Hayes Mag - co moze byc przyczyna zapowietrzania ?
Hayes Mag - co moze byc przyczyna zapowietrzania ?
Witam.
Odpowietrzanie robie to za pomoca strzykawki, wezykow i butelki z DOT4 jestem pewien ze wszystkie pecherzyki powietrza wydusilem z systemu.
Dzis przejechalem ledwie 3 km po plaskim i hamulec sie zapotwietrzyl. Teraz dopiero co skonczylem i wszystko bylo ok. Zrobilem "swiece" na rowerze (dla mlodszych - postawilem rower na tylnim kole jak do manuala) i nadusilem klamke i w tym momecie poczulem jak wduszam ja bez oporu - zalapal skas powietrze.
Obejrzalem przewod, sprawdzilem przy laczeniach z klamka i obudowa tloka, zdjalem klocki, nie ma sladow wycieku. Ta srubke co sie lekko wykreca z obudowy tlokow i za jej pomoca odpowietrza mam uszczelniana jeszcze sylikonem samochodowym... Wszystko wydaje sie byc suche... Wczesniej przez dobre 30 minut co chwila dusilem klamke i bylo wszystko ok (rower stal normalnie) wiec nie wiem czy to ze postawilem go pionowo ma jakies znaczenie... wczesniej przeciez podczas odpowietrzania klamka rowniez byla w takiej nienaturalnej pozycji i nie lapalo powietrza...
Czy ktos moze mi powiedziec skad moze byc zasysane powietrze albo co jeszcze moge sprawdzic ?
Odpowietrzanie robie to za pomoca strzykawki, wezykow i butelki z DOT4 jestem pewien ze wszystkie pecherzyki powietrza wydusilem z systemu.
Dzis przejechalem ledwie 3 km po plaskim i hamulec sie zapotwietrzyl. Teraz dopiero co skonczylem i wszystko bylo ok. Zrobilem "swiece" na rowerze (dla mlodszych - postawilem rower na tylnim kole jak do manuala) i nadusilem klamke i w tym momecie poczulem jak wduszam ja bez oporu - zalapal skas powietrze.
Obejrzalem przewod, sprawdzilem przy laczeniach z klamka i obudowa tloka, zdjalem klocki, nie ma sladow wycieku. Ta srubke co sie lekko wykreca z obudowy tlokow i za jej pomoca odpowietrza mam uszczelniana jeszcze sylikonem samochodowym... Wszystko wydaje sie byc suche... Wczesniej przez dobre 30 minut co chwila dusilem klamke i bylo wszystko ok (rower stal normalnie) wiec nie wiem czy to ze postawilem go pionowo ma jakies znaczenie... wczesniej przeciez podczas odpowietrzania klamka rowniez byla w takiej nienaturalnej pozycji i nie lapalo powietrza...
Czy ktos moze mi powiedziec skad moze byc zasysane powietrze albo co jeszcze moge sprawdzic ?
Nie masz przypadkiem za malo plynu w ukladzie?
W juicy7 jak mialem minimalnie za malo, normalnie bylo spoko, ale przy postawieniu na pion roweru, bez najmniejszego problemu, moglem wcisnac klamke do kierownicy.
Po powroceniu do normalnej pozycji, 2 razy sie klamke naciskalo i bylo jak wczesniej...
Pzdr
W juicy7 jak mialem minimalnie za malo, normalnie bylo spoko, ale przy postawieniu na pion roweru, bez najmniejszego problemu, moglem wcisnac klamke do kierownicy.
Po powroceniu do normalnej pozycji, 2 razy sie klamke naciskalo i bylo jak wczesniej...
Pzdr
[b][s] Norco 63 165mm - 2006, 66 rc2x 150mm - 2006,
2x D321/Cn/Novatec/Funn[/b]
2x D321/Cn/Novatec/Funn[/b]
thomson mowisz o tej gumowej uszczelsce w ktora wchodzi tloczek (regulowany sruba imbusowa w klamce, dzieki ktorej moge klamke bardziej "wypchnac" od kierownicy ? ta gumowe widac jak sie spojzy z boku klamki... i jak patrzylem to faktycznie jest dziura ale wydawalo mi sie, ze ta gumowa spelnia tylko role ochronna przed dostaniem sie syfu w poblize tloczka w klamce...
jesli to jest to - czy taka gume mozna skas dostac ? czy moze czeka mnie wymiana calej klamki (czy bedzie pasowal inny model klamki hayes'a ? )
jesli to jest to - czy taka gume mozna skas dostac ? czy moze czeka mnie wymiana calej klamki (czy bedzie pasowal inny model klamki hayes'a ? )
nie nie. ta ktora widzisz z zewnatrz faktycznie jest tylko ochronna. Ta o ktorej mowie jest wewnatrz klamki. Musisz rozebrac klamke i ja obejrzec.
Mozna kupic caly tloczek z uszczelkami np tu:
http://www.rowerowy.com/akcesoria_do_ta ... /tlok.html
Mozna kupic caly tloczek z uszczelkami np tu:
http://www.rowerowy.com/akcesoria_do_ta ... /tlok.html
www.gkkg.pl
Kolejny problem... nie moge rozmonotwac klamki. Utknalem w momencie kiedy trzeba wyjac pancerz z obudwy tloczka. Gumowa otaczajaca tloczek wydaje sie byc bez dziur. Chcialem zamontowac nowa uszczelke pomiedzy guma a miejcem obudowy gdzie wychodzi tloczek (czyli tam skad wychodzi pancerz, ale w srodku obudowy jest ta uszczelka). NIe moge tego zrobic bo uszczekla nie przejdzie przez tloczek + gume... musialbym odlaczyc przewod od tloczka ale nie wiem jak to zrobic...
popatrz tutaj:
http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/45-14 ... ForWeb.pdf
http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/Maste ... nglish.pdf
http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/45-14 ... ForWeb.pdf
http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/Maste ... nglish.pdf
www.gkkg.pl
A z tak spytam - co ma wymiana klockow do zapowietrzania ?
Zauwazylem ciezkawa rzecz podczas zalewania plynem. Jesli ladowalem plyn "od dolu" strzykawka do u gory to z klamki plyn w wezyku wychodzil czysty. Natomiast jak pompowalem klamka od gory plyn prosto z butelki, to na dole z zaworka odpowietrzjacego plyn wychodzil z mikroskopijnymi babelkami powietrza. Mialy one wielkosc bablekow z wygazowanej pepsi...
Wczoraj wsadzilem calosc pod wode i uzywajac strzykawki pompowalem powietrze szukajac miejsca skad moze poleca bable powietrza... zero babli.
Zauwazylem ciezkawa rzecz podczas zalewania plynem. Jesli ladowalem plyn "od dolu" strzykawka do u gory to z klamki plyn w wezyku wychodzil czysty. Natomiast jak pompowalem klamka od gory plyn prosto z butelki, to na dole z zaworka odpowietrzjacego plyn wychodzil z mikroskopijnymi babelkami powietrza. Mialy one wielkosc bablekow z wygazowanej pepsi...
Wczoraj wsadzilem calosc pod wode i uzywajac strzykawki pompowalem powietrze szukajac miejsca skad moze poleca bable powietrza... zero babli.
Hayes MAG ma w klamce taki specjalny zbiorniczek z tworzywa który niweluje zmiany związane z rozszerzalnością cieczy. Czasami ten zbiorniczek jest nie szczelny ( możliwe ze uszczelka puszcza bądź ta membrana w srodku klamki jest uszkodzona bądź jest zle ułożona. Rozbierz ostrożnie klamkę uwazaj tylko na tłumik znajdujący sie w środku ponieważ jest zrobiony z alu... i gwint łatwo mozna uszkodzić . Przewód odłączysz przez uzycie klucza nr 10 badz nr .12 zalezy jaki to jest przewod. Zobacz czy w srodku wszystko gra...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości