Strona 1 z 1

Przedni hamulec haczy przy gwałtownych skrętach roweru

: 14.07.2008 17:22:10
autor: BoniuBOSS
Witam

Mam trochę dziwny i dla mnie nie zrozumiały problem z przednim hamulcem. Jak podniosę przedni widelec do góry i zakręcę kołem to tarcza nie haczy o klocki hamulcowe a jak jeżdżę rowerem i gwałtownie pochylam rower skręcając w lewo albo prawo to klocki lekko przycierają o tarczę i słychać że haczą.

Widelec: RS Tora 318 U-Turn 130mm
Hamulec: Tektro Augira COMP 180mm Hydrauliczny
Przednia piasta: Shimano HB-M475
Koło przód: AlexRIMS DP17 DISC

Czy wie ktoś może jak zniwelować ten problem ponieważ trochę mnie on irytuje?

: 14.07.2008 17:28:29
autor: Gardor
Hmmm mi sie wydaje że z tym nic nie zrobisz ponieważ masz amora na zwykła os 9mm która nie ma takiej sztywności i ociera prze skrętach.

: 14.07.2008 17:44:32
autor: BoniuBOSS
A zmiana przedniej piasty i koła na szersze, bardziej sztywniejsze by coś pomogło?

: 14.07.2008 17:48:24
autor: Gardor
Zawsze możesz założyć ośkę do piasty na śruby bo pewnie masz szybko zamykacz ale na cuda nie licz xD

: 14.07.2008 17:53:49
autor: greenman
zmiana kola, oski, piasty nic nie da !
mam z1 sport na sztywna oske i juicy 203mm i cały czas w zakretach mi tarcza dzwoni, ja sie juz przyzwyczaiłem :)

: 14.07.2008 17:56:24
autor: BoniuBOSS
No tak ale Ty masz kolosalny skok. Skoro mówicie że to normalne to ok.

: 14.07.2008 18:33:50
autor: PoleK
jaki kolosalny skok:P? z1 ma za 150 ta wersja chociaz?

jednemu dzwoni drugiemu nie, zalezy jak lezy:)

: 14.07.2008 22:18:00
autor: emhyr
dzwoni zawsze jak masz duza tarcze i gwaltownie skrecasz, mi przy 203mm tez dzwonilo, ale to od tego ze przy wiekszej predkosci, podczas skrętów tarcza sie wygina od prawdopodobnie oporu powietrza i "dzwoni" o klocki, musisz z tym zyc

: 15.07.2008 06:57:30
autor: BoniuBOSS
Skoro tak to mówi się trudno. Jakoś nauczę się z tym żyć. Dzięki za pomoc.

: 15.07.2008 08:00:49
autor: MUSZEL
Ja mam Avid BB5 na tarczy 203, Junior T 06 na 20mm i piasta Novateca i też na zakrętach dzwoni (dosłownie jak dwonek) choć tarcza jest prosta. Jedyny sposób to rozregulowanie hamulca. Dzwoni teżczasem przy większych skokach

: 15.07.2008 09:03:20
autor: ArthurGreen
emhyr - nie wiem jakie prędkości musiał byś ośiągać by Ci się tarcza wyginała od oporu powietrza.. Raczej już w setkach km/h trzeba by było liczyć..

Normalna sprawa że dzwoni, jeszcze przy Twojej piaście. Też zależy troszkę od zacisku.. Zauważyłem, że o wiele większe odstępy od klocka/zacisku są w Shimano.. Avid już na przysłowiową "żyletkę" musi być wyregulowany by na "postoju" nie obcierał..

Nie ma się czym przejmować..

: 15.07.2008 18:38:02
autor: brooce
emhyr pisze: to od tego ze przy wiekszej predkosci, podczas skrętów tarcza sie wygina od prawdopodobnie oporu powietrza i "dzwoni" o klocki
:lol: :lol:
Padłem xD


To normalne że tarcza się wygina... ja mam 180 mm z tyłu i też ociera... we znaki daje się efekt żyroskopowy tarczy, który ją lekko wygina - i jesli masz klocki w miare blisko tarczy, to hałasuje...

Kurcze, ale teorie tu poszły :)

: 16.07.2008 17:31:43
autor: B.Z.
Muszel - z BB5 to jest jeszcze inny problem, w nim po prostu latają klocki, bo sprężynka rozpycha je tylko na środku i potrfi się pod wpływem wibracji ustawić lekko na ukos.

: 16.07.2008 17:43:15
autor: ArthurGreen
brooce - też padłem.. Jak tarcza o grubości milimetra, czy dwóch może mieś jakiś opór czołowy ?? Wychodzi na to, że może ;)

: 17.07.2008 21:02:47
autor: XXX
moim zdaniem to tarcza sie tak jakby minimalnie wygina czy cos ale raczej nie od oporu powietrza :D
do tej pory myslalem ze to od sztywnosci amora zalezy ale dzis jechalem sobie po asfalcie dosc szybko i robilem taki slalom z nudow :P (samochody tam nie jezdza:D)
i tez dzwonila mi przednia tarcza w HOPE MONO 4....
a amor to 66RC wiec dosc sztywny...




a to z tym powietrzem to dobre jest :D
ja chyba nie bede trzymal palcow na klamkach jak bede jechal bo wystajace palce stawiaja opory powietrza :D:D:D hehe

: 18.07.2008 08:42:41
autor: Mąka
ja mialem identycznie to samo a mialem piaste joytech :P. a teraz mam novateca na maszynach i juz tak niema. a mozesz miec tez lekkie luzy na osce to ja dokrec i powinno byc wporzo.