Strona 1 z 1
Psujący się Shiver :|
: 18.05.2008 08:11:53
autor: Johnyk
Siema. Mam Shivera DC 2003r. no i ostatnio zaczął mi siępsuć, ale podobno jest nie do zajechania :| Jadę sobie wczoraj spokojnie po mieście, dźwigam kółko, żeby wjechać na krawężol, wjechałem jade dalej. Słyszę jakiś szum. Staję, patrzę, olej mi się od dołu wylewa :| i nie ma tej śrubki mocującej tłumik :| No to wracam się, patrze, śruba leży przy krawężniku. Miałem kombinerki, wkręciłem ją, jadę dalej. Oczywiście 300ml z lagi już wyparowało, ale co tam... Pojechałem po kilku krawężnikach śrubka zaś wyleciała, potem zaś a na końcu dało się ją włożyć do końca i wyciągnąć normalnie palcami :| Po oględzinach zauważyłem że w tłumiku od dołu brakuje gwintu, który prawdopodobnie sie zerwał. I tu pytanie - bo w shivie jest tak, że w tłumiku jest gwint i w nakrętce jest gwint, a to wszystko łączy niezależny, wkręcany do obu gwintów, nagwintowany kawałek pręta. Zastanawiam się, czy nie wziąć gwintownika i nie nagwintować tłumika i nakrętki na rozmiar większe, kupić rozmiar większy kawałek pręta i powinno być ok...
Jakby mi tego mało, ostatnikmi czasy zauważyłem, że coś słabo pracuje tłumienie powrotu i czuję się, jakbym jeździł na... XCR ? Duro Triple ? Nie wiem z kąd to, czy to kwestia regulacji, ale tłumienia nie ma.
Ponadto zauważułem, że na spręzynach jest jakby troche luzu - tzn jak rower stoi, a go podniosę to golenie wychodzą jeszcze ok 7mm - 1cm.
Co z tym wszystkim zrobić? Nie po to kupowałem amora za 1200zł, żeby po niespełna miesiącu (!) już się zepsuł :| Z góry dzięki za pomoc.
: 18.05.2008 11:34:48
autor: wiecio
hehe ja mam podobny problem, tyle że mam shive z 2002 i urwala mi sie ta śruba od dołu. U mnie ta śruba jest polączona z tłumikiem na stałe, więc nie wiem czy w 2003 była jakaś zmiana, a może poprzedni właściciel już urwał u Ciebie tą śrube i nagwintował tłumik pod nową? Ja właśnie tak zamierzam zrobić teraz mój tłumik, bo dokupic luzem tłumik ciężko i kosztuje w gregorio 600 zl.
: 18.05.2008 11:57:58
autor: XXX
ja bym nagwitowal poprostu i naprawil...
wiecio dawno pytales w gregorio o ten tlumik? mi kiedys napisali ze 900zl komplet do Shivy.... i albo mi sie zdaje albo oni kazdemu inna cene podaja.... ale to takie moje spostrzezenia
: 18.05.2008 17:29:01
autor: Johnyk
wiecio nie, śruba nie jest na stałe, bo wtedy jak bym miał rozebrać amora? Jest normalnie wykręcana. Myślicie, żeby nagwintować? A tam jest jakiś super gwint, że musze to dawać do tokarza, czy wystarczy kupić gwintownik i samemu to zrobić...
: 18.05.2008 18:38:25
autor: SeraaX
na crc są tłumiki do shivera, ale tylko do '01 190mm za 80 funtów
Johnyk jak nie masz już gwintu to chyba nie jest istotne jaki był,
sprawdź po tym pręcie co Ci został.
Jak umiesz to zrobić to pewnie sam nagwintujesz na więskzy rozmair, bo tłumik jakiś mega twardy na pewno nie jest.
Tylko nie pożałuj kasy na gwintownik i sie z tym nie spiesz

: 18.05.2008 18:42:25
autor: PoleK
Johnyk co do luzu na sprzezynasz to czy Ty nie mowisz o sagu? amor musi sie zapasc jak na niego siadasz a nieraz nawet pod ciezarem roweru sie zapada...
poza tym musisz miec niezly burdel w srodku jesli od jakiegos jzu czasu nie masz tlumienia...
: 18.05.2008 18:45:54
autor: Johnyk
PoleK no sag sagiem bo jak siadam to faktycznie się zapada, ale żeby pod ciężarem roweru? No fakt, że on waży 25kg ale, żeby aż tyle sie zapadał? Co do środka... mam już dość, nie wie ktoś może co z tym może być? Może źle wyregulowałem...
: 19.05.2008 16:42:51
autor: wiecio
śruba juest na stałe połaczona z tłumikiem w 2002. Po prostu puszka tłimka i ten precik nagwintowany to jeden odlew. Amora rozbierzesz poprzez odkręcenie dolnej nakrętki. Może u Ciebie jest inaczej bo masz shive 2003
: 19.05.2008 17:39:08
autor: Jonasz
Johnyk co do gwintu, to ja bym kupił gwintownik i to nagwintował. Powinno być okej. Jeśli chodzi o "sag" to weź podkręć troche na regulacji twardośći żeby był twardszy i już nie będzie się zapadał pod ciężąrem roweru.
A najlepiej to ja na twoim miejscu był uzbierał kasy, rozebrał całego amora- posprawdzał, zalał nowym olejem i zobaczył jak z tym tłumieniem. Bo skoro nie działa to musi być konkretny syf.
p.s jaką masz gęstośc oleju?
: 19.05.2008 21:22:20
autor: Johnyk
Skoro
Jonasz odświeżył to mówię jak jest

Dzisiaj rozbieram sobie shive, żeby przeczyścić nieco bo miałem to gwintować i sprzedawać. No myje myje wszystko ładnie czyste z połyskiem. Patrze sie na ten tłumik... No gwint jest.. Wkręcam tą śrube no trzyma się... Nie wiem jakim cudem wtedy widziałem, że gwint jest zerwany, może moje nerwy na amora + słaba widoczność i lekkim mroku + mała dziurka przez którą mogłem to zobaczyć dało takie efekty, ale teraz jakoś jest wszystko OK. Śruba nie chciała się wtedy wkręcić przez to, że tłumik się obracał i nie było jak. Co do czyszczenia - faktycznie przydało się, bo jeszcze niedawno w obu goleniach kolor oleju był inny. a z wnętrza wyleciało nieco syfu. Olej miałem 7.5W teraz musze dać inny.. Lepiej 5? Czy zostać przy 7.5?
: 19.05.2008 21:57:33
autor: KaczorAC1
Zależy , 5W jest spoko gdy jeździsz w DH. Jeżeli lubisz czasem coś poskakać dalszego czy podropować to 7.5 jak najbardziej.
Nie odpowiadała Ci praca na standardowym 7.5 ??
: 19.05.2008 22:25:28
autor: Johnyk
Nie no odpowiada, ale skoro mogła by być jeszcze lepsza... Swoją drogą jak wylał mi się olej z jednej goleni na chodnik, to nie będę wymieniał go tylko w jednej. A jak już się wziąłem za czyszczenie to nie bede do czystego amora lał brudnego oleju
