Strona 1 z 1

Produkty shimano 2009.

: 07.09.2008 20:42:40
autor: Monx
Produkty Shimano na rok 2009.

Lekki klops moim zdaniem się zrobił z tego wszystkiego.

Wiadomo, że wchodzi wspaniałe SLX, Sainta zmodernizują, niskie warianty przejdą face lifting. Hone odpadł.

Ale to, co zrobili z LX to woła o pomstę do nieba!

Przecież to był sprzęt który i pod Enduro się dało podciągnąć...

Z resztą sami patrzcie:


Obrazek

Obrazek




Nosz kurde zrobili mi z tego Ultegrę/105...
Co to ma być?


Tutaj genialny SLX...
Obrazek

Podoba mi się ta dwurzędowa korba...
Świetna do Enduro, ale droga.



Tutaj XTR 09.
Też ładny ale drogi.
Obrazek



No i Saint.

Obrazek

Rocring genialny.
I te złote wstawki.


W sumie bardzo pasowałby Saint do nowego Boxxera.
W sensie wizualnym.

: 07.09.2008 20:44:32
autor: Spaced
Monx nie tyle hone przepadl co zmienil nazwe :P Po prostu chwyt marketingowy bo sie hone zle kojazylo widocznie.

: 07.09.2008 20:46:33
autor: ArthurGreen
Była o tym mowa.. LX zdegradowany do rowerów trekingowych.. SLX niby następca.. Widziałem i "macałem" większość elementów tej nowej grupy, i jedyne co mi się spodobało, to klamki...

: 07.09.2008 20:47:24
autor: Monx
Ale SLX jest mocno zmodernizowany względem Hone.
Mi się źle nie kojarzył po prostu był rzadki i w dodatku brzydki.
Ale spełniał swoje zadanie jako tania wersja Sainta.

Ale SLX teraz jest dużo droższe niż był LX.
Zwykłe Deore się nie nadaje.
A LX już nie jest do XC/AM/Enduro.

Czyli zrobiłą się moim zdaniem dziura jeśli chodzi o cenę/zastosowanie jakie miało LX.

Ale w sumie to po co im kolejne trekking/szosa?
Mają Ultegrę/105/DuraAce/Ultegrę SL.

To musieli MTB przechrzcić...

: 07.09.2008 21:01:21
autor: sudi
Monx Musieli coś zrobić, bo byłaby konkurencja między grupami lx i slx, bo wbrew pozorom, różnic byłoby zbyt mało ... . Co do cen - Nie tragizujmy, bo na allegro są całkiem przystępne przecież ... taniej niż hone i w sumie bardzo zblizone do ubiegłorocznego lx-a .

Co do XTR-a - to jest model 08 , a nie 09, bo na 09 shimano nie przewidzialo nowego xtr-a, tylko yumee do tuningu fabrycznego modelu 07 i 08 . Już nie mieli co wymyśleć na 09 z przerzutką... choć na upartego możnaby jeszcze urwać z kilka gramów i wypuścić jako 09 , ale to pewnie bedzie na 2010 ...

Aha - i LX w sumie nie stal sie jak ulterga/105 itd.. to są grupy szosowe. LX wchodzi na miejsce nexave chyba, bo nie widać tej grupy coś na 09, a zastosowanie i wygląd jak ulał mi podchodzi .

: 07.09.2008 21:06:23
autor: kubabike
Monx pisze:Podoba mi się ta dwurzędowa korba...
Świetna do Enduro, ale droga.
kumpel kupił ta korbe za 260zł :shock:

: 07.09.2008 21:12:00
autor: Slopstyler
Saint wymiata... :)

: 07.09.2008 21:37:04
autor: Michal4X
artur ty znowu o tych klamkach :D hehe..
Monx pisze:Tutaj XTR 09.
Też ładny ale drogi.
na prawde xtr i x0 mozna ze soba porownac i gdzies juz pisali o porownaniach xtr i x0 i sram zawsze lepiej wypadal, moze shimano wkoncu bo wprowadzilo cos co by dorownalo albo bylo lepsze niz x0?

teraz najbardziej z shimano podoba mi sie saint a w szczegolnosci korba :D te zlote wstawki pasuja jak masz wszystko z sainta, bo sama korba z tymi zlotymi srubkami by srednio wygladala..

a wiadomo cos o tej yumee czy jak to sie tam zwie??


pozdroo

: 07.09.2008 21:44:40
autor: Monx
Btw jak już jesteśmy przy temacie korb to przy okazji zapytam, żeby nie śmiecic na forum.

Jest jakaś korba 3 - rzędowa, ale niewiele większa od 2 - rzędowej?

W sensie widziałem taki myk, że są bardzo małe trójrzędówki.

Bo potrzebuję jednak tego trzeciego biegu ale z kolei te normalne, wielkie trójrzędówki mi ryją czasami i tak oto już dwa blaty wyrzuciłem. :D

: 07.09.2008 22:03:19
autor: sudi
Michal4X X-0 goniło xtr manetką głównie, ze można obsługiwać kciukiem zmianę góra-dół. Tak to precyzja działania dla mnie bynajmniej lepsza jest w xtr . Wykonanie - X-0 ma plastikowy wózek, a w xtr to prawdziwy carbon .
Waga - tutaj też xtr-a wygrywa. Generalnie przerzutka przy wadze 182g jest piękna, ale zapalony maniak lightowania ( którym w sumie ja ostatnio się stałem, choć i tak wszystko robie pod kątem jak największej wytrzymałości w stosunku do wagi ) . wycisnąłby z niej jeszcze lepszą wagę, bez niszczenia wyglądu nawiertami, szlifami itd .. Będzie trza pomyśleć kiedyś :)

Yumea to coś jak AC Schnitzer w bmw, albo AMG w mercu - jest to grupa, a raczej pakiet tuningowy dla xtr-a . Tuning wagowy i wizualny, czyli np carbonowy wózek do modelu 07, albo złote pokrętełka i "pantografy" do manetek xtr-a , opakowane w ekskluzywne pudełka ... Cóż = Shimano poczuło, gdzie go jeszcze nie ma , bo sram już dawno robi np. customowe cyngle tuningowe, a liczne firmy dostarczają swe produkty nie w zwykłych kartonikach, a w opakowaniach mówiących o fakcie, że jest to klasa wyższa - no choćby thomson sprzedający swoje produkty w futerałach.
Ot - poprostu takie małe dodatki, dla ludzi z kasą , choć niekoniecznie ze style, bo np. pokrywki na zbiorniczki w klamkach, mi osobiście się nie podobają .

Monx Korby takie są ciężko dostepne, o ile wogóle.. Ale żaden problem przecież kupić pająk jakiś i wsadzić blaty np. 22:28:32, albo 22:32:34 lub inne ciasne kombinacje .

: 07.09.2008 22:10:03
autor: Monx
Co do Srama do broni się jakimś Grilonem przed klasycznym włóknem węglowym.
Nie wiem czemu.

A co do korby to pewnie ktoś ma taki problem jak ja:
śmigam po mieście dużo i generalnie bez 3 biegu na asfalcie się nie da.
A jak wyjadę w las albo jakieś wertepy to ryje.

: 08.09.2008 18:48:19
autor: KaKTuSSS
eee nie podoba mnie się ... sram jest ładniejszy i na niego wymienię napedy w krosówce i zjazdówcę jak zajadę starego xtra i 105.

: 08.09.2008 20:32:48
autor: Dragon-kr
saint rewelacja...nawiązanie do starego lx gold :) poczekam aż u Pawlaka się pojawią komponenty 09 i od razu łykam klameczki i zaciski

: 08.09.2008 21:56:44
autor: Wooyek
Monx pisze:Podoba mi się ta dwurzędowa korba...
Świetna do Enduro, ale droga.
WTF? Niecałe 300 zł do drogo, jak za tak dobrą korbę z suportem? LX zszedł do takiej ceny dopiero niedługo przed wprowadzeniem SLX-a (a Hone nadal jest porównywalny/droższy), a SLX kosztuje tyle zaraz po wprowadzeniu.
Monx pisze:Ale SLX teraz jest dużo droższe niż był LX.
Gdzie Ty sprawdzałeś te ceny?!
Monx pisze:Zwykłe Deore się nie nadaje.
Nie nadaje? Do czego? Dlaczego? Deore przejęła teraz sporo rozwiązań z wyższych grup (nowe hamulce mają wręcz rozwiązania, których w nich jeszcze nie ma) i troszkę przez to awansowała w hierarchii.
Monx pisze:Ale w sumie to po co im kolejne trekking/szosa?
Mają Ultegrę/105/DuraAce/Ultegrę SL.
Wymieniłeś tylko grupy szosowe, a LX ma być grupą trekkingową/crossową. Coś jak teraz Nexave.
Michal4X pisze:na prawde xtr i x0 mozna ze soba porownac i gdzies juz pisali o porownaniach xtr i x0 i sram zawsze lepiej wypadal, moze shimano wkoncu bo wprowadzilo cos co by dorownalo albo bylo lepsze niz x0?
"Gdzieś już pisali"? Widzę, że masz bardzo solidną wiedzę w temacie ;) Ja tam czytałem wiele porównań i obie grupy wypadały bardzo podobnie, różniły się jednak zawsze charakterem - SRAM jest bardziej "amerykański" (bardziej "brutalne" odczucia, prostota), a XTR "japoński" (bardziej delikatne, precyzyjne odczucia).

Na korzyść SRAMa przemawiały jedynie dwie cechy:
1) obsługa manetki kciukiem (kwestia gustu) - Shimano odpowiedziało możliwością zmiany zarówno kciukiem, jak i palcem wskazującym. Przy czym działanie jest IMHO o niebo lepsze, bo opór obu dźwigni jest dobrze wyważony. W SRAMie z dużą dźwignią trzeba się obchodzić brutalnie, a z małą z największą delikatnością - w DH ciągle zdarzają mi się przypadkowe zmiany o kilka przełożeń w dół (zamiast o 1). W drugim rowerze uzbrojonym w Shimano (LX/XT) nigdy mi się to nie zdarzyło.
2) Nieobijanie się przerzutki o ramę - Shimano odpowiedziało Shadowem, który ten problem załatwia, dodatkowo dokładając wąski profil.

Więc IMHO Shimano jest teraz z przodu, bo SRAM ostatnio stanął w miejscu i to, co kiedyś przemawiało na jego korzyść, teraz już nie wystarcza.

: 08.09.2008 22:21:12
autor: Wooyek
Wooyek pisze:Nie nadaje? Do czego? Dlaczego? Deore przejęła teraz sporo rozwiązań z wyższych grup (nowe hamulce mają wręcz rozwiązania, których w nich jeszcze nie ma) i troszkę przez to awansowała w hierarchii.
Tak swoją drogą, to zakładając temat zatytułowany "Produkty shimano 2009." mógłbyś Monx wspomnieć też o pozostałych istotnych zmianach, a nie tylko tych najbardziej nagłośnionych, o których i tak wszyscy już czytali (również na tym forum) ;)

Gdyby kogoś interesowało bardziej kompletne podejście do nowości Shimano na 2009, to polecam tekst bikeBoardu:
:arrow: http://www.bikeboard.pl/index.php?d=spr ... 1&art=2797

Ciekawa może być np. 2-rzędowa korba Deore - również z sensownymi blatami 36/22 + rockring. No i wspomniane przeze mnie hamulce (w końcu pierwszy raz z dźwigniami obustronnymi i mocowanymi dzieloną obejmą).

: 09.09.2008 08:13:25
autor: Michal4X
Wooyek
jak by szukajka dziala(bo otwiera sie tylko jedna strona tematow) to bym znalazl ten temat o porwnaniu xtr vs x0.. pamietam ze w temacie byl chyba ten filmik http://pl.youtube.com/watch?v=LQY2gTA5lSo
a napisalem to to wiem ;].. a tak pozatym naucz sie edytowac posty ;]


pozdro

: 09.09.2008 08:30:34
autor: Wooyek
Michal4X pisze:jak by szukajka dziala(bo otwiera sie tylko jedna strona tematow) to bym znalazl ten temat o porwnaniu xtr vs x0
Google też nie działa?
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=xtr ... h-zone.com
Michal4X pisze:pamietam ze w temacie byl chyba ten filmik http://pl.youtube.com/watch?v=LQY2gTA5lSo
No i? Przecież o tym właśnie pisałem - SRAM miał przewagę, bo nie uderzał o ramę (po prostu inaczej był zaprojektowany). Teraz Shadow ma to samo plus wąski profil jako bonus.
Michal4X pisze:a tak pozatym naucz sie edytowac posty ;]
Edytowałem. Napisałem celowo 2 pod rząd, żeby mniej rozgarniętym się nie mieszało (trochę znaków naprodukowałem).