Strona 1 z 1
5th element w revoxie?
: 30.09.2008 17:31:50
autor: lysy234
Słyszałem taką opinię, że damper manitou - revox jest to odświeżony 5th element, że jest to patent 5th elementa wykupiony przez manitou i zastosowany w revoxie? Czy to prawda? Czy bajki pisze i jest między nimi ogromna różnica technologiczna
: 30.09.2008 18:06:09
autor: morthias
Bzdura, Revox to zupelnie nowy damper, chociaz Manitou korzysta z technologii firmy Progressive Suspension - dla przykladu 5th Element 3way i 6way to niemal (niemal !) to samo co Swinger 3way i 6way

: 30.09.2008 18:36:08
autor: off_road
revox ma jedynie inaczej zbudowane tlumienie kompresji. W środku to samo co 5th.
Ogólnie revox jest delikatnie odchudzonym (designersko również) x6

poza tym nie ma różnic
Powiem może tak:
Więcej go rożni na zewnątrz niż wewnątrz od 5th elementa

: 30.09.2008 22:41:13
autor: Spaced
off_road sugerujesz ze intristic damping z revoxa to to samo co spv z x6?
: 01.10.2008 06:28:45
autor: motomysz
Spaced Przecież ... z tego co wiem .. Intrinsic to zmodyfikowane (ulepszone) SPV.
Więc konstrukcyjnie są do siebie bardzo podobne .. może nie identyczne .. ale ulepszenie czegoś takiego polega na bardzo kosmetycznych zmianach. Zmieniasz 1-2 elementy i masz całkowicie inne tłumienie....
tak sobie tylko z rana w pracy pisze ... może racji nie mam ale zaspany jeszcze jestem

: 01.10.2008 08:27:40
autor: off_road
Dokładnie tak jak pisze moto mysz

Intrinsic w wyglądnie nie specjalnie różni się od zwykłego spv
: 01.10.2008 09:28:00
autor: Spaced
Wzglednie nieznacznie ale moim zdaniem przynajmniej w przypadku przednich amorow róznica w pracy jest odczuwalna.
: 01.10.2008 12:06:26
autor: Mawet
Spacedróżnica pracy między spv a Intrinsic jest kolosalna. Miałem shermana z spv i amor pracował słabo, teraz mam travisa intrinsici i praca tego widelca bardzo miło mnie zaskoczyła. SPV jest nieudanym tłumikiem przynajmniej do fr/dh, natomiast Intrinsic spisuje się wyśmienicie
: 01.10.2008 13:19:10
autor: off_road
Panowie mowa o TYLNYM a nie PRZEDNIM amorze

: 01.10.2008 13:51:29
autor: ddex
Spacedw wypadku przednich amorów to tpc od srodka wyglada kompletenie nie!podobnie do intrinsica nie wiem jak spv bo nigdy nie mialem widelca z takim tłumikiem.
Co do tyłu to pewnie różnią sie kosmetycznymi detalami, bo co znowu mogli nawymyslac, revox ma pewnie mniej denerwujace dzialanie platformy przez co jest bardziej plynny
: 01.10.2008 13:58:26
autor: wymiot8
rownie podobnie wyglada fox dhx5 i pewnie rs bo co nowego mozna wymyslic, ale jak to mowia "diabeł tkwi w szczegółach"
: 01.10.2008 14:01:18
autor: off_road
Panowie tuning tylnych amorów nie polega na wstawieniu tam jakiś kosmicznych technologii a jedynie na odpowiednim doborze szerokości blaszek tłumiących za pewne taki zabieg zastosowano w revoxie chociaż wizualnie nie różnią się od najzwyklejszego spv x6 oraz 6 way
: 02.10.2008 12:18:59
autor: ReplaY
Zawór z 5th Elementa sprawdzał się w jednozawiasach. Nie da sie ukryć, że do ram sprzed 5 lat to był damper idealny. Obecnie nie potrzeba tak silnego tłumienia w pierwszej fazie ruchu dampera, a co za tym idzie sam zawór nie musi DOKŁADNIE zamykać przepływu oleju przy kompresji (kto widział zasadę działania zaworu Curnutta, ten wie). Intrinsic to dalej zawór SPV (CV/t) tylko ma dodatkowy element regulujący pracę zaworu powietrznego (platformy). Reszta to marketing

Innymi słowy: prześwit zawory platformy jest teraz jeszcze bardziej czuły i zależny od prędkości ugięcia dampera. Fajna sprawa.
5th Element od progressive Suspension to oczywiście wykupiony patent Curnutt'a, ale doprowadzony swego czasu do perfekcji i praktycznie nie do rozwalenia. Szkoda, że ich już nie produkują.
: 02.10.2008 15:16:04
autor: Spaced
ReplaY e tam szkoda. Wiekszosc damperów obecnie pracuje jednak lepiej od 5thów wiec nie wiem jaka szkoda. Nawet taka mala zmiana jak revox i jest lepiej

: 02.10.2008 16:16:57
autor: off_road
wystarczy zmienić szerokość blaszek i damper pracuje o 100% inaczej niż poprzednie ustawienie

Już wiele razy przeprowadzałem zmianę charakterystyki pracy w damperach na życzenie klientów, generalnie można z seryjnym damperem zrobić dokładnie to czego się oczekuje od tylnego zawieszenia

Kwestia zmiany kilku podkładek. Skoro revox nie różni się wizualnie to może osiągnięto optimum poparte doświadczeniem i zapotrzebowaniem rynku na zmieniona charakterystykę pracy a taką zapewne reprezentuje revox w porównaniu do 5th.
Chociaz ja różnicy w pracy nie odczułem.