Strona 1 z 1
FOX DHX 5.0 BLOKUJE SIE PRAWIE W POłOWIE SKOKU
: 14.08.2008 15:38:32
autor: primoumf
WITAM WSZYSTKICH. MAM PYTANIE DLACZEGO BLOKUJE MI SIE DAMPER FOX DHX 5.0 PRAWIE W POłOWIE SKOKU ?? DODAM JESZCZE ZE CIśNIENIE W TłUMIKU JEST PRAWIDłOWE A TłUMIENIE DOBICIA ODKRęCONE NA MAKSA. I JESZCZE JEDNO ILE BY KOSZTOWAł SERWIS TEGO TłUMIKA?? Z GóRY DZIęKUJE ZA ODPOWIEDZI

[/img]
: 14.08.2008 15:53:21
autor: kubabike
cholera wie co sie dzieje
serwis u dystrybutora kosztuje 360zł
zrób se sam

jest bardzo łatwy.
: 14.08.2008 17:23:51
autor: off_road
jak chcesz mogę CI wykonać taki serwis po okazyjnej cenie

Chyba, że sam się do tego zabierzesz

: 14.08.2008 18:35:39
autor: primoumf
Dzięki za pomoc

A wiecie czy gwarancja obejmie taką naprawę ??
: 14.08.2008 18:37:41
autor: Steel2
Jak nie grzebałeś to obejmuje
: 14.08.2008 18:55:35
autor: off_road
jeszcze pytanie, na całkowicie spuszczonym ciśnieniu też nie chce włazić głębiej?
: 14.08.2008 19:12:21
autor: primoumf
Jak spóścisz ciśnienie całkiem to rozwalisz tłumik. Bo jak nie ma ciśnienia to olej przelewa się do jakiejś komory
: 14.08.2008 19:15:27
autor: off_road
primoumf nie piernicz, nie widziałeś pewnie nawet rozebranego dampera... ;|
Olej i powietrze są oddzielone w 100% pływakiem to raz i za cholerę nie ma się to jak wymieszać.
Śmiało spuść powietrze i zobacz czy się ugnie. Jeśli chcesz go w domu rozebrać odezwij się do mnie na priv.
DHX ma bardzo zbliżoną budowę do 5th i swingerów.

hmm mało? to masz foto na żywo

: 14.08.2008 20:03:09
autor: motomysz
NIE MOZNA UGINAĆ DAMPERA BEZ POWIETRZA W ZBIORNIKU !!
Ponieważ, to co nazywasz "pływakiem" przesunie się w stronę zaworka do pompowania.
W momencie gdy będziesz damper rozciągał z powrotem, wytworzy się podciśnienie (NIE BĘDZIE SPRĘŻONEGO POWIETRZA które będzie pchało pływak z powrotem za olejem) i damper zassa powietrze pomiędzy tłokiem a uszczelkami i tym samym się zapowietrzy !!
: 14.08.2008 20:05:55
autor: off_road
pod jednym warunkiem... jeśli naciśniesz zaworek i powietrze będzie mogło swobodnie wyrównywać ciśnienie... wtedy efekt zapowietrzenia jest niemożliwy do wykonania.
: 14.08.2008 20:28:59
autor: motomysz
off_road trzeba takie rzeczy pisać OD RAZU !
Ty wiesz, ja wiem, ale ktoś kto to przeczyta nie wie !
Zrobi tak, i będzie klął na czym świat stoi bo mu sie dżamper zapowietrzy

: 14.08.2008 20:33:30
autor: off_road
motomysz spoko mój błąd następnym razem dokładniej opiszę

: 14.08.2008 22:02:01
autor: primoumf
a odpowietrzenie obejmie gwarancja??
: 14.08.2008 22:04:59
autor: groochas
najprawdopodobniej pływak w zbiorniku jest zbyt płytko i w polowie skoku dobija juz do zaworu - efekt tego taki ze olej nie ma sie gdzie podziac i damper sie blokuje. Da sie to naprawic w kilka minut ale do tego trzeba wprawy. Spuszczasz powietrze, wykręcasz wentylek, odkręcasz lekko srube przy trzpień, przy pomocy np. szprychy wciskasz przez otwór po wentylku membrame z wyczuciem, nie za głęboko, nadmiar oleju powinien uciec przez poluzowana srube wokol trzpienia. Potem skręcasz, pompujesz - powinno grać. Powodzenia.
: 14.08.2008 22:39:31
autor: primoumf
aha DZIęKI ZA POMOC

a czy gwara to obejmie??

: 15.08.2008 00:26:14
autor: Moskit
Tak na moje to każde grzebanie samemu przy jakichkolwiek częściach grozi utratą gwarancji

ale ja bym tam się nie przejmował

: 15.08.2008 07:33:52
autor: off_road
Zapowietrzenia na 100% nie uznają na gwarancji. I krzykną za serwis więcej niż 260zł...
: 15.08.2008 09:35:05
autor: Gavron
U mnie też tak było ze swingerem.. i po godzinie dumania okazało się, że miałem za krótki łańcuch i blokował skok.. :]
: 15.08.2008 11:44:01
autor: primoumf