
Pierwszy przegląd w domu :)
Pierwszy przegląd w domu :)
Dzisiaj nabyłem nowy rower NS Core 2. Dostałem go w pudle więc musiałem do niego tylko dokręcić koło, włożyć w mostek kierownicę, dokręcić pedała i założyć siodełko. Czy możecie mi powiedzieć czy mam coś regulować, smarować, dolewać itp.? Rower ma m.in. tarczówki Avid'a BB5 i amortyzator Marzocchi Z1 Sport. Proszę o rady 

Ależ bajki opowiadacie. W nowym rowerze sprawdza się WSZYSTKO aż do najmniejszej śrubki. Musisz być pewien sprzętu a pewien możesz być jedynie gdy wszystko sprawdzisz i ustawisz pod siebie sam lub masz mechanika, który Ci wszystko ustawi tak jak lubisz.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
Jozan napisał:
,,Nic nie musisz dolewać, możesz ostatecznie hamulce doregulować, czyli luzujesz przy śruby skręcające zacisk i adapter. Zaciskasz klamkę i skręcasz śruby."

w bb5
aha, i jeszcze dobrze do tego w nim klocki brunoxem popryskaj, bo to poprawia siłę hamowania i będziesz zadowolony.
Nie mam żadnych pytań.
,,Nic nie musisz dolewać, możesz ostatecznie hamulce doregulować, czyli luzujesz przy śruby skręcające zacisk i adapter. Zaciskasz klamkę i skręcasz śruby."


w bb5

Nie mam żadnych pytań.
Back in black
Rozumiem, że ty masz zaciski przyspawane do ramy i nie masz możliwości ze przy hamowaniu tarcze ci wykrzywia.
Jozan napisał:
,,Nic nie musisz dolewać, możesz ostatecznie hamulce doregulować, czyli luzujesz przy śruby skręcające zacisk i adapter. Zaciskasz klamkę i skręcasz śruby."
Question
Exclamation
w bb5 Question aha, i jeszcze dobrze do tego w nim klocki brunoxem popryskaj, bo to poprawia siłę hamowania i będziesz zadowolony.
Nie mam żadnych pyta
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
GG:1560098
Jozan w BB5 jeden klocek jest nieruchomy - jak dokręcisz adapter na zaciśniętym hamulcu to po odpuszczeniu klamki tylko jeden klocek "odejdzie" od tarczy - klocek nieruchomy będzie skutecznie hamował tarczę niezależnie od położenia klamki.
Co do brunoxa - kiedyś kapnął mi na tarczę i po niej dostał się na klocki. Skubany jest tak penetrujący, że wsiąkł w te klocki i nawet zeszlifowanie połowy klocków i odtłuszczanie na sto sposobów nie pomogło
Co do brunoxa - kiedyś kapnął mi na tarczę i po niej dostał się na klocki. Skubany jest tak penetrujący, że wsiąkł w te klocki i nawet zeszlifowanie połowy klocków i odtłuszczanie na sto sposobów nie pomogło

-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
Przeczytałem to co napisaliście, szukałem w innych tematach, ale dalej nie mogę tego ustawić tak jak powinno być. Gdy kręciłem tym czerwonym kółkiem klocek(?) odsunął się tylko z prawej strony bodajże, a z drugiej cały czas jest przy tarczy no i strasznie ociera, nie da się jeździć. Proszę, wytłumaczcie mi krok po kroku, wszystkie czynności bo nie daje rady
I mniej więcej opiszcie mi co jest czym, jak sie nazywają poszczególne rzeczy w tym bb5 i co mam robić, bo w temacie tarczówek jest totalnym laikiem. Do serwisu nie mam jak dojechać bo się jechać przez to nie da.

No więc tak.
1. Ustaw zacisk równolegle (i bardzo dokładnie do tarczy), tak żeby strona z ruchomym klockiem była ok. 1mm od tarczy
2. Przykręć zacisk prosto (odsuń na maxa wszystkie klocki żeby mieć pewność, że nie będą ocierały)
3. Nieruchomy klocek przekręć tak, żeby znalazł się jak najbliżej tarczy (minimalne ocieranie to nie problem)
4. Wyreguluj odległość ruchomego klocka pokrętłami na zacisku i klamce jak ci się podoba (odkręcasz pokrętełka na lince - im klocek bliżej tarczy, tym klamka jest twardsza i szybciej reaguje)
5. Nie przejmuj się jak ci nie wychodzi, jak mi nie idzie to czasem regulacja jednego hamulca zajmuje mi 20min (na początku robiłem to godzine)
1. Ustaw zacisk równolegle (i bardzo dokładnie do tarczy), tak żeby strona z ruchomym klockiem była ok. 1mm od tarczy
2. Przykręć zacisk prosto (odsuń na maxa wszystkie klocki żeby mieć pewność, że nie będą ocierały)
3. Nieruchomy klocek przekręć tak, żeby znalazł się jak najbliżej tarczy (minimalne ocieranie to nie problem)
4. Wyreguluj odległość ruchomego klocka pokrętłami na zacisku i klamce jak ci się podoba (odkręcasz pokrętełka na lince - im klocek bliżej tarczy, tym klamka jest twardsza i szybciej reaguje)
5. Nie przejmuj się jak ci nie wychodzi, jak mi nie idzie to czasem regulacja jednego hamulca zajmuje mi 20min (na początku robiłem to godzine)
Ależ kombinacji.
1. Przysuń nieruchomy klocek pokrętłem o ok 1 mm w stronę tarczy.
2. Na luźnych śrubach zaciśnij klamkę i trzymając ją cały czas dokręć śruby ( układ sam się ustawi prawidłowo i nic na oko nie trzeba przykręcać.
3. Pokrętłem odsuń klocek.
4. Ustaw dociągnięcie linki
Koniec. Każdy sobie z tym poradzi w 2-3 min max
1. Przysuń nieruchomy klocek pokrętłem o ok 1 mm w stronę tarczy.
2. Na luźnych śrubach zaciśnij klamkę i trzymając ją cały czas dokręć śruby ( układ sam się ustawi prawidłowo i nic na oko nie trzeba przykręcać.
3. Pokrętłem odsuń klocek.
4. Ustaw dociągnięcie linki
Koniec. Każdy sobie z tym poradzi w 2-3 min max
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Uzurpatora instrukcja do regulacji hamulca z 1 ruchomym klockiem.
1. Poluzowac śruby mocujące zacisk na adapterze
2. Skręcic śruby baryłkowe na 0 oraz regulację klocka na maksymalne oddalenie.
3. Dopasowac długosc linki tak, aby klamka łapała na ~60% swojego skoku
4. Pomiędzy nieruchomy klocek a tarczę wstawic kawałek _czystego_ papieru technicznego (brulion, or smnt).
5. Zacisnąc klamkę za pomocą np kawałka dętki
6. Dokręcic sruby mocujące.
7. Wyciągnąc papier spod nieruchomego klocka
8. Porkętłem regulacji klocka lub śrubami baryłkowymi ustawic moment chwycenia klamki.
9. Profit!
Note - nie będzie działac z hamulcami pokroju Winzip/BlackBox/Octane One ze wzlgędu na źle skonstruowany system mocowania zacisku (w tych hamulcach podkładki kolebkowe wchodzą w odlew korpusu zacisku, co powoduje, że podczas dokręcania śrub mocujących zacisk pływa i się przesuwa).
1. Poluzowac śruby mocujące zacisk na adapterze
2. Skręcic śruby baryłkowe na 0 oraz regulację klocka na maksymalne oddalenie.
3. Dopasowac długosc linki tak, aby klamka łapała na ~60% swojego skoku
4. Pomiędzy nieruchomy klocek a tarczę wstawic kawałek _czystego_ papieru technicznego (brulion, or smnt).
5. Zacisnąc klamkę za pomocą np kawałka dętki
6. Dokręcic sruby mocujące.
7. Wyciągnąc papier spod nieruchomego klocka
8. Porkętłem regulacji klocka lub śrubami baryłkowymi ustawic moment chwycenia klamki.
9. Profit!
Note - nie będzie działac z hamulcami pokroju Winzip/BlackBox/Octane One ze wzlgędu na źle skonstruowany system mocowania zacisku (w tych hamulcach podkładki kolebkowe wchodzą w odlew korpusu zacisku, co powoduje, że podczas dokręcania śrub mocujących zacisk pływa i się przesuwa).
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości