Strona 1 z 1
naprawa BB5
: 28.09.2008 11:36:50
autor: jajokso
mam problem z hamulcem Avid BB5 na tył z tarczą 160, nie chce należycie hamować i w dodatku mi niemiłosiernie ociera i klocek, gdy go schowe na maxa wtedy mi ociera o obudowę hamulca :/ raczej wątpie aby tarcza była aż tak krzywa, i nie wiem co tu ponosi wine, Rama panic :(, klamka z od hamulca Alivio (prawie 3 letnia)..
nie mam zamiaru wydawac milionów na klocki hamulcowe, i jeszcze pytanie co do przedniego hebla, tez bb5 tyle ze z 203 tarczą, co zrobić żeby polepszyć modulacje, klamka dochodzi mi prawie do gripa przy hamowaniu, a nie wiem czy da sie jakoś naciągnąć linke (klamka Deore, prawie ze nowka)
: 28.09.2008 20:02:44
autor: eskimos28
co do przodu do przy zacisku odkrecasz srubke mocujaca linke i naciagasz ja lekko podwyzszajac te ramie. i jak jest prawie na koncu ze klocki stykaja sie z tarcza zakrecasz srube i jest ok

;]:P
: 28.09.2008 20:11:39
autor: brooce
i w dodatku mi niemiłosiernie ociera i klocek, gdy go schowe na maxa wtedy mi ociera o obudowę hamulca :/
What the...?
Sprawdź czy klocki nie są startę - z tego co się orientuję, całkowita grubość jednego klocka powinna wynosić nie mniej niż 3mm
Sprawdź, czy klocki nie są luźne, czy "dobrze" siedzą

: 30.09.2008 17:56:33
autor: Joker1
Zrób tak jak Ci napisał brooce. A jak nie beda dalej działały to kup sobie nowe... na allegro widziałem za 30 zł ale nie wiem czy one sa dobbre. A jak nie to moze jest wina krzywo startych klocków... bądz żle ustaswionych. usataw przy adapterze poprawnie(chodzi mi o śróby i podkładki) i powinno być juz dobrze. Pokombinuj tez z ta czerwona regulacją... przysuń klocek bliżej tarczy... bo to jest nie mozliwe zeby z tyłu nie hamowała bb5
A co do obcierania o obudowe to moze masz niewystarczająca liczbę podkładek ?
Tyle ode mnie...

: 02.10.2008 22:51:13
autor: siwiutki
jajokso pisze:nie chce należycie hamować i w dodatku mi niemiłosiernie ociera i klocek, gdy go schowe na maxa wtedy mi ociera o obudowę hamulca :/
Dobra - ulecze Twoje rany

postaram się to jak najłatwiej wytłumaczyć ale nie wiem czy będzie to takie zrozumiałe.
Gdy patrzysz na cały mechanizm od góry (tak jakbyś siedział na siodełku i patrzył w glebe) to widzisz takie 2 śrubki - imbusy 5. Pod tymi śrubkami znajdują się różne podkładni (niektóre są skośne). Zrób tak - odkręć lekko te śrubki (tak żeby dało się manewrować podkładkami) i (zależy z której strony ociera Ci o korpus hamulca - ale myślę, że od tej wewnętrznej roweru) dopychając ten korpus w stronę roweru zakręć śrubki. Efekt jest mniej więcej po 3 mm na stronę.
Mam nadzieję, że wypowiedziałem się jasno

. Jakby coś jeszcze nie grało to pisz w tym temacie.
pozdro
: 03.10.2008 13:52:02
autor: Marcio
siwiutki Lepszym rozwiazaniem jest wyregulowanie hebla nastepnie poluzowania podkladek i zacisniecie klami wtedy zacisk sam sie ustawi.
: 03.10.2008 22:05:21
autor: Joker1
Marcio ja tez bede musiał wykorzystac Twój patent bo mam własnie krzywo zdarte klocki z przodu i nie moge na nic go wyreguloac... thx
