Strona 1 z 1

Intense UZZI 2009 proto

: 29.08.2008 23:39:50
autor: ArthurGreen
"Znalezione w sieci" ;)

Danych jak na razie brak..

Edit:

Coś się pojawiło w LitterMag

RED FRAME: Here's a sneak peek at 2009 Intense Uzzi VP prototypes. There are changes still to be made as this is the 2nd proto but we're getting closer. Travel adjustment (like Tracer VP) at 6.75 inches or 7.25 inches. Second generation VPP with new bearing Zirk system for easy maintenance. ISCG 05 integrated bottom bracket, 1.5 head tube. A nice leverage ratio in the 2.5:1 range, with coil or air shock. More info to come.

Sądzę, że tłumaczyć nie trzeba..

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 29.08.2008 23:43:12
autor: podnietek
No, ze tak powiem: "w pyte"

: 30.08.2008 08:19:19
autor: Roman_Maxx
Widzę, że to co mówili inżynierowie, potwierdzają obecnie riderzy i firmy starają się zmniejszyć przełożenie tylnego zawieszenia. Proporcja 2,5: 1 to znacznie mniej niż 3,1:1
zmniejszenie przełożenia, powoduje wzrost czułości zawieszenia i mniejsze obciążenie ramy i dampera - oczywiście rodzi to potrzebę dłuższego elementu amortyzującego.

Ale chyba to dobra droga, FOES już jakiś czas temu oferował ramy z proporcją 2:1 http://tnij.com/FOES_FLY ale sam buduje dampery to mu łatwiej.
Na nowy sezon 2009 także Answer Manitou zapowiedział wersję Revox'a o długości 300mm i skoku ~100mm!

: 30.08.2008 09:19:04
autor: Senior Siarra
Noo rowerki prezentują sie pięknie ... i tak pewnie będą jeździć... Ale widze że intense eksperymentuje w M6 BOS a tutaj manitou i FOX :D

BTW: Co to za koła/obręcze w tym czerwonym bike'u wie ktoś ???

: 30.08.2008 09:46:03
autor: KaczorAC1
To nie koła XT ??

: 30.08.2008 09:50:41
autor: kar0l
Roman_Maxx jak chodzi o Foesa, to czytałem na tym forum (pisał to chyba Spaced), że prawie każdy użytkownik tych ram narzeka na prace zawieszenia, więc nie stawiał bym ich za wzór do naśladowania dla innych firm :wink:
A tak poza tematem, znowu ta magiczna ściana na fotce :lol:

: 30.08.2008 10:15:22
autor: ArthurGreen
KaczorAC1 - tak, to nowe XT.. Ciekawe jak będzie z wytrzymałością..

Też zauważyłem, że co proto, to na gresowa ściana..

: 30.08.2008 10:28:00
autor: Steel2
Z tego co wiem to nie jest nowy Uzzi, To model będący w ofercie między 6.6 a Uzzi ( docelowo najprawdopodobniej zastąpi 6.6 ). A to pierwsze to jeden z prototypów gdy kombinowano z obniżeniem ramy ( finalnie wyszedł z tego SS ).

Wg zapowiedzi Uzzi nadal ma mieć ok 20 cm skoku tylnego koła i być ramą dość pancerną. Najprawdopodobniej będzie odnowiony design, zmniejszenie przełożenia i reszta bez zmian ( wbrew pozorom Uzzi VPX to bardzo popularna rama i bardzo uniwersalna.

: 30.08.2008 10:58:10
autor: ArthurGreen
No nie wiem.. Nawet na PB już piszą o tym:

http://www.pinkbike.com/news/2009-inten ... -2008.html

: 30.08.2008 11:05:27
autor: Steel2
Coś mi wygląda to na taką akcję jak z Boxxerami. Nie sądzę by to była taka wersja jaka wejdzie do produkcji. Uzzi straci swoje zalety i stanie się jedną z przeciętnych ram ( urok właśnie polega na pancerności, uniwersalności i dość specyficznych kątach ). Jesli się mylę, no cóż zostanę przy swojej ramie.

: 31.08.2008 09:45:15
autor: Spaced
Steel2 kątów po zdjeciach nie widzisz, pancernosci czy uniwersalnosci tez wiec nie wiem gdzie strate widzisz? Że utna 0.7'' skoku? Bez przesady. Teraz ogólnie jest tendencja do skracania skoku bo riderzy jezdza juz mniej jak worki cegiel. Mi sie tam pomysl podoba.
Zreszta pancerne uzzi? To przeciez relatywnie lekka ramka byla.

: 31.08.2008 11:16:13
autor: Steel2
Uzzi jest dziwną ramą, jej zalety to właśnie pancerność, duży skok i uniwersalne kąty.
Mniej pancerna o troszkę mniejszym skoku to 6.6, bardziej do dh Socom, a Uzzi to takie dziwne połączenie jednego i drugiego. To nawet typowa rama do FR nie jest.

Ramka lekka ale nie odchudzana. Znowu taki "misz-masz".

Udane połączenie "wszystko w jednym"

: 31.08.2008 11:50:40
autor: Liwcio
experci... nie zauwazyliście, że są inaczej w tych ramah dampery zamontowane? napewno ma to jakis wpływ na pracę zawiechy (inna krzywa), pozatym strasznie ciasno na damper, fajnie, że dhx wchodzi (sam bym tam dał ten damper) ale co z innymi?

: 31.08.2008 12:28:19
autor: Steel2
Ciekawe rzeczy powiadasz. To zamocowanie dampera ma wpływ na krzywą pracy zawieszenia ?

: 01.09.2008 13:42:24
autor: ReplaY
Starsze jakoś mi bardziej do gustu przypadły. No ale ważne, że system pozostał nienaruszony :)

: 01.09.2008 16:59:00
autor: Spaced
Steel2 zamocowanie wzgledem linków i pktu obrotu nie ma? Wysoko umieszczony 1 zawias i nisko pracuja tak samo? ;)

: 01.09.2008 17:01:35
autor: Steel2
Kolega mówił tylko o damperze. Właśnie cały myk polega na linkach i punkcie/tach obrotu a nie mocowaniu dampera. Skup się i czytaj ze zrozumieniem :P

: 01.09.2008 17:08:51
autor: Spaced
Steel2 ale jemu wlasnie o to chodzilo. Jednak inne zamontowanie dampera wzgledem ramy zawsze jakos zmieni polozenie dampera wzgledem osi obrotu bo idealnie tego samego przy damperze gdzie indziej nie uzyskasz. Dosc logiczne.

: 01.09.2008 17:22:34
autor: Steel2
Krzywą pracy uzyskasz taką samą, jedynie zmieni się charakterystyka ugięcia względem siły działającej. Ale krzywa pracy będzie taka sama ( jest ona stała dla konkretnej ramy ( nawet takiej bez dampera ))