Strona 1 z 1
Rower do DH/FR
: 14.05.2008 08:28:42
autor: wojtek1111
Witam
Postanowiłem złożyć owy rower, oczywiście full do DH/FR. Gdybym nie mieszkał w wawie tylko w górach byłby tylko DH...
Oto to sobie wymyśliłem:
Przede wszystkim rower ma dobrze pracować, po drugie ma mieć w miarę możliwości dobrą wagę.
Z racji że przez pewien okres czasu wypadłem troszkę z rytmu nowinek rowerowych, proszę o pomoc jeśli coś źle dobrałem.
Rama - Specialized demo 7
damper - fox DHX 4.0
amor - totem coil (może jednak jakieś 66 ? )
hamulce - formula k24
obręcze - mavic ex721
piasty - hope pro2
stery - FSA 1,5"
korby - saint (czy może coś lżejszego i tańszego jak do tej ramy ?)
przerzutka+manetka+kaseta - XT shadow
kiera - easton ea70
mostek - truvativ 1,5"
No i to by było na tyle, reszta mało ważna.
Powiedzcie co o tym myślicie i co ewentualnie warto by było zmienić. Najbardziej mnie interesuje zdanie na temat amora.
Jakie oponki 26" na suche DH ? na oponach nie oszczędzamy :)
Z góry dzięki.
Pozdro.
: 14.05.2008 08:51:58
autor: Aki007
Sie ma

A nie lepiej kupić nówkę
http://www.specialized.com/bc/SBCBkModel.jsp?spid=34369 za 12 kawałków??? Albo sprowadzić z USA jakiegoś bike....
: 14.05.2008 09:18:34
autor: ArthurGreen
Aki007 - ta, nie ma jak kupować cały rower..
wojtek1111 - świetny setup.. Gratuluję wyboru.. Korby polecił bym Hone, lub FSA Gravity (pomimo, że sam mam sainta).. Jeśli skaczesz i bardziej masz "parcie" na FR (świadczy o tym wybór ramy) to raczej 66, jeśli DH to Totem i Solo Air..
Obręcze też bardzo dobre, ale jeśli FR to raczej troszkę cięższe 729 bym proponował..
Ta "siódemka" i "ósemka" mi się podobają... 8 - bardziej
http://www.pinkbike.com/photo/1597346/
http://www.pinkbike.com/photo/2005401/
: 14.05.2008 09:32:49
autor: wojtek1111
Aki007 nie śmigam na rowerze od dzisiaj żęby cały rower kupować :P tak samo żeby płacić sklepowe ceny za części.
ArthurGreen Saint padł tam dlatego bo mam go obecnie i jestem zadowolony aczkolwiek w jeszcze większym full'u nie będą dostawać tak po dupie, będę musiał się zastanowić jeszcze trochę nad wyborem korb.
"parcie na FR" mam dlatego że mieszkam w wawie, to się jeździ albo albo dirt albo FR :P
Dlatego chce rower jak najbardziej uniwersalny. Co do 66 nie jestem przekonany zbytnio, jeździłem na wszystkich modelach 66 oprócz rc-3, są fajne ale ogólnie wole prace totema. totem oczywiście będzie solo air 180mm.
obręczy nie chce mocniejszych i przy tym cięższych bo waże bardzo mało, ze zbroja, kaskiem i wszystkim co potrzeba 70kg przy wzroście 183cm
Mi też się bardziej podoba z tych dwóch 8 ale jak dla mnie za dużo skoku.
: 14.05.2008 09:53:48
autor: ArthurGreen
wojtek1111, to jak na Twoje "betonowe" warunki, Totem jak "talala"..
Przejechałem się na Aram Sunn'ie z Totemem i jak dla mnie bomba.. Skok na nasze krajowe trasy wystarczający i jeśli nie ważysz tyle co Kolbi, to raczej nic mu nie zrobisz.. Widzę, że zamierzasz jeszcze 1.5" stery i rurę montować, więc sztywność będzie super..
Korby pomyśl.. Hone sztywnością wiele nie ustępują Saintowi a lżejsze i tańsze..
: 14.05.2008 09:57:13
autor: Spaced
wojtek1111 tylko, ze jak ci na BA pisalem wez pod uwage, ze nowe demo to juz nie jest rama z geometria do FR. 118cm rozstawu osi, nisko support, płaska głowka. Looknij sobie. W sumie z Warszawskiej ekipy Górnik skacze na Dhrze i jakos to mu idzie wiec nie mysle zeby to byl problem ale jednak dobrze wiedziec co sie kupuje.
BTW. Ja mieszkam w Warszawie i mam rower bardzo nie do FR

: 14.05.2008 10:16:20
autor: wojtek1111
ArthurGreen no to może i hone, ale jakoś nie mam do niego przekonania
Spaced Wiesz, myślę że to kwestia przyzwyczajenia, na początku może będzie "dziwnie" ale z czasem będzie już git. Jeździłem na dhr górnika, ogólnie rower zacny ale nie dla mnie, deemax'y, boxxer wc, to nie mój klimat :P
Co do płaskiego kąta główki, jest on o 1stopień bardziej płaski niż w mojej butelce, czyli różnica nie wielka, niższy środek supportu to w sumie mi nawet pasuje
Zobaczymy jak to będzie, na szczęście przed kupnem ramy będę się mogł przejechać na demo 7 w podobnej konfiguracji
EDIT 2 stopnie różnicy :P
: 14.05.2008 11:26:22
autor: Spaced
wojtek1111 zalezy od ustawienia

2 kąty podaja. Mi 65 sie szczerze bardziej podoba tylko mnie długosc dreczy bo jednak u mnie jest prawie tyle w długim ustawieniu i na trasach FR to jest ból bo ciasno jest. Dobrze miec regulacje kąta głowki :P
: 14.05.2008 12:58:34
autor: wojtek1111
Spaced Ty masz demo 7 ?

widze że jesteś z wawy, spotkaliśmy się kiedyś już gdzieś ?
A co powiecie o oponach ? Jakie byłyby dobre na suche DH, waga nie gra roli w sumie bo na codzień będzie coś innego.
: 14.05.2008 13:13:59
autor: KaczorAC1
Intense DH FRO Lite ! Zajebiste
Mam co i są super. Tam gdzie reszta traci przyczepność Ty lajtowo se to przejeżdżasz. Minusem może być waga i to że dość szyba sie ścierają.... Zapomniałem - Cena też... chociaż jak na racing DH to są w spoko cenie.
: 14.05.2008 13:21:01
autor: Zaborowski1
KaczorAC1 Waga nawet przy rozmiarze 2,35 nie jest straszna , a ze ścieranie to nie wiem co ty mówisz... Wystarczy co sezon zmienić i to jest chyba normalne , i co do ceny to jak na te opony cena jest bardzo dobra... Zobacz ile kosztują np. Micheliny
: 14.05.2008 13:40:33
autor: Spaced
wojtek1111 nie mam demo :P Mam rower o podobnej długosci jak pisalem

Demo nie ma przestawnego kata głowki tylko od wysokosci widla ten kat zalezy.
Ja mam lapierre dh-230.
wojtek1111 jak na suche Warszawskie terenty to moze cos z niskimi oporami? Wez sobie hutchinsona barracude i ze stansem na ust przerób na 721 to bedziesz miec naprawde szybkie toczenie.
: 14.05.2008 13:54:08
autor: wojtek1111
no właśnie myślałem nad czymś z intense. To że się ścierają to nie jest problem bo i tak będę tylko w górach na nich jeździł co jednak często się nie zdarza.
SpacedNa warszawe planuje zakupić larseny mimo bądź kende sbe

po co więcej ? :P Teraz mam lerseny mimo 2.0 chyba i jest bardzo dobrze jak na wawe, póki nie wylatuje z profili to jest dobrze
Nad ust myślałem bo to w sumie bardzo ciekawe rozwiązanie i od zawsze chciałem coś takiego mieć, tylko znając moje szczęście coś rozwale przy robieniu tego :/
: 14.05.2008 14:49:04
autor: Spaced
wojtek1111 to zawsze mozesz kupic obrecz ust + opone ust. Trudno tak cos rozwalić

A larseny sa dobre na miasto. Lepiej moim zdaniem niz kende moim zdaniem. Nie spodziewalem sie, ze o takie opony ci chodzi.

: 14.05.2008 15:18:09
autor: wojtek1111
Spaced no nad takimi obręczami też myślałem, wszystko zależy jak bardzo będę chciał zaszaleć :P ale jest jeszcze problem w postaci takie że nie ma zbyt dużego wyboru opon w pl na ust :/ ale podobno zwykłe opony też da się tak założyć na taką obręcz bez dętki, prawda to ?
Co do opon... pare lat temu śmigałem na kendzie nevegal 2,7 z tyłu po wawie
powiem szczerze że to była najgłubsza rzecz jaką mogłem zrobić
Teraz kupuje oponki adekwatne do potrzeb danej miejscówki

dlatego na wawe biore larseny, na suche DH może te intense a na błotko mam swamp thingi
a co powiecie o korbach LX do tego bike'a ?
: 14.05.2008 15:36:49
autor: KefirQn
hehe czlowieku

ja nawet na larsenie po mokrym smigam w krk wypasna oponka naprawde

a co do lx to bardzo fajna korba i mysle ze spokojnie sie nada ;D
: 14.05.2008 15:54:52
autor: Spaced
wojtek1111 tak ale zwykle opony na obreczy ust nie sa dla tej obreczy zdrowe podobno. Zreszta moze pod koniec sezonu ogarnij rant u Górnika to zobaczymy czy ta obrecz jezdze sie do ust nadaje :P
A co do wybóru opon to powiedzmy sobie szczerze jak chcesz kupic opone w dobrej mieszance i szerokosci to i tak w PL musisz stanać na głowie zeby to dostąć (miekkie wet screamy, dh mudy, miekkie rollery czy miniony) wiec nie ma co sie zamartwiac. Z zachodu dochodza te opony tak samo a CRC ma 90% potrzebnych opon do szczescia kazdemu człowiekowi. Niedawno 2.5'' wetscreamy 42a zamówilem na ust
