Strona 1 z 1

Zmniejszanie wagi roweru...

: 28.08.2008 12:42:43
autor: FANKA
Chialam sie spytac jakie czesci moglabym wymienic aby zmniejszyc wage mojego GT Chuckera 3.0.
Amora juz mam lzejszego, sciagnieta przednia przerzutke i jedna zebatka z przodu (zalozony napinacz). Rower bedzie teraz wazyl jakies 15kg. Ale czy daloby rade go odchudzic do 14kg albo mniej? Tylko nie wiem na jakich czesciach mi najwiecej ubyje wagi.
Kierownice chce zostawic bo jest aluminiowa i bardzo dobrze mi sie na niej jezdzi.
Tu jest opisany moj rower:
http://rowery.onet.pl/4,35,139110,6845, ... przet.html
Zaproponujcie jakie czesci moznaby bylo wymienic i na jakie

: 28.08.2008 12:48:01
autor: Steel2
Jak nie masz kasy to się za odchudzanie nie zabieraj. Za to zbieraj lepiej na nowego amora.

Najważniejsza jest masa obrotowa, więc jak się uprzesz, to zmień koła na lżejsze ( koszt w miarę porządnych i lekkich ok 800 zł )

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... ghlight=dt

: 28.08.2008 13:41:13
autor: FANKA
Po przeczytaniu tego doszlam do wniosku ze najpierw zajme sie kolami (w szczegolnosci oponami i wymienie je na Continental Mountain King 26x2.4 bo sa leciutkie) Piasty i obrecze moze tez wymienie ale najpierw musze sie doweidziec ile waza te w moim rowerze

: 28.08.2008 13:44:08
autor: Steel2
Lekkie są, ale pamiętaj, że to opony dobrze zachowujące się przy dość dużym ciśnieniu, nie do skakania i nie w skały. Nie są też pancerne

: 28.08.2008 14:42:05
autor: Spaced
FANKA lepiej wez zwyklego maxxisa 2.35 bo conti to opony dziwne. Do tego jak juz kase wydawac to moze lepiej rame zmienic? ;)

: 28.08.2008 14:52:09
autor: Steel2
Myślę, że nie powinnaś nic zmieniać a zbierać kasę na większe zakupy.

: 29.08.2008 11:31:14
autor: FANKA
Steel2 pisze:Myślę, że nie powinnaś nic zmieniać a zbierać kasę na większe zakupy.
Co chcesz przez to powiedziec?

: 29.08.2008 13:40:01
autor: Steel2
Drobiazgi zmienia się na końcu odchudzania. Zbieraj kasę na rzeczy duże i ważne ( np porządny amortyzator, mocne i lekkie koła itp ).

Wygląda, ze masz jakąś kasę i koniecznie usiłujesz ją wydać, i szukasz na siłę celu. Postaw sobie sensowny cel i na niego zbieraj.

: 29.08.2008 14:12:49
autor: FANKA
Amortyzator wymienialam 3 tygodnie temu wiec teraz nie oplaca sie nowego kupowac

A co do lekkich kol:
1. Potrzebuje cichej piasty; dla porownania ta co jest w Chuckerze jest dla mnie cicha. Myslalam nad Hope Pro II 9 mm na przod (180g) i NS Nuke Proof na tyl (100g) ale nie wiem czy sa ciche
2. Jesli chodzi o obrecz to moze Mavic XM317? Jest lekka - 440g.
3. Co do opon do mysle nad Maxxis Dynomite 2.35 (655g) lub Maxxis Ignitor 2.35 (648g) ale pasowalyby jeszcze ciut lzejsze :wink:
4. Obrecze Alpine 3 (sa podobno lekkie i dobre)

Co myslicie o takim czyms? Czy te piasty beda stosunkowo ciche i pod kasete 8? A jesli ktos zna lzejsze oponki to niech napisze :wink:

: 31.08.2008 16:36:55
autor: clinica
Trochę niespójności w tych kołach...
Hope całkiem fajna piasta, lekka i mocna, jeśli rower ma być do DH/FR to może przód na 20mm ośkę, z adapterem na 9mm (możliwość ewentualnej zmiany amortyzatora, bez konieczności wymiany koła).
Nie wiem skąd masz info, ale Nuke Proof nie jest piastą NS-a i nie waży 100g, tylko około 300g.
Obręcze XM317 są do XC/maratonów, możesz ryzykować, ale jest szansa że szybko ci się rozwali, może lepiej coś bardziej pod enduro/lekki FR, trochę mocniejsze będę, a przy założeniu że mało ważysz to spokojnie wytrzymają.
Alpine III są na pewno mocnymi szprychami (pod DH/FR i pod obciążone sakwy), ale jednymi z cięższych DT, może lepiej jakieś Competition, mniejsza waga, a spokojnie wytrzymają.
tak ci przód wyjdzie ok - 180(piasta) 500(obręcz) 10(nyple) 190(szprychy) = 880
tył - 300(piasta) reszta ta sama = 1000
Opony.. kinetic-sy nie są aż tak tragiczne, i jakoś strasznych kilogramów nie ważą, jeśli codzi o Maxxis-a, to chyba klasykiem jest HighRoller, jak się bardzo uprzesz to masz wersje pod XC, która mało waży, ale do pancerności to jej pewnie daleko, mi lżejsze to jest tym cieńsze sciany ma.

Ale jak szczerze powiedziawszy, to nie wiem czy zyskasz na wadze, to co siedzi ci w rowerze to pewnie jakieś jednościenne, bez komorowe obręcze, jakieś proste piasty bez mocować na tarcze, takie zestawy aż tak dużo nie ważą...

: 31.08.2008 17:16:03
autor: FANKA
clinica pisze:Nie wiem skąd masz info, ale Nuke Proof nie jest piastą NS-a i nie waży 100g, tylko około 300g.
Gdzies tutaj na forum byl podobny temat i ktos napisal, ze ma piaste tylna 100g i jest to NS Nuke Proof...

: 31.08.2008 17:37:19
autor: Steel2
pomieszało Ci się wszystko

Nuke Proof nie ma nic wspólnego z NS. I piasta tyna 150x12 wazy 330 g ( 135 będzie lżejsza ale nie dużo. Cicha to ona jest przez pierwszy tydzień, potem działa dostojnie głośno ).

100g piasta tylna nie istnieje.

Alpine III to nie obręcze a szprychy i po co Ci takie ? Nie potrzebujesz aż tak gigantycznej wytrzymałości.

Obręcze Mavica do XC się do skakania nie nadają. Poszukaj coś do ciężkiego enduro/ lekkiego FR

Nie rób nic na razie, zorientuj się dokładniej w temacie ( kup sobie katalog z częściami, przejrzyj itp ). Zorientuj się co i jak bo działasz maksymalnie chaotycznie.

: 31.08.2008 17:57:35
autor: clinica
Jeśli ci chodzi o cytat z tematu z linku powyżej...
Steel2 pisze:Piasta tylna - 100g ( NS -> NukeProof )
to chodziło o to, że przy zmianie z piasty NS-a na Nuke Proof-a zaoszczędzi 100g na wadze, a nie że jest to jedna piasta o takiej wadzie...

: 31.08.2008 18:14:05
autor: Steel2
Heh, a myślałem, że jasno i czytelnie to napisałem.

: 31.08.2008 20:18:05
autor: FANKA
Steel2 pisze: pomieszało Ci się wszystko
No rzeczywiscie juz nie wiem co pisze. Jesli chodzi o Alpine 3 to myslalam o szprychach a napisalam obrecze... Heh moze to przez ta bolaca noge bo troche zle sie przez to czuje i glupoty wypisuje :)
Narazie to nic nie robie i tak jeszcze musze dozbierac kasy.
Haha to wiesz co przy tym co pisales ile Ci ubylo wagi to ja myslalam ze podajesz tak: waga czesci - firma - model :lol: a to o zupelnie co innego chodzilo

Jesli mowicie zebym kupila katalog rowerowy to co myslicie o czyms takim
http://www.allegro.pl/item426960047_kat ... stron.html