Spaced - im dłuższe ramię tym mniejsza siła. Tak uczą na fizyce w szkole

. To oznacza mniejszą siłę tarcia konieczną do wywołania tego samego opóźnienia, a więc prościej mówiąc większa siłę hamowania. Z mniejszego tarcia po części wynika większ odporność dużej tarczy na przegrzanie. To dlatego V-ki sa takie mocne, mimo, że skok klocków (co za tym idzie przełożenie ruchu klamki n ruch klocków) jest minimum 2 razy większy niż w tarczówce. jest jednak inny myk - tarcza 160mm w zestawieniu z dobrym zaciskiem w zupełności wystarcza, żeby rower stanął dęba, większa siła hamowania większej tarczy tak naprawdę się nie przydaje (co nie znaczy, że takowa nie występuje) natomiast większa odporność na przegrzanie jak najbardziej .
Lomek - to co napisał Twój ziomal oznacza miej wiecej tyle, że tozarżnięty złom, który nie trzyma oleju i dlatego nie ma tłumienia. Prawdopodobnie problem jest powżny, bo gdyby taki nie był to by gość zalał olej i byłoby git A że popyla się jak on to określił "zadymście" to potwierdzam, jak mam jechać długo po równym to też odkręcam tłumienie na minimum, dobrze wybiera wtedy płyty chodnikowe, drobne patyki, ale im większe przeszkody tym większe problemy z dobijaniem i odbijaniem, o skokach na czymś takim to zapomnij.