Pierwszy przegląd w domu :)

NoMoreBMX
Posty: 37
Rejestracja: 25.09.2008 18:30:58
Lokalizacja: Ze Śląska
Kontakt:

Pierwszy przegląd w domu :)

Post autor: NoMoreBMX »

Dzisiaj nabyłem nowy rower NS Core 2. Dostałem go w pudle więc musiałem do niego tylko dokręcić koło, włożyć w mostek kierownicę, dokręcić pedała i założyć siodełko. Czy możecie mi powiedzieć czy mam coś regulować, smarować, dolewać itp.? Rower ma m.in. tarczówki Avid'a BB5 i amortyzator Marzocchi Z1 Sport. Proszę o rady ;)
Avat
Posty: 275
Rejestracja: 20.05.2007 16:08:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Avat »

Jak wszystko dobrze działa to nic nie trzeba robić :)
Jozan
Posty: 2296
Rejestracja: 06.08.2005 20:46:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Jozan »

Nic nie musisz dolewać, możesz ostatecznie hamulce doregulować, czyli luzujesz przy śruby skręcające zacisk i adapter. Zaciskasz klamkę i skręcasz śruby.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Ależ bajki opowiadacie. W nowym rowerze sprawdza się WSZYSTKO aż do najmniejszej śrubki. Musisz być pewien sprzętu a pewien możesz być jedynie gdy wszystko sprawdzisz i ustawisz pod siebie sam lub masz mechanika, który Ci wszystko ustawi tak jak lubisz.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Jozan napisał:

,,Nic nie musisz dolewać, możesz ostatecznie hamulce doregulować, czyli luzujesz przy śruby skręcające zacisk i adapter. Zaciskasz klamkę i skręcasz śruby."
:?:
:!:

w bb5 :?: aha, i jeszcze dobrze do tego w nim klocki brunoxem popryskaj, bo to poprawia siłę hamowania i będziesz zadowolony.

Nie mam żadnych pytań.
Back in black
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

Steel2 dokladnie.. po kilku dniach jazdy moze byc mozliwe ze jakias srubka sie poluzowala.. ludzie mieliscie kiedys nowe czesci? np nowa korba z suportem.. ja nie raz dokrecalem po kilkudziesieciu minut albo kilka godzin sruby od korby.. ;]..
Jozan
Posty: 2296
Rejestracja: 06.08.2005 20:46:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Jozan »


Jozan napisał:

,,Nic nie musisz dolewać, możesz ostatecznie hamulce doregulować, czyli luzujesz przy śruby skręcające zacisk i adapter. Zaciskasz klamkę i skręcasz śruby."
Question
Exclamation

w bb5 Question aha, i jeszcze dobrze do tego w nim klocki brunoxem popryskaj, bo to poprawia siłę hamowania i będziesz zadowolony.

Nie mam żadnych pyta
Rozumiem, że ty masz zaciski przyspawane do ramy i nie masz możliwości ze przy hamowaniu tarcze ci wykrzywia.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
NoMoreBMX
Posty: 37
Rejestracja: 25.09.2008 18:30:58
Lokalizacja: Ze Śląska
Kontakt:

Post autor: NoMoreBMX »

No to dzisiejszy dzień spędze pewnie nad gruntownym"przeglądem" nowego roweru :D a czy takie wyregulowanie tarczówek i ogólne sprawdzenie jakichś podzespołów będzie coś kosztować w serwisie (nie kupowałem tam roweru). I kiedy mogę stwierdzić, że z amortyzatorem jest coś nie tak?
CJ_Squall
Posty: 46
Rejestracja: 30.12.2006 17:06:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: CJ_Squall »

Jozan w BB5 jeden klocek jest nieruchomy - jak dokręcisz adapter na zaciśniętym hamulcu to po odpuszczeniu klamki tylko jeden klocek "odejdzie" od tarczy - klocek nieruchomy będzie skutecznie hamował tarczę niezależnie od położenia klamki.
Co do brunoxa - kiedyś kapnął mi na tarczę i po niej dostał się na klocki. Skubany jest tak penetrujący, że wsiąkł w te klocki i nawet zeszlifowanie połowy klocków i odtłuszczanie na sto sposobów nie pomogło ;)
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

a wypalenie opalarka daloby rade;)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

jak popryskacie brunoxem klocki, to można je spokojnie wypalić nawet zapalniczką, i wtedy są ok. a co do mojego poprzedniego posta, to ten sposób regulacji hampla bb5 jest całkowicie nie na miejscu.
Back in black
NoMoreBMX
Posty: 37
Rejestracja: 25.09.2008 18:30:58
Lokalizacja: Ze Śląska
Kontakt:

Post autor: NoMoreBMX »

Przeczytałem to co napisaliście, szukałem w innych tematach, ale dalej nie mogę tego ustawić tak jak powinno być. Gdy kręciłem tym czerwonym kółkiem klocek(?) odsunął się tylko z prawej strony bodajże, a z drugiej cały czas jest przy tarczy no i strasznie ociera, nie da się jeździć. Proszę, wytłumaczcie mi krok po kroku, wszystkie czynności bo nie daje rady :) I mniej więcej opiszcie mi co jest czym, jak sie nazywają poszczególne rzeczy w tym bb5 i co mam robić, bo w temacie tarczówek jest totalnym laikiem. Do serwisu nie mam jak dojechać bo się jechać przez to nie da.
Avat
Posty: 275
Rejestracja: 20.05.2007 16:08:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Avat »

No więc tak.
1. Ustaw zacisk równolegle (i bardzo dokładnie do tarczy), tak żeby strona z ruchomym klockiem była ok. 1mm od tarczy
2. Przykręć zacisk prosto (odsuń na maxa wszystkie klocki żeby mieć pewność, że nie będą ocierały)
3. Nieruchomy klocek przekręć tak, żeby znalazł się jak najbliżej tarczy (minimalne ocieranie to nie problem)
4. Wyreguluj odległość ruchomego klocka pokrętłami na zacisku i klamce jak ci się podoba (odkręcasz pokrętełka na lince - im klocek bliżej tarczy, tym klamka jest twardsza i szybciej reaguje)

5. Nie przejmuj się jak ci nie wychodzi, jak mi nie idzie to czasem regulacja jednego hamulca zajmuje mi 20min (na początku robiłem to godzine)
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Ależ kombinacji.

1. Przysuń nieruchomy klocek pokrętłem o ok 1 mm w stronę tarczy.
2. Na luźnych śrubach zaciśnij klamkę i trzymając ją cały czas dokręć śruby ( układ sam się ustawi prawidłowo i nic na oko nie trzeba przykręcać.
3. Pokrętłem odsuń klocek.
4. Ustaw dociągnięcie linki
Koniec. Każdy sobie z tym poradzi w 2-3 min max
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Steel - dokładnie, ale podczas dokręcania śrubek niech lekko dociska zacisk w stronę piasty ;)
http://brooce.pinkbike.com
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Uzurpatora instrukcja do regulacji hamulca z 1 ruchomym klockiem.

1. Poluzowac śruby mocujące zacisk na adapterze
2. Skręcic śruby baryłkowe na 0 oraz regulację klocka na maksymalne oddalenie.
3. Dopasowac długosc linki tak, aby klamka łapała na ~60% swojego skoku
4. Pomiędzy nieruchomy klocek a tarczę wstawic kawałek _czystego_ papieru technicznego (brulion, or smnt).
5. Zacisnąc klamkę za pomocą np kawałka dętki
6. Dokręcic sruby mocujące.
7. Wyciągnąc papier spod nieruchomego klocka
8. Porkętłem regulacji klocka lub śrubami baryłkowymi ustawic moment chwycenia klamki.
9. Profit!

Note - nie będzie działac z hamulcami pokroju Winzip/BlackBox/Octane One ze wzlgędu na źle skonstruowany system mocowania zacisku (w tych hamulcach podkładki kolebkowe wchodzą w odlew korpusu zacisku, co powoduje, że podczas dokręcania śrub mocujących zacisk pływa i się przesuwa).
NoMoreBMX
Posty: 37
Rejestracja: 25.09.2008 18:30:58
Lokalizacja: Ze Śląska
Kontakt:

Post autor: NoMoreBMX »

Dzięki wszystkim za pomoc, po przeczytaniu waszych instrukcji udało mi sie jakoś go ustawić ;) mam nadzieję, że nabiorę z czasem większej wprawy i będzie coraz lepiej...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości