Strona 1 z 1
Co jeszcze do modernizacji (spec enduro)
: 24.07.2008 19:46:24
autor: Avalanche
Siema,
Doradzcie co wymienić w swoim specku ponieważ będę miał na modernizację jakieś 3000 i nie wiem co wymienić, nie ukrywam że chiał bym jeszcze troszke zejsć z wagi (teraz 16,5) Rowerek ma służyć do dh i fr z przewagą na dh.
Poprostu moim celem jest zbudowanie lekkiego roweru na polskie trasy dh.
Specyfikacja:
Rama: Spec Enduro pro z 5 elementem
Amor: Domain 302
Heble p/t: Hayes hfx / shimano 525
Obręcze p/t 26/24 single track
Piasty: ns
Korba: saint
Przerzutka: shimano 105
Kierownica: Hussefelt
Mostek: holzefeller
Sztyca: RF Diablous
Siodło: Selley Italy
Opony: panaracer fire fr
Łańcuch: stare xt na 8
Kaseta: alivio
Monetka: XT na 8
Geje: Hussefelt
Stery: Cane Creek
Napinacz bop + dolna rolka
I to chyba było by z grubsza na tyle. Tu macie foto
http://img352.imageshack.us/img352/2921/imag0013pi5.jpg
pozdro
: 24.07.2008 20:26:34
autor: Steel2
kierownica, mostek ( jak lekkie to sunline ), Kaseta na XT, porządne koła, lekkie siodło, możesz pomyśleć nad lepszym damperem ( również powietrznym )
: 25.07.2008 07:16:13
autor: Avalanche
W sumię myślę nad dwoma opcjami wymienić koła, hamulce i wrzucić jakiś fajny napęd, a jak zostanie kasy to jakaś kierownica, mostek. Albo druga opcja kupić amora (totema albo 66rc3) i jakieś fajne heble. Jak która możliwosć będzie lepsza i jakie komponenty dobrać żeby zmieścić się w sumie, a były w miarę lekkie

: 25.07.2008 07:35:14
autor: prosty
Moim zdaniem najważniejsze są lekkie i mocne koła, i przede wszystkim 26"/26" - 24" się nie sprawdza, przede wszystkim z powodu problemu z oponami - nie wiem czy są jakieś MUD'y na 24" a w polskich warunkach to praktycznie podstawowe gumy... Single tracki są lekkie i w miarę wytrzymałe, jak nie będziesz ich mocno katował powinny wytrzymać, ale rozejrzałbym się za czymś kapkę mocniejszym. Zmieniłbym hamulce na Avid'a albo
Formule. Napęd na Sram'a , powietrzny tłumik to też nie głupi pomysł o ile starczy kasy, no i docelowy lżejszy powietrzny widelec np Boxxer WC

potem pozostaje walka o gramy na lekkich komponentach typu sztyca mostek kierownica, a tu za każde kilka gram trzeba dołożyć kilka stówek :-/
pozdrawiam,
: 25.07.2008 09:39:39
autor: klexuh
prosty pisze:no i docelowy lżejszy powietrzny widelec np Boxxer WC
jakos mi sie to nie widzi...
Avalanche dobrze mysli o totemie wedlug mnie.. ja bym zmienil amor na totema i damper na DHX 5 Air i mysle ze jak sprzedasz tego domaina i 5th to jeszcze ci powinno troche kasy zostac.. no i do wyboru, do koloru : barset, naped, heble ;]
: 25.07.2008 09:43:20
autor: Steel2
Boxxera nie ma co pakować, Totem będzie dużo lepszym rozwiązaniem. I lżejszym.
: 25.07.2008 10:18:25
autor: uzurpator
Avalanche pisze:Doradzcie co wymienić w swoim specku ponieważ będę miał na modernizację jakieś 3000 i nie wiem co wymienić,
Jeżeli nie wiesz co wymienic, to prawdopodobnie nie chcesz nic wymieniac. Ale pytanie kontrolne - czego brakuje temu rowerkowi podczas jeżdżenia tam gdzie jeździsz? Co _obiektywnie_ uzyskasz spadając ~1kg z masy? Czy wydanie 3k np na 2 tygodnie w alpach na tym rowerku nie będzie lepszym posunięciem niz wpakowanie tego w rower?
: 25.07.2008 10:30:38
autor: haker23146
zainwestuj w carbon klamki podlkadni kierownice sztyce od siodla mostek zacisk od sztycy jakis fox 36 leki byl by dobry
: 25.07.2008 10:30:38
autor: Avalanche
Powiedz mi
uzurpator czy jest w tym coś zlego że chce mieć lepszego bika

A w temacie chodzi mi o to czego wymiana jest bardziej konieczna....

: 25.07.2008 15:12:16
autor: FreeMan
hamulce np. saint
kola np. hope pro 2 + dt competition + alu nyple + obrecze jakie chcesz ale cos okolo 555g
kiera cos karbonowego
mostek cos ponizej 200g
pedaly
http://allegro.pl/item400692808__nowe_p ... fr_dh.html
kaseta jak na osemke to szukaj starego xt, xtr, dura ace
no i oponki jakies leciutkie wg upodoban
: 26.07.2008 00:00:24
autor: Spaced
Totem to przesada. Lyric Solo Air czy Uturn lepiej.
Co do zmian to za 800 cos zl na CRC pamietam mozna bylo zlozyc kola ex721 + hope pro II. Za ok 1000zl. Moze mniej, moze wiecej mozesz dostac damper lepszy (Monarch, DHX air 4/5 , Rocco czy Evolver - kazdy styknie).
Domaina sprzedajesz za jakies 800zl moze wiecej i masz kase na Lyrica uzywanego.
Reszta to mniejsze czesci i tansze zabawy, ktore mozna zmieniac raz na jakis czas niskim kosztem (potem bym HFXa na cos lzejszego zmienil)
Kiera i mostek na razie stykna.
: 26.07.2008 08:12:00
autor: Avalanche
No w sumie lyric by pasował idealnie ale czy te 160 to nie zamało troszkę

Jednak bym chiał żeby mi amor dość dobrze wybierał... Myślalem nad Totemem solo air albo nad 66 rc3 ata oba ważą ok 2,6, a teraz doszedl jeszcze lyric. No ale wiesz nie mam techniki hilla i trochę się o niego boję. Co do reszty to by mi pasowała, damper włożył bym dhx 5 air, bo od roco zbiorniczek nie wejdzie a z evolverem nie mialem jeszcze styku...
: 26.07.2008 22:58:54
autor: Spaced
Avalanche rc3 ata nie wazy 2.6kg. Ogarnij strone marz intional. Do tego Totem i RC3 wyzsze beda wiec wiec ci sie geo zwali. Skoro i tak masz rame z takim skokiem jakim masz to daj do niej pasujacy amor.
A co do nie wyrabiania Lyrica - przedwczoraj na trasie w mariborze jechal tu typ na Lyricu i Commencalu meta i jakos mu sie rower nie rozpadl

Zreszta jak sie martwisz o skok z przodu to o tyl tez powinienes
A co do evolvera - starszy ma w banshee scream i spoko. Bardzo duzo ustawien ma przede wszystkim. Tlumienie jak w revoxie. Ja mam DHX aira i po tuningu komory w mojo pracuje ladnie. Wczesniej troszke za liniowy byl na mój gust ale do twojej ramy wejdzie mniejszy damper wiec przy mniejszej komorze moze charakterystyka bedzie lepsza.
: 26.07.2008 23:13:22
autor: freed
Avalanche Ile dałeś za ramę? napisz mi tu,lub pm,to dla mnie ważne.
Co do lajtowienia. Rama ma 150mm skoku więc nie ma ładować co dużo więcej. Kumpel ma w sx-ie totema i np. mial przez pare dni domaina 160 jak totem na serwisie był,dużo lepsze kąty były. Celował bym w foxa 36 van rc2 + air na tył. Zgrała by się zawiecha. Koła mavic ex 721 + hope,hample juicy carbon 203, kaseta xt itd...
: 27.07.2008 07:21:01
autor: Avalanche
freed Za ramę dalem 2400 z damperem, sztycą, i tylnym zaciskiem może się zdawać dużo, ale stan przktycznie jak nowy
Spaced Z tym skokiem chodzi mi o to że w sotanich latch nie schodzilem ze skoku poniżej 170 i się obawiam że jednak przy 160 nie będę się czył komfortowo, ale skokro ma być geo lepsze to cóż warto poświecić te 2 centy
Ale za to kusi mnie ten fox waga praktycznie taka sama a jak z pracą
Co do dampera to wcale taki mały nie jest 222

To cóż do waliki doszedł jeszcze evolover. Cóż kupię to co mi się trafi z rozsondną cenę
