Strona 1 z 1

Bicie tarczy, powod?

: 04.08.2008 16:04:28
autor: andzejus
Mam problem, zamontowalem nowiutkie tarcze 203mm A2Z na przod i tyl, z przodu siedzi uzywana piasta FUNN Big Bertha, z tylu nowa Dartmoor FreeForce. Obie tarcze przykrecone sa 6 srubkami (nowymi :P ) na torx, ale bez uzycia podkladek. Staralem sie dosyc dokladnie i "po przekatnej" dociagac sruby, ale efekt nie jest zadowalajacy. Z tylu wystepuje bicie bliskie 1mm, z przodu sytuacja jest lepsza, ale i tak cos sie "kolysze". Teraz prawdopodobne przyczyny :wink: :

1. To standardowa sytuacja przy tarczach 203mm i bicie miesci sie w dopuszczalnej normie.
2. Pomysl przykrecania tarcz bez podkladek byl pomylony. :twisted:
3. Tarcze A2Z to szmelc.
4. Powinienem kupic klucz dynamometryczny bo nierowno podokrecalem srubki.

Z gory dzieki :D

: 04.08.2008 16:07:56
autor: Steel2
3 :)

: 04.08.2008 16:25:04
autor: mlody8899
tez mi sie tak wydaje chociaz 1 opcja tez jest dopuszczalna ale nie az 1mm. ja mam bez podkladek i jest dobrze

: 04.08.2008 16:33:15
autor: Chrabał
Pierwsze słyszę o podkładkach pod tarcze ,.... no ale to nieważne.

Pytanie czy tarcze obcierają tylko w czasie jazdy czy zawsze, nawet jak rower stoi i zakręci się samym kołem.

Jeśli tylko w czasie jazdy to znaczy to że tarcze są gówniane i zwyczajnie zbyt wiotkie - wygina je pęd powietrza. Natomiast jeśli zawsze - to są pokrzywione i trzeba posiedzieć cierpliwie i metodycznie z kombinerkami (lub specjalnymi kluczami do prostowania tarcz) i wyprostować :))

: 06.08.2008 15:06:35
autor: sebonk
Chrabał pisze:Jeśli tylko w czasie jazdy to znaczy to że tarcze są gówniane i zwyczajnie zbyt wiotkie - wygina je pęd powietrza.
to sie usmiałem.... jesli pod czas jazdy to zwyczajnie w swiecie wpadaja w wibracje - kiedys mialem tarcze hayesa ktore 203 mm mające tylko 8 piór i np przy gwaltowanym skrecaniu lubiły dzwonic.(dla odmiany avidy mają 12 piór). powodem owego wpadania w wibracje moze byc tez niedokladne wywazenie tarcz. Teraz mam 200mm grimeca i jest idealnie prosta, oraz avida 160mm i tez jest idealnie prosta.... zero wirbacji itp.

A co do pokladek to zapewne chodzi o ich stosowanie pod srubki, a nie bezposrednio pod tarcze, co faktycznie mija sie z celem.....

a moja diagnoza jest taka ze tarcze sa marnej jakosci i dlatego sa fabrycznie krzywe albo zostaly przypadkiem skrzywione.

: 06.08.2008 15:24:59
autor: ArthurGreen
Też się nie spotkałem z podkładkami pod tarczę, ale np kumpel regulował przy Juicy tak hample.. Wycinał 1 wielką podkładkę z puszki i pod tarczę.. Najlepsze, że to skuteczny patent..

Chrabał Mam nadzieję, że z tym "pędem powietrza", to był żart?

Co do tematu, to jedynie wina tarcz..

: 06.08.2008 15:42:35
autor: wojtec
no raczej mm bicia to nie jest norma w tarczach 203 ...
mysle ze sprzedali Ci lipne tarcze - chociarz a2z to lipa to mialem kiedys i napewno nie bylo 1mm bicia ...

wyprostuj sobie tarcze i po klopocie mi po glebie wygiela sie tarcza od hujesa tak ze kolo nie chcialo sie obracac wziolem klucz fracuz i wyprostowalem tak ze teraz jest moze 0.1 mm bicia ...

: 06.08.2008 17:45:22
autor: eskimos28
To zeby nie bylo jak sie prostuje tarcze:PP Wez dlugasny srubokret i wsadz go miedzy piorami od drugiej strony niz skrzywiene.i odginaj gja w ten sposob az bicia nie bedzie.Ja mam magure julie i prostowalem nie raz i dziala pieknie ;]Pierwszy raz slysze o tych A2Z czy jakos tak.
PzDr

: 10.08.2008 20:25:42
autor: pawian
Tarcze - przynajmniej w hydraulikach powinny mieć "lekkie bicie" aby odbijały klocki , ale 1mm to za dużo...

: 10.08.2008 20:30:47
autor: Steel2
Zmień rowerowy