Strona 1 z 2
Nowa rama Mac Mahone
: 22.09.2008 19:24:19
autor: Cubus5
Szukając jakiś ciekawych ramek wypatrzylem rame firmy Mac Mahone, bardzo mnie zaciekawila, looknijcie i ocencie.
Tak apropo, czy ktos wie jaki to jest system?

: 22.09.2008 19:34:44
autor: ArthurGreen
Widziałem już to na EuroBike..
Dla mnie żadna rewelacja.. Zwykły jedno-zawias z przekombinowanymi elementami pośredniczącymi.. Tylko po co tyle tego ??
: 22.09.2008 19:36:36
autor: Bullit
Z tego co widze to jest to jeden zawias + buzery, tylko po coz ich az tyle? Moze po to zeby produkt byl latwo rozpoznawalny i w miare originalny niemniej jednak ja tego nie kupuje.
p.
: 22.09.2008 19:40:06
autor: Cubus5
To ze jedno zawias to widze, tylko myslalem ze jakies ulepszenie klasycznego 1 zawiasa.
Sadzicie ze te elementy pośredniczące nie wpłyną na poprawe pracy 1 zawiasa?
: 22.09.2008 19:41:17
autor: KaKTuSSS
nazwa systemu jest bardzo prosta - system przekombinowany

: 22.09.2008 19:46:48
autor: ArthurGreen
Elementem pośredniczącym możesz zmienić jedynie przełożenie, lub jak w tym przypadku umiejscowienie dampera.. Pracę niby w jaki sposób ma zmienić ?? Jedno zawias, to jedno-zawias..
Jak nabierze luzów, to będzie się dodatkowo tłukło, więc i zmieni pracę zawieszenia - na głośniejszą.. Będziesz wiedział kiedy i że pracuje
Już bardziej mi się ten podoba:

: 22.09.2008 21:29:00
autor: czarny09
za wygląd dostala by u mnie 5 (gdyby byla różowo czarna by bylo 6) xD ale po co tyle tych emelentow tam...
: 22.09.2008 22:17:55
autor: Spaced
Artur typy od treka tłumaczyly, ze tak mozna wlasnie sterowac zachowaniem sie zawieszenia. Dobrze pkty obrotu zrobisz to nawet pedalowac moze niezle. Nie ma co ramy odrzucac od razu.
: 22.09.2008 22:22:55
autor: Cubus5
Oba kolory bardzo ładne - ciekawe chociaż w porównaniu do reszty ram, jedynie nowy Spec anodowany mi sie spodobał.
Szkoda tylko ze w tym Mac Mahone nie ma główki na 1.5 no i jak narazie wagi nie widziałem - a to wszystko zmienia. No i interesujacy bedzie jej glowny dystrybutor:)
: 22.09.2008 22:23:08
autor: Steel2
Spaced > cały czas mnie to intryguje, ale jakim cudem oni chcą sterować zachowaniem zawieszenia jeśli wszystkie elementy są założone w określonej pozycji ? Bo jak można przestawić to ok ale to nie w czasie jazdy. W sumie można zmieniać jedynie składowe sił i przełożenie i to właściwie wszystko
: 22.09.2008 22:29:17
autor: Liwcio
łączniki dampera zerżnięte z nox-a 9.5 a górna część z jakiegos foesa :P
: 22.09.2008 22:32:12
autor: Spaced
Steel2 nie w trakcie jazdy tylko w procesie projektowania. Akurat to jest słowo w słowo wyjete z wywiadu z naczelnym susp. projektantem u treka wiec to nie moja opinia tylko.
A skladowe sil i to jak sie rozchodza to w sumie dosc wazna sprawa. Nie tylko umieszczenie dampera i głownego pktu obrotu. - Ciekawi cie to tak to do nich napisz. Ja tak zawsze robie :P
: 22.09.2008 22:36:26
autor: Steel2
Spotkałem się już z opinią, że można zmieniać krzywą ugięcia w jednozawiasach. Co do etapu projektowania to się zgodzę. Tyle, że to takie samo działanie jak zmiana łączników w VPP czy zmiana przełożenia.
: 22.09.2008 22:43:10
autor: KaKTuSSS
nie ma sztywnej osi i ISCG ... też słabość, chyba że się mylę.
: 22.09.2008 23:02:31
autor: Spaced
Steel2 ale w vpp jestes bardziej ograniczony przez łaczniki - kierunek ich obrotu i długosc (czyt. to do obejmuje patent). Po prostu w 1 zawiasie jest latwiej to robic niz w virtualu gdzie w polowie przypadków wychodzi ci vp-free :P
: 23.09.2008 18:00:54
autor: bikerman
Całkiem fajna ta ramka. Wygląda jak mocno kombinowana prostota

niby wszystko zamotane a jednak logiczne. Dobre tylko po co?
: 24.09.2008 18:50:24
autor: mosbergus
Jak dla mnie to już Sign masywniej wygląda

: 24.09.2008 19:09:19
autor: SegatiV
mosbergus pisze:
Jak dla mnie to już Sign masywniej wygląda l
No i ?
: 24.09.2008 19:21:36
autor: KefirQn
czytam to mi się płakać chce ze śmiechu takie głupie pytania Tylko PO CO <hahaha> jak to po co? żeby był inny system zawieszenia każdy chce być oryginalny i siły które działają bardziej się rozchodziły po kościach i nie dawały w dupę tak głównej konstrukcji sami byście wymyślali nowe systemy zawieszenia jak wszystkie ramy miały takie same !! chcieli wprowadzić nowy system to wprowadzili i już. PROSTE I LOGICZNE !!
tyle jest jedno zawiasów ze skąplikowanym systemem zawieszenia.Najprostszy to chyba jest w canondale gemini dh a potem sie robia schodki ( Bez urazy Michał) i juz kazdy chce cos udoskonalić