Strona 1 z 1

Prototypy sinistera i ciekawyi projekt zawiesznia

: 22.09.2008 22:45:23
autor: Spaced
Filmik z interbike 06 ale looknijcie na zawieszenie pierwszego bika. Ciekawe podejscie. Rower podobno nie wprowadzony poniewaz wymaga jeszcze dopracowania ale idea bardzo zacna.

http://www.rip.tv/video/view/353?em=1

: 22.09.2008 22:55:20
autor: Cubus5
Bardzo ciekawy projekt zawieszenia!! Najlepsze w tym wszystkim jest to łączenie wachacza z trójkątem :) - jak gosc ten łącznik podnosił :) Pracować to musi pięknie z air'em

: 22.09.2008 23:16:06
autor: tomac3
Ciekawe jak to działa przy hamowaniu. Patent zmyślny i w sumie prosty :).

: 23.09.2008 10:00:52
autor: bikerman
Już mi sie podoba ta firma. Mają bardzo ciekawe pomysły, które po dopracowaniu moga zrobić mała rewolucje na rynku zawiechy.

: 23.09.2008 11:16:26
autor: Spaced
Tyle ze obecna rama do dh zupelnie mi nie podchodzi. Wole poczekac na nowe dw zawieszenie, o ktorym plotki krąża ;) Niech wprowadza to zawieszenie to pomyslimy.

: 23.09.2008 12:02:44
autor: Jaca
ramki sinistera zawsze mi się podobały. Nowy zawias bardzo pomysłowy :]


Tyle ze obecna rama do dh zupelnie mi nie podchodzi. Wole poczekac na nowe dw zawieszenie, o ktorym plotki krąża Wink Niech wprowadza to zawieszenie to pomyslimy.
a mi się podoba, już mnie skręca jak po raz kolejny widzę dwie magiczne literki - dw i jak wszyscy się tym cieszą ;)

: 23.09.2008 12:23:20
autor: Cubus5
Mi również ta rama do dh nie podchodzi - dziwna jakas.
No ale ta FR-ka z Travisem jest poprostu boska :lol:

: 23.09.2008 21:00:03
autor: Spaced
Jaca mi po prostu geo nie podchodzi. To taki oldschoolowy produkt do amerykanskiego DH - czyt. nie bardzo do skrecania. Wykonanie fajne i nawet jak bralem lapierre to o niej myslalem ale geo mnie odrzuciło.

A co do DW to moze i zajawka jest ale co by nie mówic to jeden z najzdolniejszych projektantow na rynku wiec nie jest bez uzasadnienia.

: 24.09.2008 08:10:18
autor: KaKTuSSS
w tym proto na filmiku nie podoba mi się to że koło podczas najechania na większy kamień cofa się do tyłu, co za tym idzie cofają się za tym korby. Przy tak wolnym odsunięciu nic się nie dzieje, jednak przy dużych prędkościach może to stanowić kłopot.

: 24.09.2008 10:54:27
autor: tomac3
tak mi świtało że już u kogoś widziałem motyw z cofającym się tylnym kołem i znalazłem :0 Cannondale swojego czasu z takim patentem kombinował.
Tutaj dodaje link z fotkami tego cannondale'a na których dość dokładnie widać cały system.

http://bikemag.com/gallery/Cannondale-M ... ndex6.html

: 24.09.2008 11:25:40
autor: Spaced
KaKTuSSS prowadzisz przy pomocy rolki łańcuch w osi wahacza i jest git. Canfield tak robi u siebie bo bardzo wsteczny ruch w zawieszce jest i nie jest tak zle.

: 24.09.2008 18:15:52
autor: KaKTuSSS
"nie jest tak źle" no właśnie ;)

: 24.09.2008 23:15:36
autor: Spaced
KaKTuSSS zle to okreslilem. Z tego co sie dopytywałem to jest w pytonga.

: 25.09.2008 11:11:57
autor: ReplaY
A myślałem, że już niczym się nie da zaskoczyć. Czemu tego nie wzięli do produkcji?

: 26.09.2008 10:36:18
autor: Spaced
ReplaY podobno projekt wymaga dopracowania.

: 27.09.2008 08:56:27
autor: motomysz
w dużej ilości rowerów na samym początku skoku koło się cofa.

Nie w linie poziomej, ale po łuku... jednak na początku oddala sę do tyłu i w górę.
Producenci ram robią to po to, aby koło gładziej przejeżdżało przez nierówności. Np, gdy zahaczysz kołem o wystający kamień. Rower którego kolo poruszało by się tylko po łuku do góry, zwyczajnie odbił by się od takiej przeszkody. To, że wahacz lekko się "wydłuża" pozwala na płynne wybranie nierówności.

KaKTuSSS no tak, cofnięcie korb możne stanowić kłopot... z tym, że KAŻDE zawieszenie cofa korby w mniejszym lub większym stopniu ... jednym z pozytywnych aspektów jest zapobiegania bujaniu. W zasadzie tylko ramy z punktem obrotu wokół suportu łańcucha nie naciągają !

Są ramy które mają dość duże napięcie łańcucha i cofnięcie korb (tzw. sprzężenie zwrotne), Np: Trek Session 77 czy ORANGE 222 i 223 (co do 224 to nie wiem ale pewno tez).

Generalnie im mniejsza zębatka z przodu - tym bardziej to czuć. Jeśli cofnie Ci łańcuch o 4 ogniwa to:

Dla zębatki 44z jest to 1/11 ilości zębów a więc 32 stopnie
Dla zębatki 32z jest to 1/8 ilości zębów a więc 45 stopni
Dla zębatki 22z jest to 1/5,5 ilości zębów a więc 65 stopni


Tak więc myślę, ze to fajne zawieszenie, tym bardziej, ze w momencie gdy on je ugina, to den dolny łącznik się nie rozciąga, on chyba w założeniu ma działać właśnie przy takich "zachaczeniach" czy niedolotach. Byc może mieli problem ze zgraniem tego ? i dla tego nie produkują tego modelu ? Kto wie :P

: 27.09.2008 10:23:01
autor: EDDIE
motomysz
cofnięcie korb możne stanowić kłopot... z tym, że KAŻDE zawieszenie cofa korby w mniejszym lub większym stopniu
Każde? NIe,np Rotec RL9 tak jak piszesz z punktem obrotu w suporcie, ale tez np. Balfa BB7 która cofa o tylko/aż 0,5 stopnia (zębatka 36t), obecnie jezdze na appalachu i system jest poproawiony i efektu cofania korb nie ma, więc stwierdzenie "KAŻDE" jest zbyt ogolne :wink: Mało tego, koła w obydwu ramach przez cały czas poruszają sie w tył...

: 27.09.2008 12:26:58
autor: motomysz
Cześć Edek :)

miałem na myśli "każde z wyjątkami", powinienem napisać "prawie każde" albo "zdecydowana większość". Wiem, mój błąd.

Jeśli odejmiemy ramy z punktem obrotu w okół osi suportu, to nie wiem czy uda się znaleźć 10 ram, które cofają o mniej niż 1stopien :) Mogę się mylić ...

Z drugiej strony należy jednak pamiętać o tym, ze w wielu przypadkach jest to zjawisko pożądane (w ograniczonym stopniu), gdyż tak jak napisałem, ogranicza efekt bujania. (Przeczytałem to w jakiejś mądrej publikacji :P)

Poza tym, już tak zupełnie marginalnie, na Treku Session 77 który "kopie jak szalony" wjechałem na Turbacz za każdym obrotem korb pokonując to cofnięcie, także nie jest to aż takie straszne, choć bardzo męczy.

Problem z kopnięciem w DH powstaje np: w sytuacji, w której wpadasz w bandę, korby masz "pionowo", i następuje pełne ugięcie zawieszenia w chwili gdy ty chce na te korby nacisnąć żeby dokręcić przy wyjściu. Wtedy Twoje nogi praktycznie nie wywołują żadnego nacisku na pedały (korby pionowo), i takie cofnięcie może być niebezpieczne gdyż Twoje nogi nie utrzymają korb tylko cofną się razem z nimi.

Ale to wszystko to jest straszne teoretyzowanie ... Hill wygrywa na IH, Peat na V10, Vouiloz wygrywał na Lapierdzie a Barell na Konie. Joda wygrywa na Treku, Śliwa na Zumbi i Intensie, Kollbi wygyrwał na Orangu a Siara na starej V10. Jeśli jest się PRZECHÓJEM to można zapierdalaĆ na wszystkim ;)

: 27.09.2008 19:47:22
autor: off_road
Nie no fajna zawiecha ciekawe jak to będzie wybierać niedoloty i krawężniki/kamierdolce/korzenie wyższe niż 15cm :D Ja poproszę o szybsze dopracowanie i niską cenę :D