Zmiana geometrii w Giant Faith
Zmiana geometrii w Giant Faith
Tak sie składa ze niedawno natrafiłem na temat zmiany Geo w tym właśnie modelu. Popatrzałem na swoja ramę i okazało sie ze mam owa zmianę zastosowana (nawet nie wiedziałem). Teraz moje pytanie dotyczy tego na którym ustawieniu rower prowadzi sie lepiej oraz czy ta zmiana mogla doprowadzić do zwiększenia sie sagu w damperze . Wiem ze to ustawienie jest niby bardziej odpowiednie do dh(obniża ramę) ale chodzi mi o wypowiedzi osób które sie już bawiły z tymi zmianami
to co napisales jest bardzo ogolne. napisz cos bardziej konkretnego o tej geometri ktora masz i ktora byc chcial i czego oczekujesz od roweruGodryk pisze:Teraz moje pytanie dotyczy tego na którym ustawieniu rower prowadzi sie lepiej oraz czy ta zmiana mogla doprowadzić do zwiększenia sie sagu w damperze
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
geo zmieniasz przekładając te linki (czarne), ktore popychają damper, zamieniasz prawy z lewym. Jak pojrzysz to dziura do kótrej przykręcony jest damper nie jest umieszczona na osi symetrii tych elementów także może być on bardziej z przodu (ustawienie firmowe) wtedy masz bardziej stromy kąt główki, albo bardziej z tyłu wtedy bardzieej DH. Niestety w ustawieniu bardziej DH inaczej też trochę pracuje zawieszenie i mi się ta praca nie podobała i przestawiłem linki na firmowo.
Aha jak przestawizs linki to trzeba pamiętać żeby najpierw dokręcić damper do linków apotem linki wo wahacza bo inaczej ni bęzdiesz miał dostępu do śruby...
Raffi z Łodzi?
Aha jak przestawizs linki to trzeba pamiętać żeby najpierw dokręcić damper do linków apotem linki wo wahacza bo inaczej ni bęzdiesz miał dostępu do śruby...
Raffi z Łodzi?
"Hey ho lets go!"
Heh dzis sie zabawiłem w testy i powiem tak na standardowym ustawieniu rama sie lepiej prowadzi praca przypomina prace w glory dodam tez ze faith staje sie mniej "krowowaty" natomiast po ustawieniu(dh) rama dość mulowato pracuje w miejscu ale za to świetnie wszystko wybiera podczas jazdy jest inny kat glowki wiec to dotyczy tez przodu
czyli jakby przy odwróconych linkach zapakowac damper 240 to rama miała by mniej wiecej takie same geo jak seryjna z 222 (może minimalnie wyżej tył, ale za to większy sag, mowa oczywiście o milimetrach nie o procentach) a mielibyśmy 220mm skoku
dobrze prawie? czy nie? :P

http://www.pinkbike.com/photo/1612744
dobiło dobiło, ale chyba nie ma sie czym chwalić, wole jak wykorzysta płynnie cały skok a nie jak będzie pierdyknięcie. na dodatek, jestem zwolennikiem dość dużego sag-u ok 40-45 %, wiec w moim wypadku lepiej jakby rama miała dużo skoku (oczywiście bez przesady) tak, żeby coś co zostało z tego skoku mogło wytłumic np dropa 

http://www.pinkbike.com/photo/1612744
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości