Strona 1 z 2
: 25.08.2008 11:47:08
autor: Steel2
- powietrzna sprężyna
- 36 mm lagi
- 2,7 kg
- tłumiki SPV
tyle przynajmniej w teorii
: 25.08.2008 12:09:26
autor: ArthurGreen
http://www.dh-zone.com/news/278.html
Ceny sądzę, że zostaną podane po oficjalnej premierze..
: 26.08.2008 21:48:02
autor: Liwcio
nie mogli wyp***** tego spv? (praca dorado z 2003 roku z tpc+ bardzo mi leżała, a spv jeszcze niegdy nie widziałem pożadnie chodzącego)
: 26.08.2008 21:53:17
autor: Noldorek
hmmm...intrinsic...raczej to tam wsadza...muszą...chyba ze zapomnieli o porażce SPV...
: 26.08.2008 21:56:16
autor: Steel2
Jak byście doczytali, to nazwa SPV została, ale podobno tłumiki są całkowicie przeprojektowane
: 26.08.2008 23:35:15
autor: Spaced
Steel2 w minute juz sa jakies nowe dziwne SPV z bajerem. Reklamuja to w dircie wiec podejzewam, ze cos podobnego pójdzie do dorado. Zabawne jest tylko to, ze intristric to w sumie spv na sterydach wiec to tez troche marketingowe wymysly.
: 27.08.2008 10:19:59
autor: off_road
hmm skoro na blaszkach zrobione to mamy doczynienia z aktywnym zawieszeniem hehe
tak więc można się spodziewać bebechów i pracy klasy HSCV

: 27.08.2008 16:49:39
autor: Driver
off_road pisze:tak więc można się spodziewać bebechów i pracy klasy HSCV
po co maja isc klase w dol ?
: 27.08.2008 17:23:32
autor: Spaced
off_road hscv to jednak stary tłumik. Miekko moze i jest ale ugina sie to z byle powodu. Albo go na miekko ustawiasz albo na stabilnosc. Intrinsic, foxa tlumiki czy boxxery tak nie maja. Dobre do taranowania rzeczy ale jak lubisz czasem rowerem podrzucic to juz kiepsko.
: 27.08.2008 18:32:14
autor: off_road
Spaced ale tu się już za wiele nie nawymyśla tak samo jak w damperach hehe

Teraz mamy albo w pełni aktywną niezależną zawiechę albo full manual jak to ma miejsce w przypadku nowych marzocchi

: 27.08.2008 20:00:16
autor: Steel2
off_road pisze:Spaced ale tu się już za wiele nie nawymyśla
Zdziwisz się pewnie jeszcze nie raz.
: 27.08.2008 20:11:57
autor: off_road
puki co brakuje nam systemów anty nurkujących przy hamowaniu oraz rozdzielania pracy amortyzatora automatycznie przód tył żeby wiedzieć na czym będziemy jeździć za kilka lat wystarczy zerknąć na aktualną ofertę technologiczną w motocyklach

: 27.08.2008 23:19:33
autor: Spaced
off_road no wlasnie, a do moto technologie z racingu wrc przechodza bo tam jescze wieksza kasa. Sporo jest do zrobienia. Samo rozróznianie kierunku dzialania sily jest dalej niedopracowane mocno (pomijam brak myslenia o nim w marzach) i niestety wplywa na prace.
: 28.08.2008 12:02:05
autor: uzurpator
Heh - chociażby kontrola tłumienia w zależności od prędkości roweru by się przydała.
Sprzężenie tłumika z hamulcem (coby wiedziec kiedy anti dive włączyc) też pewno się pojawi.
Jakiś układ z logiką rozmytą by się przydał na wejściu, badający prędkośc i amplitudę uginania i w zalezności od tego dobierał prędkośc pracy/twardosc sprężyny/sag i tłumienie (teoretycznie możnaby głęboki bruk zmienic w gładkia sfalt :>)
Żyroskop pozwoliłby na automatyczne włączanie lock-outów/pro-pedali etc.
Yep - jest co robic :>
: 28.08.2008 17:55:33
autor: Adifek
uzurpator pisze:Heh - chociażby kontrola tłumienia w zależności od prędkości roweru by się przydała.
Sprzężenie tłumika z hamulcem (coby wiedziec kiedy anti dive włączyc) też pewno się pojawi.
Jakiś układ z logiką rozmytą by się przydał na wejściu, badający prędkośc i amplitudę uginania i w zalezności od tego dobierał prędkośc pracy/twardosc sprężyny/sag i tłumienie (teoretycznie możnaby głęboki bruk zmienic w gładkia sfalt :>)
Żyroskop pozwoliłby na automatyczne włączanie lock-outów/pro-pedali etc.
Yep - jest co robic :>
Zgadza się, byłoby fajnie. Sprzężenie zawieszenia z hamulcami może juz niedługo sie pojawić. Zapewne pierwszy wprowadzi to RS, jako że Sram ma pod swoimi skrzydłami także Avida. Co do reszty będzie bardzo ciężko to wprowadzić. To tych wynalazków najpewniej będzie potrzebny prąd, więc albo będziemy go wytwarzać pedałując (beznadziejny pomysł, po co sie kupuje super rower, żeby się bardziej męczyć?!) lub będą wbudowane jakieś akumulatory -pomysł także idiotyczny, bo nie po to mamy rower, żeby nie być zależnym od zewnętrznych źródeł energii? Poza tym akumulatory są ciężkie, no chyba że do tego czasu wymyślą jakieś super lekkie, na co raczej sie nie zapowiada. Także ja jednak wolę sobie jeździć na swoim lekkim, nie potrzebującym zasilania, nie męczącym mnie rowerze z niedoskonałą zawiechą...
Pozdro!
: 28.08.2008 18:57:57
autor: off_road
Panowie te patenty istnieją i zostały wymyślone dla tego napisałem, że nic nowego się nie wymyśli.
Adaptacja pod dany sprzęt czyli preniesienie technologii z moto na rowerki a na to czekamy.
Wymyślenie technologii od zera a jej adaptacja to dla mnie różnice

: 28.08.2008 20:19:59
autor: Steel2
Nadal twierdze, że dobry jesteś jak już wiesz, że nikt nigdy nic w tym kierunku nie wymyśli. Wielu w historii już się tak wydawało i wszyscy się zawiedli.