxxer wc, to nie mój klimat :P

Co do płaskiego kąta główki, jest on o 1stopień bardziej płaski niż w mojej butelce, czyli różnica nie wielka, niższy środek supportu to w sumie mi nawet pasuje :)

Zobaczymy jak to będzie, na szczęście przed kupnem ramy będę się mogł przejechać na demo 7 w podobnej konfiguracji :)

EDIT 2 stopnie różnicy :P

: 14.05.2008 11:26:22
autor: Spaced
wojtek1111 zalezy od ustawienia ;) 2 kąty podaja. Mi 65 sie szczerze bardziej podoba tylko mnie długosc dreczy bo jednak u mnie jest prawie tyle w długim ustawieniu i na trasach FR to jest ból bo ciasno jest. Dobrze miec regulacje kąta głowki :P

: 14.05.2008 12:58:34
autor: wojtek1111
Spaced Ty masz demo 7 ? :) widze że jesteś z wawy, spotkaliśmy się kiedyś już gdzieś ? :D

A co powiecie o oponach ? Jakie byłyby dobre na suche DH, waga nie gra roli w sumie bo na codzień będzie coś innego.

: 14.05.2008 13:13:59
autor: KaczorAC1
Intense DH FRO Lite ! Zajebiste :D

Mam co i są super. Tam gdzie reszta traci przyczepność Ty lajtowo se to przejeżdżasz. Minusem może być waga i to że dość szyba sie ścierają.... Zapomniałem - Cena też... chociaż jak na racing DH to są w spoko cenie.

: 14.05.2008 13:21:01
autor: Zaborowski1
KaczorAC1 Waga nawet przy rozmiarze 2,35 nie jest straszna , a ze ścieranie to nie wiem co ty mówisz... Wystarczy co sezon zmienić i to jest chyba normalne , i co do ceny to jak na te opony cena jest bardzo dobra... Zobacz ile kosztują np. Micheliny

: 14.05.2008 13:40:33
autor: Spaced
wojtek1111 nie mam demo :P Mam rower o podobnej długosci jak pisalem ;)
Demo nie ma przestawnego kata głowki tylko od wysokosci widla ten kat zalezy.

Ja mam lapierre dh-230.

wojtek1111 jak na suche Warszawskie terenty to moze cos z niskimi oporami? Wez sobie hutchinsona barracude i ze stansem na ust przerób na 721 to bedziesz miec naprawde szybkie toczenie.

: 14.05.2008 13:54:08
autor: wojtek1111
no właśnie myślałem nad czymś z intense. To że się ścierają to nie jest problem bo i tak będę tylko w górach na nich jeździł co jednak często się nie zdarza.

SpacedNa warszawe planuje zakupić larseny mimo bądź kende sbe :D po co więcej ? :P Teraz mam lerseny mimo 2.0 chyba i jest bardzo dobrze jak na wawe, póki nie wylatuje z profili to jest dobrze :D

Nad ust myślałem bo to w sumie bardzo ciekawe rozwiązanie i od zawsze chciałem coś takiego mieć, tylko znając moje szczęście coś rozwale przy robieniu tego :/

: 14.05.2008 14:49:04
autor: Spaced
wojtek1111 to zawsze mozesz kupic obrecz ust + opone ust. Trudno tak cos rozwalić ;) A larseny sa dobre na miasto. Lepiej moim zdaniem niz kende moim zdaniem. Nie spodziewalem sie, ze o takie opony ci chodzi. ;)

: 14.05.2008 15:18:09
autor: wojtek1111
Spaced no nad takimi obręczami też myślałem, wszystko zależy jak bardzo będę chciał zaszaleć :P ale jest jeszcze problem w postaci takie że nie ma zbyt dużego wyboru opon w pl na ust :/ ale podobno zwykłe opony też da się tak założyć na taką obręcz bez dętki, prawda to ?

Co do opon... pare lat temu śmigałem na kendzie nevegal 2,7 z tyłu po wawie :twisted:
powiem szczerze że to była najgłubsza rzecz jaką mogłem zrobić :D
Teraz kupuje oponki adekwatne do potrzeb danej miejscówki :) dlatego na wawe biore larseny, na suche DH może te intense a na błotko mam swamp thingi :)

a co powiecie o korbach LX do tego bike'a ?

: 14.05.2008 15:36:49
autor: KefirQn
hehe czlowieku :D ja nawet na larsenie po mokrym smigam w krk wypasna oponka naprawde :D a co do lx to bardzo fajna korba i mysle ze spokojnie sie nada ;D

: 14.05.2008 15:54:52
autor: Spaced
wojtek1111 tak ale zwykle opony na obreczy ust nie sa dla tej obreczy zdrowe podobno. Zreszta moze pod koniec sezonu ogarnij rant u Górnika to zobaczymy czy ta obrecz jezdze sie do ust nadaje :P

A co do wybóru opon to powiedzmy sobie szczerze jak chcesz kupic opone w dobrej mieszance i szerokosci to i tak w PL musisz stanać na głowie zeby to dostąć (miekkie wet screamy, dh mudy, miekkie rollery czy miniony) wiec nie ma co sie zamartwiac. Z zachodu dochodza te opony tak samo a CRC ma 90% potrzebnych opon do szczescia kazdemu człowiekowi. Niedawno 2.5'' wetscreamy 42a zamówilem na ust ;)