Pytanie do osób serwisujących Pike'a
: 17.07.2008 09:35:32
Pozwolę sobie na re-thread z forum konkurencji ;)
Jako że wziąłem się za pierwszy przegląd widelca, i leży w negliżu wyczyszczony na biurku :) zapytam o parę spraw, bo nie chcę spaprać roboty a i przy okazji dowiedzieć się czegoś:
1.Jak się wyjmuje uszczelki? Jakoś nie mam serca wciskać tam śrubokręta, ale to chyba jedyny sposób... Jeśli tak, to w którym miejscu odchylić/podważyć/wyciskać... ?
2.Uszczelki mam na razie w dobrym stanie, ale przyszłościowo zapytam, które stosować? Oryginalne RS czy zamienniki Enduro? Cena chyba porównywalna...
3.Między uszczelką kurzową a olejową jest wciśnięta taka oto żółtą gąbeczka – http://img210.imageshack.us/img210/9701 ... bkagi1.jpg. Oto uszczelki bez gąbki - http://img210.imageshack.us/img210/1653 ... lkija1.jpg , a oto z tą gąbeczką „dystansującą” przestrzeń między olejowymi a kurzowymi http://img210.imageshack.us/img210/1360 ... bkavz2.jpg. Pytanie – czy ta żółta gąbka jest tam konieczna? Czy uszczelki-zamienniki (np. Enduro) posiadają w komplecie taką gąbkę?
4.Przy składaniu sztućca, czym najlepiej „nasączyć” uszczelki, a właściwie czym nawilżyć wspomnianą gąbkę? (bo ma ona jak się domyślam funkcję smarującą/czyszczącą). Po prostu wytłuścić trochę olejem, którym będę zalewał górną lagę (5W), czy może dać tam trochę czerwonego FinishLine'a? (ponoć sprawdza się jako smarowidło pod uszczelki – nieraz sam, lecz od góry, odchylałem kurzowe i wciskałem go pod nie – pomagało, dlatego myślę że do środka też można go dać). Przy rozbieraniu widelca widziałem że fabrycznie były tam resztki jakiegoś stałego żółtego, nieprzezroczystego smaru.
5.RS zaleca wlać przez dolne dziury 15ml oleju na każdą lagę – lepkość 15W, choć i piszą że może być 5W (tak jak główny olej), ma to smarować widelec od dołu. I teraz pytanie, czy jak doleję tam trochę więcej wpłynie to na mniejsze dobijanie widelca? Teoretycznie tak, tyle że nie chcę tam niczego zniszczyć przy dobiciu...
Wiem że ludzie zawsze odradzają dolewanie większej ilości oleju do tłumika Motion Control - i słusznie, bo ma budowę zamkniętą i może ten plastik rozsadzić. Natomiast nie wiem właśnie jak to jest z dolnymi lagami...
6.Jakim smarem przesmarować u-turnową sprężynę? Domyślam się że jakiś stały, choć stosunkowo rzadki smar. Tylko konkretnie jaki?
Pozdrawiam
EDIT: Linki poprawione.
Jako że wziąłem się za pierwszy przegląd widelca, i leży w negliżu wyczyszczony na biurku :) zapytam o parę spraw, bo nie chcę spaprać roboty a i przy okazji dowiedzieć się czegoś:
1.Jak się wyjmuje uszczelki? Jakoś nie mam serca wciskać tam śrubokręta, ale to chyba jedyny sposób... Jeśli tak, to w którym miejscu odchylić/podważyć/wyciskać... ?
2.Uszczelki mam na razie w dobrym stanie, ale przyszłościowo zapytam, które stosować? Oryginalne RS czy zamienniki Enduro? Cena chyba porównywalna...
3.Między uszczelką kurzową a olejową jest wciśnięta taka oto żółtą gąbeczka – http://img210.imageshack.us/img210/9701 ... bkagi1.jpg. Oto uszczelki bez gąbki - http://img210.imageshack.us/img210/1653 ... lkija1.jpg , a oto z tą gąbeczką „dystansującą” przestrzeń między olejowymi a kurzowymi http://img210.imageshack.us/img210/1360 ... bkavz2.jpg. Pytanie – czy ta żółta gąbka jest tam konieczna? Czy uszczelki-zamienniki (np. Enduro) posiadają w komplecie taką gąbkę?
4.Przy składaniu sztućca, czym najlepiej „nasączyć” uszczelki, a właściwie czym nawilżyć wspomnianą gąbkę? (bo ma ona jak się domyślam funkcję smarującą/czyszczącą). Po prostu wytłuścić trochę olejem, którym będę zalewał górną lagę (5W), czy może dać tam trochę czerwonego FinishLine'a? (ponoć sprawdza się jako smarowidło pod uszczelki – nieraz sam, lecz od góry, odchylałem kurzowe i wciskałem go pod nie – pomagało, dlatego myślę że do środka też można go dać). Przy rozbieraniu widelca widziałem że fabrycznie były tam resztki jakiegoś stałego żółtego, nieprzezroczystego smaru.
5.RS zaleca wlać przez dolne dziury 15ml oleju na każdą lagę – lepkość 15W, choć i piszą że może być 5W (tak jak główny olej), ma to smarować widelec od dołu. I teraz pytanie, czy jak doleję tam trochę więcej wpłynie to na mniejsze dobijanie widelca? Teoretycznie tak, tyle że nie chcę tam niczego zniszczyć przy dobiciu...
Wiem że ludzie zawsze odradzają dolewanie większej ilości oleju do tłumika Motion Control - i słusznie, bo ma budowę zamkniętą i może ten plastik rozsadzić. Natomiast nie wiem właśnie jak to jest z dolnymi lagami...
6.Jakim smarem przesmarować u-turnową sprężynę? Domyślam się że jakiś stały, choć stosunkowo rzadki smar. Tylko konkretnie jaki?
Pozdrawiam
EDIT: Linki poprawione.