Strona 1 z 3

Hamulce, czekać na Sainty czy może coś innego???

: 10.09.2008 09:10:27
autor: ACextreme
A więc tak, ważę niecałe 90kg, rower niecałe 20kg, mam obecnie Sainty tegoroczne i niestety mimo dobrej opinii na rynku u mnie się nie sprawdziły mimo kilkakrotnej zmianie okładzin. Są za słabe i tyle. Duży ich plus za niską awaryjność, prostotę obsługi, tanie i dostępne części zamienne. Jednak sezon się przemęczyłem i nie mam zamiaru dłużej.
Więc myślę poczekać jak będą u nas nowe sainty i wziąć je na test- bo recenzji jeszcze jako takich nie ma, gorzej jak nie okażą się takie rewelacyjne... Obecnie jest sporo wyprzedaży więc może jednak zainwestować w coś sprawdzonego???
Przez myśl przeszły mi Avidy Code / Hope 6 na przód i 4 na tył nic innego raczej nie budzi mojego zaufania. Problemy z powyższymi także są. Mianowicie do Avidów jest wielki problem dostać części zamienne np. klamkę osobno- a w swoich obecnych hamulcach już jedną rozwaliłem a wcześniej skrzywiłem dwukrotnie. Tu z Codami może być problem. A co do Hope'ow, to jakoś nigdy do mnie nie przemawiały, głównie z powodu gumowej klamki i lekko przereklamowane wykonanie.

Słyszałem jeszcze, że możnaby z CRC ściągnąć okładziny goodridge do moich obecnych hamulcow, są podobno rewelacyjne, lecz czy na pewno

: 10.09.2008 09:37:03
autor: ArthurGreen
Saint stary nie jest słaby, ale jak to shimano "puchnie"

Ja też myślałem o Saint'cie nowym, ale w rezultacie kupiłem Code5, bo regulacji nie używam i bardziej mi się klamka podoba.. Hampel wymiata, a klamka dostępna bezproblemowo.. Nie jest tak "gumowaty" jak J7 czy ultimate.. Nawet nie widzę potrzeby zmiany przewodów na oplot..

W dodatku w dobrej cenie można kupić..

: 10.09.2008 09:46:34
autor: ReplaY
Code. Jeśli ważysz 90kg, z rowerem tworzycie układ 110kg (plus oporządzenie: kask, zbroja itp), to lepiej od razu popatrz w stronę Code. Sam wybrałem je jak tylko pokazały się na rynku i nie żałuję decyzji. Ostatnio mój kolega długo szukał dla siebie hamulców, aż skończył na Code i w jego opinii to najlepsze hamulce, na jakich jeździł (a ma za sobą Hayes Mag, Hope Moto 6 i Formula Oro).

A co do lamania klamek, to proponuje lżej je mocować na kierownicy. W razie uderzenia klamka po prostu się obróci.

: 10.09.2008 09:49:55
autor: ACextreme
ArthurGreen pisze:Saint stary nie jest słaby, ale jak to shimano "puchnie"
Własnie mi zadne puchniecie nie przeszkadzalo, lecz sily totalny brak, moze to faktycznie kwestia okladzin... mialem oryginalne, fibraxy, a obecnie xtry metalowe i nadal lipa ;-(

Co do CODE, to czy jest jakas praktyczna roznica miedzy CODE 5?

: 10.09.2008 10:25:18
autor: ArthurGreen
Wspomniany brak regulacji na klamce.. Czyli identyczna różnica jak między J5, a J7..

: 10.09.2008 10:36:12
autor: ACextreme
Teraz mi jeszcze na mysl wpadla magura.... moze macie jakies doswiadczenia z modelem Luise?

: 10.09.2008 10:46:45
autor: ArthurGreen
Ja mam.. Mój poprzedni hampel.. Pewnie bym nie zmieniał, ale w dobrej cenie miałem CODE5 no i kupiłem.

Louise wielu osobom nie podchodzi.. Na bank lepszy hamulec niż Saint.. W dodatku bardzo lekki... Ja miałem, czy raczej mam Louise BAT.. Polecam Louise BAT Carbon..

Siły oczywiście nie ma takiej jak w Code, ale bardzo "poprawny" hamulec, z świetną modulacją..

: 10.09.2008 11:52:32
autor: ACextreme
Jest jeszcze opcja XT tegoroczne z tarczami 203mm, opinie dosc dobre zbieraja, klamka podobna jak w nowych saintach i dosc lekkie choc to tylko drobiazg, bo na wadze mi tak nie zalezy

: 10.09.2008 11:57:19
autor: Spaced
ACextreme rózne opinie slyszalem od ludzi na nich jezdzacych.
Moze formula? ;) Ew. jak juz bawic sie w wage code to gustav? Bo nie wiem czemu nikt ich nie bierze jak sie tak na code ludzie jaraja. Wytrzymalsze od code i prostsze w obsłudze.

: 10.09.2008 12:57:10
autor: ArthurGreen
Spaced - obiektywizmu troszkę..Kupiłem, bo chciałem sprawdzić i stwierdzam, że CODE jest świetnym hamulcem z o wiele lepszą modulacją niż Gutek.. Wiem, bo również Gustavy miałem, nawet mam jeszcze komplet w pudełku..

No i raczej nie powinno się go z Hope M4 i Code porównywać, bo jest to hamulec 2-wu tłoczkowy..

Po trzecie.. Specjalne adaptery, tarcze 190 i 210 mm (trudno dostępne), waga i jak by nie patrzeć to już bardzo stara konstrukcja..

No i na koniec to nieszczęsne zapowietrzanie przy odwróconym rowerze.. Potrafi się nawet po glebie zapowietrzyć (nie jest to problem tylko starych modeli, bo Magura nawet w nowych manualach proponuje ścisnąć klamkę gumką, przed odwróceniem roweru)

: 10.09.2008 13:06:36
autor: Spaced
ArthurGreen m4 nie sprawdzalem, a co do tarcz to racja ale mi kombinowanie nie przeszkadza. Zreszta sam tez niezly znalazca jestes :P
Waga - jaka jest dokladnie róznica? Myslalem, ze niewielka.
A co do modulacji to jak sie oplotu nie zaklada to gutek mi na prawde modulacja stykał.
No ale w sumie miales kontakt z gustavem w blizszej przeszlosci niz ja ;)

Tyle, ze co do starej konstrukcji to jak dziala to zadna wada to nie jest ;)

: 10.09.2008 13:10:44
autor: ArthurGreen
M4 też miałem i nie zachwycały.. Code bije je na głowę..

Co do wspomnianego kombinowania, to i owszem, można tylko po co, skoro można kupić coś co hamuje lepiej i klocki, tarcze, itp dostaniesz w każdym sklepie..

Na swoje czasy tj 99r Gutek był hamulcem rewelacyjnym-rewolucyjnym.. Niestety od tego momentu poza zintegrowaniem zbiorniczka wyrównawczego z klamką nic w tym hamulcu nie zmienili.. Już troszkę "trąci myszką"

Btw: Co do XT w DH, to raczej nie polecam.. Kumpel ma komplet XTR, waży też ok 90kg, no i narzeka.. Siła wystarczająca, ale niestety przegrzewa się i "puchnie" w DH.. Jeśli chcesz zamienić Sainta na XT, to raczej krok w tył wykonujesz..

: 10.09.2008 14:01:07
autor: ACextreme
Gutki mnie niestety nie interesuja z powodu na cene. Moje oczy sa jednak skierowane glownie w strone CODE 5 bo faktycznie cena super a skoro niewiele gorsze to po co przepłacać. Ewentualnie XT...

: 10.09.2008 14:20:00
autor: ACextreme
A wracając do początku tematu wiecie coś o okładzinach goodridge?

: 10.09.2008 14:44:11
autor: ReplaY
Ja wiem. Drogie są i w przypadku Code nie ma co kombinować. Ich plusem jest lepsze odprowadzanie ciepła, albo inaczej - lepiej izolują tłoki hamulca od temperatury. Mi się zdarzyło popsuć na zwykłych klockach jakość hamowania, chociaż nieznacznie.

: 10.09.2008 14:46:03
autor: Spaced
ACextreme uzywam metalicznych i dlugo zyja i dobrze cieplo odprowadzaja. Byl jeszcze drugi model, ktory lepiej hamowal ale mniej odporny na syf w otoczeniu i szybciej sie scierał.

: 11.09.2008 08:24:42
autor: ACextreme
Zamawiam Code 5, dam znać jak się spisują.

: 11.09.2008 09:22:27
autor: Soldier91
Btw: Co do XT w DH, to raczej nie polecam.. Kumpel ma komplet XTR, waży też ok 90kg, no i narzeka.. Siła wystarczająca, ale niestety przegrzewa się i "puchnie" w DH.. Jeśli chcesz zamienić Sainta na XT, to raczej krok w tył wykonujesz..

Ten kumpel ma XTR na 203 tarczach, bo zastanawiam sie nad XT z tego roku, niech wypowie sie ktos kto stosuje je w dh?

: 11.09.2008 09:31:53
autor: ArthurGreen
Soldier91 - oczywiście ma na 203mm tarcze..