Zmiana geometrii w Giant Faith

Godryk
Posty: 233
Rejestracja: 16.06.2007 11:59:06
Kontakt:

Zmiana geometrii w Giant Faith

Post autor: Godryk »

Tak sie składa ze niedawno natrafiłem na temat zmiany Geo w tym właśnie modelu. Popatrzałem na swoja ramę i okazało sie ze mam owa zmianę zastosowana (nawet nie wiedziałem). Teraz moje pytanie dotyczy tego na którym ustawieniu rower prowadzi sie lepiej oraz czy ta zmiana mogla doprowadzić do zwiększenia sie sagu w damperze . Wiem ze to ustawienie jest niby bardziej odpowiednie do dh(obniża ramę) ale chodzi mi o wypowiedzi osób które sie już bawiły z tymi zmianami
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

Godryk pisze:Teraz moje pytanie dotyczy tego na którym ustawieniu rower prowadzi sie lepiej oraz czy ta zmiana mogla doprowadzić do zwiększenia sie sagu w damperze
to co napisales jest bardzo ogolne. napisz cos bardziej konkretnego o tej geometri ktora masz i ktora byc chcial i czego oczekujesz od roweru
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
raffi
Posty: 35
Rejestracja: 20.09.2005 00:50:23
Kontakt:

Post autor: raffi »

Napisz na czym ta zmiana polega. Sam jestem użytkownikiem tej ramy ( od miesiąca) i interesuje mnie w jaki sposób można zmienić geo.
..
goRz
Posty: 505
Rejestracja: 19.04.2004 07:42:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: goRz »

geo zmieniasz przekładając te linki (czarne), ktore popychają damper, zamieniasz prawy z lewym. Jak pojrzysz to dziura do kótrej przykręcony jest damper nie jest umieszczona na osi symetrii tych elementów także może być on bardziej z przodu (ustawienie firmowe) wtedy masz bardziej stromy kąt główki, albo bardziej z tyłu wtedy bardzieej DH. Niestety w ustawieniu bardziej DH inaczej też trochę pracuje zawieszenie i mi się ta praca nie podobała i przestawiłem linki na firmowo.
Aha jak przestawizs linki to trzeba pamiętać żeby najpierw dokręcić damper do linków apotem linki wo wahacza bo inaczej ni bęzdiesz miał dostępu do śruby...

Raffi z Łodzi?
"Hey ho lets go!"
Godryk
Posty: 233
Rejestracja: 16.06.2007 11:59:06
Kontakt:

Post autor: Godryk »

goRz widze ze sie z tym bawiles potwierdzily sie wiec moje przypuszczenia (dlaczego ten faith tak dziwnie pracuje) :mrgreen:
Lisek-Tm
Posty: 1175
Rejestracja: 06.05.2006 18:08:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Lisek-Tm »

osobiscie jezdze na tej ramie z przestawionymi linkami (sruba po lewej stronie) juz 1.5 sezonu, rama jest wtedy nizsza, i moim zdaniem lepiej pracuje, na pewno jest bardziej czula. ale ustawienie zalezy od tego co jezdzisz ;p
Godryk
Posty: 233
Rejestracja: 16.06.2007 11:59:06
Kontakt:

Post autor: Godryk »

Heh dzis sie zabawiłem w testy i powiem tak na standardowym ustawieniu rama sie lepiej prowadzi praca przypomina prace w glory dodam tez ze faith staje sie mniej "krowowaty" natomiast po ustawieniu(dh) rama dość mulowato pracuje w miejscu ale za to świetnie wszystko wybiera podczas jazdy jest inny kat glowki wiec to dotyczy tez przodu
Liwcio
Posty: 690
Rejestracja: 16.09.2005 23:13:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Liwcio »

czyli jakby przy odwróconych linkach zapakowac damper 240 to rama miała by mniej wiecej takie same geo jak seryjna z 222 (może minimalnie wyżej tył, ale za to większy sag, mowa oczywiście o milimetrach nie o procentach) a mielibyśmy 220mm skoku ;) dobrze prawie? czy nie? :P
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
Godryk
Posty: 233
Rejestracja: 16.06.2007 11:59:06
Kontakt:

Post autor: Godryk »

Liwcio w sumie dobrze prawisz geo byłaby chyba taka sama jak na oryginalnym ustawieniu
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Liwcio ale szczerze po co ci 220mm skoku? Dobilo ci kiedys w ramie? Wez pod uwage, ze prawie kazda firma odchodzi od skoku ponad 200mm. Kraza nawet plotki ze santa szykuje v8. Tak to 3/4 ram do dh i fr ma 200mm lub mniej w przypadku Fr.
Liwcio
Posty: 690
Rejestracja: 16.09.2005 23:13:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Liwcio »

dobiło dobiło, ale chyba nie ma sie czym chwalić, wole jak wykorzysta płynnie cały skok a nie jak będzie pierdyknięcie. na dodatek, jestem zwolennikiem dość dużego sag-u ok 40-45 %, wiec w moim wypadku lepiej jakby rama miała dużo skoku (oczywiście bez przesady) tak, żeby coś co zostało z tego skoku mogło wytłumic np dropa ;)
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości